• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

تعداد قربانیان تیراندازی در نیروی دریایی آمریکا به ۱۳ نفر رسید/ کشته‌شدن عامل تیراندازی

  • کد خبر : 3624
  • 26 شهریور 1392 - 13:38
تعداد قربانیان تیراندازی در نیروی دریایی آمریکا به ۱۳ نفر رسید/ کشته‌شدن عامل تیراندازی

آخرین گزارش‌ها از تیراندازی در مجتمع نیروی دریایی آمریکا حاکی از آن است که یک نظامی ۳۴ ساله نیروی دریایی قبل از آنکه کشته شود، ۱۲ نفر را با گلوله به کام مرگ کشاند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک نظامی نیروی دریایی آمریکا صبح روز دوشنبه در داخل ساختمان […]

آخرین گزارش‌ها از تیراندازی در مجتمع نیروی دریایی آمریکا حاکی از آن است که یک نظامی ۳۴ ساله نیروی دریایی قبل از آنکه کشته شود، ۱۲ نفر را با گلوله به کام مرگ کشاند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک نظامی نیروی دریایی آمریکا صبح روز دوشنبه در داخل ساختمان مجتمع نیروی دریایی آمریکا در قلب واشنگتن‌ حمله‌ای را آغاز کرد و قبل از آنکه خودش کشته شود، جان ۱۲ نفر را گرفت.

کاخ سفید بعد از هشدار امنیتی بدلیل تیراندازی‌های گزارش‌ شده، بسته شد. پلیس عامل تیراندازی را «آرون آلکسیس» نظامی ۳۴ ساله‌ای تعیین هویت کرد که در بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ به صورت رسمی و تمام وقت در نیروی دریایی آمریکا فعالیت می‌کرد.

بر اساس این گزارش، الکسیس در یک مقطعی بعنوان پیمانکار نیروی دریایی آمریکا در بخش فناوری اطلاعات نیروی دریایی فعالیت می‌کرد.

«ری مابوس» فرمانده نیروی دریایی آمریکا ضمن اعلام اطلاعات درباره الکسیس اعلام کرد که ارتباطات وی با ارتش می‌تواند به فهم انگیزه‌های این حمله و چگونگی دسترسی او به محوطه مجتمع نیروی دریایی آمریکا کمک کند.

مقامات نیروی دریایی آمریکا اعلام کردند که به دنبال عامل دوم این حمله هستند که احتمالاً با لباس مبدل نظامی وارد محوطه نیروی دریایی آمریکا شده است.

تیراندازی موجب ورود نیروهای پلیس و مأموران «اف بی آی» به محوطه نیروی دریایی و محاصره شدن مجتمع مذکور شد و خیابان‌های اطراف که در نزدیکی کنگره بود، مسدود شدند.

مقامات به هرگونه ارتباط با تروریسم هیچ اشاره‌ای نکردند اما گفتند که انگیزه این حمله هنوز مشخص نیست و سنای آمریکا به دنبال تیراندازی روز گذشته تعطیل شد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اعلام تاسف از این حادثه، این حمله را یک اقدام بزدلانه خواند.

رئیس‌جمهور آمریکا دستور داد تا روز جمعه پرچم آمریکا به صورت نیمه افراشته بالا رود و گفت: ما بار دیگر با تیراندازی گسترده روبرو شدیم و امروز این حادثه در یک تأسیسات نظامی رخ داده است، این حادثه در پایتخت کشور ما رخ داده است.

در دسامبر سال گذشته میلادی، یک جوان ۲۰ ساله با سلاح نیمه‌خودکار خود به دبستان «سندی هوک» در منطقه «نیوتاون» ایالت «کانتیکت» حمله کرد و ۲۰ کودک ۶ تا ۷ سال و ۷ فرد بزرگسال را کشت.

این رخداد اوباما را بر آن داشت تا به دنبال محدود کردن استفاده از سلاح‌های گرم در آمریکا شود و طرحی را به کنگره فرستاد مبنی بر آنکه سوء پیشینه خریداران سلاح بررسی شود اما لابی سلاح به اندازه‌ای در آمریکا قوی است که کنگره این طرح اوباما را رد کرد.

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=3624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.