• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

نرمش قهرمانانه یک تاکتیک برای غلبه بر دشمن است

  • کد خبر : 3655
  • 27 شهریور 1392 - 8:00
نرمش قهرمانانه یک تاکتیک برای غلبه بر دشمن است

وقتی دو نفر در مسابقه کشتی بخواهند به رقابت بپردازند باید جدا از بحث ایجاد خشونت با بهره‌گیری از تکنیک‌ها و مهارت‌های خود بر حریف غلبه کنند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد «نرمش قهرمانانه» در […]

وقتی دو نفر در مسابقه کشتی بخواهند به رقابت بپردازند باید جدا از بحث ایجاد خشونت با بهره‌گیری از تکنیک‌ها و مهارت‌های خود بر حریف غلبه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد «نرمش قهرمانانه» در سیاست خارجی، گفت: این تاکتیک به این معناست که نیازی به بلند سخن گفتن نیست بلکه می‌توان با نرمش خاصی در عرصه دیپلماتیک، افکار عمومی دنیا را همراه کرد.

محمدصالح جوکار ، اظهار کرد: وقتی دو نفر در مسابقه کشتی بخواهند به رقابت بپردازند باید جدا از بحث ایجاد خشونت با بهره‌گیری از تکنیک‌ها و مهارت‌های خود بر حریف غلبه کنند.

وی افزود: نکته مهم این است که از روش‌های صحیح و مناسب استفاده شود و با بهره‌گیری از قوانین از لحاظ حقوقی و جایگاهی بتوانیم بر دشمنانمان غلبه کنیم و خواسته‌های منطقی خود را به گونه‌ای بیان کنیم که دشمن آن را بپذیرد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس یادآور شد: اصطلاح «نرمش قهرمانانه» که رهبری آن را در عرصه دیپلماسی مطرح کردند به این معناست که باید حقوق حقه ما برای دشمن روشن و شفاف شود و دشمن آن را بپذیرد. در این صورت است که می‌توانیم بگوییم قهرمان شده‌ایم، البته باید با روشی به دور از هرگونه خشونت و تنها با منطق، دلیل و استدلال بحث‌مان را به پیش ببریم.

جوکار در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه هدف اصلی ایران در سیاست خارجی، دستیابی مردم به حقوق حقه خودشان است، تاکید کرد: مهم این است که طرف مقابل هم حقوق ما را بپذیرد. البته برای رسیدن به این هدف روش‌ها می‌تواند متنوع و مختلف باشد در واقع ما باید با بکارگیری همه ظرفیت‌ها و توان دیپلماتیک خود و بر اساس قوانین و حقوق بین‌الملل، حقوق خود را به دست بیاوریم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با اشاره به سفر هیات ایرانی و رییس‌جمهور کشورمان به نیویورک و همچنین برگزاری مذاکرات ۱+۵ در حاشیه این سفر، گفت: احتیاجی به بلند سخن گفتن نیست بلکه باید با نرمش خاصی بتوانیم در عرصه دیپلماتیک، افکار عمومی دنیا را خصوصا در مذاکرات هسته‌یی همراه خود کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=3655

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.