• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

گرانی تخم‌مرغ با وجود کاهش قیمت عمده‌فروشی

  • کد خبر : 3562
  • 25 شهریور 1392 - 15:45
گرانی تخم‌مرغ با وجود کاهش قیمت عمده‌فروشی

در حالی که مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ‌ تخم‌گذار از کاهش ۶۰۰ تومانی قیمت هر شانه تخم‌مرغ به صورت عمده‌ای خبر می‌دهد قیمت فروش این فرآورده پروتئینی در بازار مصرف بیشتر از نرخ‌های مصوب و حدود ۹ تا ۱۰ هزار تومان است. هفته گذشته قیمت تخم‌مرغ در ستاد تنظیم بازار مورد بازنگری قرار گرفت و مقرر […]

در حالی که مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ‌ تخم‌گذار از کاهش ۶۰۰ تومانی قیمت هر شانه تخم‌مرغ به صورت عمده‌ای خبر می‌دهد قیمت فروش این فرآورده پروتئینی در بازار مصرف بیشتر از نرخ‌های مصوب و حدود ۹ تا ۱۰ هزار تومان است.

هفته گذشته قیمت تخم‌مرغ در ستاد تنظیم بازار مورد بازنگری قرار گرفت و مقرر شد تا هرشانه آن در بازار مصرف به ۸۵۰۰ تومان برسد اما در حالی که هدایت اصغری مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار از کاهش ۳۰۰ تومانی قیمت خرید هر کیلوگرم تخم‌مرغ در مرغداری خبر می‌دهد گویا هنوز مغازه‌داران خیال کاهش و منطقی کردن قیمت این محصول را ندارند و تخم‌مرغ شانه‌ای ۹ تا ۱۰ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

طی ماه‌های گذشته تخم‌مرغ در بازار داخلی قیمت با ثباتی را تجربه نکرد که البته مرغداران علت آن را افزایش نهاده‌های تولید می‌دانند که بیش از ۷۰ درصد در هزینه‌های تمام شده آن‌ها تاثیرگذار است.

هدایت اصغری در این باره به ایسنا گفت:‌ قیمت تخم‌مرغ در بازار مصرف بالاتر از تفاهم صورت گرفته است اما بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده در هفته‌های گذشته اتحادیه‌های مرغداران مرغ‌ تخم‌گذار آمادگی دارد تا با توزیع این فرآورده‌ی پروتئینی به قیمت مصوب شانه‌ای ۸۵۰۰ تومان در سراسر کشور بازار تخم‌مرغ را متعادل کند.

وی افزود: قیمت تخم‌مرغ از سال گذشته تاکنون با نوسانات بسیاری مواجه بوده اما طی ماه‌های اخیر هزینه‌های تولید و قیمت نهاده‌ همواره رو به افزایش بوده و قیمت این فرآورده‌ی پروتئینی نسبت به هزینه‌های آن ثبات مناسبی داشته است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ‌ تخم‌گذار گفت:‌ علی‌رغم این که بر اساس قیمت‌های مصوب هر کیلوگرم تخم‌مرغ باید ۴۱۰۰ تومان در مرغداری فروخته شود قیمت خرید این فرآورده‌ پروتئینی از مرغداران با کاهش ۳۰۰ تومانی مواجه شده که باید صادرات و ذخیره‌سازی این محصول افزایش یابد تا مرغداران پیش از این متضرر نشوند.

اصغری افزود: از ابتدای امسال تا کنون به طور متوسط ماهانه ۷۵۰۰ تن تخم‌مرغ صادر شده اما روند صادرات این محصول در سال ۹۲ باید به گونه‌ای ادامه یابد تا میزان صادرات تخم‌مرغ به ۱۰۰ هزار تومان برسد.

وی خاطر نشان کرد:‌ بازارهای صادراتی تخم‌مرغ کشورهای مانند عراق، افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، گرجستان، کویت، بحرین، امارات و عمان هستند که باید بتواند نیاز خود را از ایران تامین کنند در غیر این صورت به دیگر کشورهای تولید کننده در منطقه مراجعه می‌کنند اما ایران می‌تواند با مدیریت مناسب تولید مازاد خود، صادرات تخم‌مرغ را به گونه‌ای هدایت کند تا بازارهای صادراتی این محصول از بین نرود.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=3562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.