• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
13

طلا ۱۰ دلار گران شد

  • کد خبر : 3559
  • 25 شهریور 1392 - 15:34
طلا ۱۰ دلار گران شد

قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه تحت تاثیر اخبار مربوط به تعیین جانشین بن برنانکه در بانک مرکزی آمریکا ۱۰ دلار افزایش یافت و به ۱۳۱۷ دلار در هر اونس رسید. به گزارش نامه به نقل از رویترز، به رغم تقویت احتمال کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو  آمریکا از ماه جاری امروز قیمت طلا افزایش […]

قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه تحت تاثیر اخبار مربوط به تعیین جانشین بن برنانکه در بانک مرکزی آمریکا ۱۰ دلار افزایش یافت و به ۱۳۱۷ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش نامه به نقل از رویترز، به رغم تقویت احتمال کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو  آمریکا از ماه جاری امروز قیمت طلا افزایش یافت.

تحلیلگران معتقدند که فدرال رزرو  ابتدا خرید اوراق قرضه خود را که در حال حاضر حجم آن به ۸۵ میلیارد دلار در ماه می رسد ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار کاهش خواهد داد و پس از نشست روزهای ۱۷ و ۱۸ سپتامبر کاهش سیاست تسهیل کمی خود را اعلام خواهد نمود.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا که هفته گذشته شدیدترین کاهش قیمت را در طی بیش از دو ماه اخیر به ثبت رساند، امروز با ۱۰ دلار افزایش مواجه شد و به ۱۳۱۷ دلار در هر اونس رسید.

خبرها در مورد کناره گیری لاورنس سامرز، وزیر سابق خزانه داری آمریکا از رقابت برای کسب سمت ریاست فدرال رزرو، قیمت طلا را امروز اندکی افزایش داد. اما بازارها انتظار ندارند که این اتفاق تاثیری بر کاهش سیاست محرک اقتصادی بانک مرکزی آمریکا داشته باشد.

بارناباس گان، تحلیلگر بانک او سی بی سی سنگاپور در این باره گفت: «ظاهرا یلن کمتر از سامرز تهاجمی عمل می کند.» وی افزود: «به نظر می رسد که اگر یلن به ریاست فدرال رزرو برسد، مقاومت بیشتری ممکن است در مقابل کاهش سریعتر سیاست محرک اقتصادی شکل بگیرد.»

قیمت طلا پس از ۱۲ سال رشد بی وقفه، از ابتدای امسال تاکنون به دلیل نگرانی از کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو، حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=3559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.