• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
8

سرلشگر ارتش اسرائیل: بشار اسد می‌تواند تا سال‌ها در قدرت بماند/کسی فعلا توان سرنگون‌ کردن وی را ندارد

  • کد خبر : 3720
  • 28 شهریور 1392 - 8:31
سرلشگر ارتش اسرائیل: بشار اسد می‌تواند تا سال‌ها در قدرت بماند/کسی فعلا توان سرنگون‌ کردن وی را ندارد

«یعیر گولان» فرمانده جبهه شمالی ارتش اسرائیل می‌گوید با وجود آنکه جنگ داخلی در سوریه در جریان است، «بشار اسد» رئیس‌جمهور این کشور همچنان می‌تواند تا مدت‌ها در قدرت بماند. به گزارش نبض سحر ، به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، سرلشگر «یعیر گولان» از فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل می‌گوید «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه با وجود […]

«یعیر گولان» فرمانده جبهه شمالی ارتش اسرائیل می‌گوید با وجود آنکه جنگ داخلی در سوریه در جریان است، «بشار اسد» رئیس‌جمهور این کشور همچنان می‌تواند تا مدت‌ها در قدرت بماند.

به گزارش نبض سحر ، به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، سرلشگر «یعیر گولان» از فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل می‌گوید «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه با وجود جنگ داخلی‌ای که در این کشور در جریان است، می‌تواند تا سال‌ها در قدرت بماند. گولان فرماندهی نیروهای اسرائیلی در نزدیکی مرز سوریه را بر عهده دارد.

وی در بخشی از مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، گفته است: او (بشار اسد) تا سال‌ها در قدرت می‌ماند. من قدرتی را نمی‌بینم که بتواند به این زودی‌ها وی را سرنگون کند. با این حال وی باید از این جایگاه کنار برود و هر چقدر که این امر زودتر رخ دهد، بهتر است.

گولان در مورد اینکه اسرائیل بین نظام سوریه و گروه‌های تروریستی فعال در سوریه کدامیک را ترجیح می‌دهد، مدعی شد خطر گروه‌های تروریستی داخل سوریه بزرگنمایی شده و این خطر قطعا از تهدید تداوم بقای نظام سوریه بیشتر است.

پیش از این «مایکل اورن» سفیر رژیم‌صهیونیستی در آمریکا هم گفته بود اسرائیل گروه‌های تروریستی فعال در سوریه را به نظام این کشور و همچنین گروه‌های مورد حمایت ایران ترجیح می‌دهد. به گفته وی سوریه نقطه محوری هلال تهران-دمشق-بیروت است و به همین جهت اسرائیل همواره خواستار برکناری «بشار اسد» بوده است.

گولان در این مورد می‌گوید: جهاد جهانی (عبارتی که اسرائیلی‌ها برای گروه‌های تروریستی تندرو به کار می‌برند) دشمن بدی است، با این حال دشمنی ابتدایی و بدون حمایت یک قدرت منطقه‌ای است. اما دشمن سوری، حزب‌الله و البته قدرت منطقه‌ای حامی آن‌ها یعنی ایران، دشمنی به مراتب خطرناک‌تر از عناصر جهاد جهانی هستند.

وی در پایان در مورد توافق مسکو-واشنگتن برای نظارت بین‌المللی و امحای تسلیحات شیمیایی سوریه هم گفت اگر این توافقنامه واقعا به درستی اجرا شود، می‌تواند یک دستاورد باشد.

منبع:دانا

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=3720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.