• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
7

نامزدهای ریاست دانشگاه آزاد چه کسانی هستند

  • کد خبر : 3666
  • 27 شهریور 1392 - 8:11
نامزدهای ریاست دانشگاه آزاد چه کسانی هستند

جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در حالی فردا چهارشنبه برگزار می‌شود که شنیده‌ها حاکی از مطرح شدن دو گزینه برای جایگزینی فرهاد دانشجو است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در حالی فردا چهارشنبه برگزار می‌شود که روزنامه های اصلاح طلب، عملکرد ۲۰ماهه فرهاد دانشجو را در هفته اخیر […]

جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در حالی فردا چهارشنبه برگزار می‌شود که شنیده‌ها حاکی از مطرح شدن دو گزینه برای جایگزینی فرهاد دانشجو است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در حالی فردا چهارشنبه برگزار می‌شود که روزنامه های اصلاح طلب، عملکرد ۲۰ماهه فرهاد دانشجو را در هفته اخیر مورد انتقاد قرار داده‌اند و خواستار تغییر ریاست دانشگاه آزاد توسط هیات امنای این دانشگاه شده‌اند.
چندی پیش خبری روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که از طرح صورت جلسه‌ای در هیئت امنای دانشگاه آزاد خبر می‌داد که محور اصلی این صورت‌ جلسه، عزل فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه بود.

تلاش برای عزل دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد

طبق این خبر سه تن از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد صورت‌جلسه‌ای را امضا کرده بودند که قرار بود با ارسال صورت‌جلسه به دفتر سه نفر دیگر از اعضا و امضا کردن آنها، محتوای آن رسمیت یافته و فرهاد دانشجو عزل شود. منبع این خبر «یک فرد آگاه در هیئت امنای دانشگاه آزاد» بود.

یک فرد آگاه در هیئت امنای دانشگاه آزاد در هفته گذشته، از تلاش برخی اعضای هیات امنا برای عزل دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته ۴ نفر از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد با تهیه صورتجلسه‌ای، فرهاد دانشجو را از ریاست دانشگاه آزاد عزل و حمید میرزاده عضو هیئت امنای این دانشگاه را به سرپرستی آن منصوب کردند.

وی در ادامه عنوان کرده بود که در بخشی از این صورتجلسه آمده است: “از زحمات علمی و مدیریتی دکتر فرهاد دانشجو در مدت ریاست بر دانشگاه آزاد تقدیر می‌شود اما با توجه به روی کار آمدن دولت جدید و وضعیت سیاسی جدید کشور و هماهنگی‌های بیشتر نیاز به تغییر و تحول در مدیریت این دانشگاه است.”

فرهاد دانشجو نیز عصر روز گذشته، در جمع خبرنگاران در خصوص علت برگزاری جلسه فوق‌العاده هیئت امنای دانشگاه آزاد، توضیح داد: “نامه‌ای که به امضای ۴ نفر از اعضای هیئت امنا، علت برگزاری این جلسه است”.
وی در ادامه با بیان برخی توضیحات پیرامون انتقادات مطرح شده در هفته اخیر، عنوان کرد: “اگر از من درباره عملکردم سؤال کنند می‌توانم به آن پاسخ دهم، بنده در دوران مدیریت خود، سیاست‌زدگی را از دانشگاه جدا کردم و اخلاق‌مداری و قانون‌مداری را به دانشگاه آوردم”

دانشجو همچنین در مورد صورت‌جلسه روز چهارشنبه با بیان اینکه برخی از اعضای هیئت امنا مایل به عزل من هستند، عنوان کرد: از بیرون هیئت امنا نیز برخی به من گفتند که استعفا بدهید، وی در انتها تاکید کرد:‌ البته این حق هیئت امنا است که از رئیس دانشگاه سؤال کند و او جواب دهد و اگر قانع نشدند، عزل کنند؛ این روال در پیش گرفته شده، خلاف عدالت و انصاف به نظر می‌رسد.

میرزاده و افروز، دو گزینه ریاست دانشگاه آزاد

پیگیری‌های خبرنگار مشرق حاکی از آن است که فردا در جلسه هیات امناء، عزل دانشجو مطرح و به رای گذاشته خواهد شد، از سوی دیگر شنیده می‌شود هیات امنا به دو گزینه (سید حمید میرزاده، عضو هیات امنای دانشگاه آزاد و دکتر غلامعلی افروز، رئیس سابق دانشگاه تهران) برای جایگزینی فرهاد دانشجو رسیده است.

دکتر حمید میرزاده روز هفتم اردیبهشت ماه و پس از بررسی گزینه های موجود برای عضویت در هیات امنای دانشگاه آزاد معرفی شد. دکتر میرزاده عضو هیات علمی دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رییس پیشین پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی است.

علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، سیدحسن خمینی، حمید میرزاده، جعفر توفیقی، سید حسن هاشمی، محمد محمدیان، فرهاد دانشجو، یزدی صمدی، فریدون عزیزی و عبدا… جاسبی به عنوان هیات امنای داشنگاه آزاد فردا تشکیل جلسه می‌دهد و عملکرد ۲۰ماهه دانشجو در این دانشگاه را مورد بررسی قرار می‌دهند.

و این در حالیست که گفته می شود جاسبی جزو هیات امنای دانشگاه آزاد نیست و جعفر توفیقی هم حق شرکت در جلسه را ندارد.

خبرگزاری آنا در این باره نوشت:  روزنامه‌ زنجیره‌ای و اجاره‌ای آرمان روابط عمومی امروز در خبری در صفحه اصلی خود و با عنوان”دانشجو از عزل خود سخن گفت”، یک روز پیش از برگزاری جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، “میرزاده” را رئیس دانشگاه آزاد خواند.

در بخشی از این گزارش آمده که “چهارشنبه قرار است هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی متشکل از علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی، سیدحسن خمینی، حمید میرزاده، جعفر توفیقی، سیدحسن هاشمی، محمد محمدیان، فرهاد دانشجو، یزدی صمدی، فریدون عزیزی و عبدالله جاسبی تشکیل جلسه دهند تا رییس پیشنهادی دانشگاه آزاد را جهت معرفی به شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب کنند”.

جالب‌ اینجاست که این دستپاچگی و علاقه وافر و ارادت ویژه به “سلطان ۳۰ساله” یعنی عبدالله جاسبی موجب شد که این روزنامه در گزارش خود، جاسبی را به عنوان عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد معرفی کند و این در حالی است که اصلا عبدالله جعفرعلی جاسبی عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=3666

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.