• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

قیمت سبد نفتی اوپک با کاهش ۳۸ سنت به ۱۰۷ دلار و ۲۶ سنت رسید

  • کد خبر : 3808
  • 29 شهریور 1392 - 12:11
قیمت سبد نفتی اوپک با کاهش ۳۸ سنت به ۱۰۷ دلار و ۲۶ سنت رسید

قیمت سبد نفتی اوپک در دو روز گذشته با کاهش ۳۸ سنت به ۱۰۷ دلار و ۲۶ سنت رسیده و قیمت نفت برنت با ۱۱ سنت افزایش به ۱۰۸ دلار و ۸۸ سنت رسیده است. به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از سایت رسمی اوپک قیمت هر بشکه سب نفتی اوپک که […]

قیمت سبد نفتی اوپک در دو روز گذشته با کاهش ۳۸ سنت به ۱۰۷ دلار و ۲۶ سنت رسیده و قیمت نفت برنت با ۱۱ سنت افزایش به ۱۰۸ دلار و ۸۸ سنت رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از سایت رسمی اوپک قیمت هر بشکه سب نفتی اوپک که نفت ایران نیز در آن قرار می‌گیرد، با ۳۸ سنت کاهش به ۱۰۷ دلار و ۲۶ سنت در دو روز گذشته یعنی آخرین آمار رسمی این سایت رسیده است.

همچنین بررسی ماهانه قیمت نفت سبد اوپک نشان می‌دهد، این نرخ از حدود ۱۰۹ دلار و ۵۲ سنت، ابتدا روند افزایشی داشته، سپس روند کاهشی به خود گرفته تا اینکه در نهایت به قله ۱۱۲ دلار و ۷۵ سنت در ۱۳ فوریه سال جاری رسیده و پس از آن روند کاهشی به خود گرفت و تا کمترین میزان یعنی ۱۰۰ دلار و ۶۵ سنت در ۱۳ ماه می‌(مه) رسید.

پس از آن سبد نفت اوپک روند افزایشی به خود گرفت، تا اینکه بر اساس آخرین آمار تغییرات ماهانه در ۱۳ سپتامبر سال جاری به ۱۱۰ دلار و ۳ سنت رسیده و در روز ۱۸ سپتامبر یعنی روز چهارشنبه به ۱۰۷ دلار و ۲۶ سنت رسیده است.

همچنین نمودار سالانه تغییرات نفت اوپک یک روند افزایشی نشان می‌دهد، به گونه‌ای که از سال ۲۰۰۰ که قیمت هر بشکه نفت اوپک ۲۷ دلار و ۶۰ سنت بوده، مرتب در حال افزایش بود که در سال ۲۰۰۸ قیمت این سبد نفتی به ۹۴ دلار و ۴۵ سنت افزایش یافت. پس از آن روند کاهشی به خود گرفته تا به ۶۱ دلار ۶ سنت در سال ۲۰۰۹ رسید و پس از آن دوباره روند صعودی به خود گرفته تا این که در حال حاضر آخرین قیمت هر بشکه سبد نفت اوپک ۱۰۷ دلار و ۲۶ سنت داد و ستد می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران که از بنیانگذاران و کشورهای مؤثر اوپک به شمار می‌رود، همواره بهای صادرات نفت خام ایران در حول و حوش سبد نفتی اوپک معامله می‌شود.

اگر کشورهای صادرکننده نفت، ‌موسوم به اوپک به توافق دست پیدا کنند، این توافق آنها مبنی بر تنظیم میزان صادرات بر قیمت نفت اوپک اثر می‌گذارد.

قیمت نفت برنت برای تحویل در ۱۳ نوامبر در آخرین لحظه و بر اساس سایت آیس که بازارهای جهانی نفت را رصد می‌کند، هر بشکه نفت خام برنت با افزایش ۱۱ سنتی به ۱۰۸ دلار و ۸۸ سنت.

هر بشکه نفت متوسط تگزاس غربی آمریکا با ۱۲ سنت کاهش به ۱۰۵ دلار و ۷۳ سنت داد و ستد می‌شود.

همچنین هر تن گازوئیل برای تحویل در ۱۳ اکتبر با ۹۴ سنت کاهش به میزان ۹۲۵ دلار و ۷۵ سنت معامله می‌شود و نیز هر پوند (معادل ۶۶ کیلوگرم) شکر با ۱۷ سنت افزایش به ۱۷ دلار و ۲۰ سنت معامله می‌شود.

همچنین خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی از قیمت نفت متوسط تگزاس آمریکا نشان می‌دهد، هر بشکه نفت تگزاس با ۲۱ سنت کاهش به ۱۰۶ دلار و ۱۸ سنت و هر اونس طلا با ۶ دلار و ۲۰ سنت کاهش به ۱۳۶۳ دلار معامله می‌شود.

همچنین ارزش برابری یورو نسبت به دلار، یک ۱۰ هزارم کاهش به ۱.۳۵۲۹ دلار معامله می‌شود، یعنی قیمت هر یورو معادل یک دلار و ۳۵ سنت و خرده‌ای معامله می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=3808

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.