• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

کسی توان مقابله با ایرانِ قدرتمند را ندارد/ قدرت‌مان در مقابله با متجاوزان احتمالی “غیرقابل تصور” است

  • کد خبر : 3823
  • 29 شهریور 1392 - 22:32
کسی توان مقابله با ایرانِ قدرتمند را ندارد/ قدرت‌مان در مقابله با متجاوزان احتمالی “غیرقابل تصور” است

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه کسی توان مقابله با ایرانِ قدرتمند را ندارد، گفت: نیروهای مسلح ایران از قدرتمندترین نیروهای مسلح دنیا محسوب می‌شود و حافظ تمامیت ارضی و استلال کشور هستند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل […]

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه کسی توان مقابله با ایرانِ قدرتمند را ندارد، گفت: نیروهای مسلح ایران از قدرتمندترین نیروهای مسلح دنیا محسوب می‌شود و حافظ تمامیت ارضی و استلال کشور هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، با گرامی داشتن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: سخنان امروز من خطاب به جمعیت جوان کشور خواهد بود که بیش از ۵۱ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: ملت فداکار ایران هرگز فداکاری‌ها و ایثارگری‌های نیروهای مسلح را و فرزندان شجاع‌شان در ارتش، سپاه و بسیج را فراموش نخواهند کرد و می‌داند آنچه که هم‌اکنون از امنیت و آسایش و پیشرفت و اقتدار ملی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، مدیون خون بیش از ۲۰۰ هزار شهید و فداکاری بیش از ۳۰۰ هزار جانباز و اسارت بیش از ۴۰ هزار آزاده سرافراز کشور عزیزمان ایران است.

مشاور فرمانده کل قوا با بیان اینکه بنده حقیر از ماه‌های اول جنگ تا ماه‌های آخر آن به خوبی مسائل جنگ را به یاد دارم و مسئولیت‌هایی را در جنگ داشته‌ام، بر همین اساس مطالبی را بیشتر به جوانان عزیز که مبتنی بر سه محور تحلیل سیاسی، نظامی راجع به ۸ سال تغییر محیط سیاسی، امنیتی پیرامون ایران پس از گذشت ۲۵ سال از جنگ و خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس است را عرض می‌کنم، تصریح کرد: جنگ تحمیلی ۸ ساله عراق علیه ایران طولانی‌ترین جنگ متعارف قرن بیستم بود حتی جنگ‌های جهانی اول و دوم کمتر از ۸ سال طول کشید.

به گفته وی حتی سایر جنگ‌های مهم قرن بیستم مثل جنگ کره و ویتنام و جنگ چین و ژاپن در دهه ۱۹۳۰ از نظر زمانی به اندازه جنگ علیه ایران نبود.

مشاور فرمانده کل قوا با بیان اینکه تنها جنگی که هر دو قدرت منتخب جهان از یک طرف جنگ حمایت می‌کردند و آن حمایت از صدام بود، جنگ ۸ ساله عراق علیه ایران بود، اظهار داشت: در این جنگ علاوه بر قدرت‌های مرسوم، کشورهای اروپایی نظیر انگلیس، فرانسه و آلمان و برخی‌ کشورهای عرب منطقه مثل کویت، یمن، امارات و حتی رژیم صهیونیستی از عراق حمایت می‌کردند.

صفوی در ادامه با ارائه آماری از تلفات جنگ ۸ ساله تحمیلی گفت: براساس منابع خارجی نزدیک بر یک میلیون کشته و شهید از کشته‌های عراقی تا شهدای ایرانی وجود دارد. این یکی از خونبارترین جنگ‌های قرن بیستم محسوب می‌شود. هزینه و خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از این جنگ ۸ ساله براساس برآورد خارجی‌ها بیش از ۲ هزار میلیارد دلار شد که فقط خسارات ایران نزدیک به یک هزار میلیارد دلار می‌شد.

وی با اشاره به فضای محیط بین‌المللی و منطقه‌ای و اهداف عراق از حمله به ایران افزود: در مقابل رهبران حق و امام حق، ولی حق و رهبران باطل هم باید خصوصیات ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانند در برابر رهبران حق بایستند. تصور کنید معاویه خصوصیاتی داشت که در مقابل امیرالمومنین (ع)‌ ایستاد. جنگ صفین و سرنوشت خباثت‌وار معاویه را بخوانید که چه خصوصیات ویژه‌ای داشت که در مقابل امام حق ایستاد.

وی افزود: از خصوصیات صدام خبیث این بود که از وضعیت محیط بین‌المللی و زمینه‌سازی که در آن زمان وجود داشت، استفاده برد. آمریکایی‌ها هم که از ایران به شدت ناراحت بودند و لانه جاسوسی‌شان تسخیر شده و در حمله نظامی طبس شکست خورده بودند، قصد بازگشت ایران به دامان خودشان را داشتند، صدام را مهره‌ای مناسب برای این کار دیدند.

مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه برخی از کشورهای عربی جنوب منطقه براثر توهماتی که داشتند نگران صدور انقلاب اسلامی بودند و از انقلاب ایران نگرانی‌هایی داشتند و همه این عوامل دست به دست هم داد تا محیط سیاسی آن زمان برای صدام مناسب‌ترین عامل باشد، افزود: خود صدام نیز اهدافی داشت، از طرفی می‌خواست قدرت اول منطقه باشد و از طرفی نیز به دنبال لغو قرارداد ۱۹۷۵ بود.

به گفته سرلشکر صفوی حداکثر هدف عراقی‌ها از حمله به ایران، ساقط کردن نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود و حداقل آن لغو قرارداد ۱۹۷۵ و تسلط بر دو طرف اروندرود و اهداف میانی آنها تصرف خوزستان به عنوان بزرگترین منبع نفت و گاز ایران بود.

وی در تشریح محور دوم سخنان خود، با طرح این پرسش که پس از گذشت ۲۵ سال از جنگ ۸ ساله چه چیزی حاصل شده و چه تغییر و تحولاتی در پیرامون ایران و در ارتباط با انقلاب اسلامی به وجود آمده است، گفت: ۲۵ سال از پایان جنگ می‌گذرد و ۲۴ سال است که با عنایات خداوند متعال و توجه حضرت ولی‌عصر رهبری حکیم، مدیر و شجاع چون حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبری آن را عهده‌دار شده‌اند.

صفوی با اشاره به حوادث و اتفاقات رخ داده پس از جنگ تحمیلی، افزود: در این مدت ۴ جنگ مهم پیرامون کشورمان رخ داد، حمله به کویت و اشغال آن توسط صدام، یکی از آنها بود. کویتی‌ها دربرابر این حمله فقط ۷ ساعت دوام آوردند، ولی ایران ۸ سال دوام آورد. فاصله مرز کویت با عراق ۱۲۰ کیلومتر بود و فاصله مرز شلمچه تا خرمشهر ۱۵ کیلومتر بود و عراقی‌ها برای طی این ۱۵ کیلومتر ۴ ساعت وقت و ۲ گردان نیرو گذاشته بودند.

مشاور فرمانده کل قوا بیرون کردن لشکریان عراق از کویت و اشغال نظامی افغانستان بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و اشغال عراق را دومین، سومین و چهارمین حادثه پس از جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: در این حوادث و خطرات بزرگ پیرامون ایران رهبری حکیم، مدبر و شجاع ایران به همراه مسئولان عالی کشور و آمادگی و اقتدار نیروهای مسلح مانع آسیب رساندن این جنگ‌های پیرامونی به ایران شدند و سرانجام این جنگ‌ها آن شد که ۲ ظالم و ۲ قدرتی که با ایران مشکل داشتند، به سرنوشت خوبی دچار نشوند.

صفوی با اشاره به صحبت‌های صدام حسین در آخرین لحظات عمر خود پای چوبه دار مبنی بر اینکه باید از ایرانی‌ها بترسید، ایرانی‌ها من را اعدام می‌کنند، افزود: آمریکایی‌ها که در این مدت به طور مستقیم و غیرمستقیم با ایران در خلیج فارس درگیر جنگ شدند، هواپیمای مسافربری ما را زدند و سکوهای نفتی ما را بمباران کردند. آمریکایی‌ها که در حمایت از صدام دستشان آغشته به خون شهدا بود، در ۲ جنگ افغانستان و عراق چند هزار کشته دادند.

وی افزود: اتحاد جماهیر شوروی نیز عاقبت خوشی نداشت، شوروی‌ها پس از ۹ سال اشغال افغانستان مظلوم با خفت و خاری از افغانستان خارج شدند و در سال ۱۹۹۱ به ۱۵ تکه پاره تبدیل شدند و فقط یک فدراسیون روسیه و ۱۴ جمهوری عاقبت شوروی‌ها بود.

صفوی تصریح کرد: به فضل الهی و برکت مجاهدت‌های ملت ایران و ثمره خون شهدای گمنام و با نام و فداکاری‌های جانبازان هم‌اکنون پس از گذشت ۲۵ سال از پایان جنگ، ایران به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده که می‌تواند در معادلات جهانی تاثیرگذار باشد. دشمنان می‌خواستند جلوی افکار انقلاب اسلامی را بگیرند، اما به فضل الهی هم یک جمهوری اسلامی در افغانستان روی کار آمده و هم یک جمهوری که قانون اساسی آن تا اندازه زیادی با اسلام تطبیق دارد، در عراق به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با ایجاد یک رژیم لائیک در عراق بودند، تصریح کرد: به فضل الهی و با مجاهدت‌های علمای، مراجع عراق یک قانون اساسی اسلامی و مجلسی که اکثریت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، روی کار آمده است و با ایران هم دوست است و هیچ دشمنی و تخاصمی ندارند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: در فلسطین اشغالی هم وضعیت همین‌گونه است. هم جهاد اسلامی و هم حماس که هر دوی آنها در آن دو جنگی که رژیم صهیونیستی در جنگ‌های ۳۳ علیه حزب‌الله لبنان و ۲۲ روزه برای تصرف غزه با پیروزی مواجه شدند. یعنی همان پیشانی‌بندهایی که بسیجی‌های ما بر پیشانی خود می‌بستند و همان روحیه مقاومت اسلامی را مسلمانان فلسطین گرفتند.

وی با بیان اینکه بنده قبل از انقلاب در منطقه جنوب لبنان و داخل فلسطینی‌ها بودند، افزود: آن زمان فلسطینی‌ها و عناصر مبارز و مجاهدشان کمتر به اسلام اعتقاد داشتند و اگر اعتقاد داشتند عمل نمی‌کردند. وقتی که من به آنها می‌گفتم چرا نماز نمی‌خوانید؟ می‌گفتند قدس را که بگیریم نماز می‌خوانیم و تحت تاثیر تفکرات پان عربیسم بودند. ولی این بیداری اسلامی و مقاومت اسلامی و روحیه‌ای که زیر پرچم اسلام به منطقه فلسطین سرایت کرد، آنها را به مقاوم‌ترین مردان تاریخ تبدیل کرده است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: به فضل الهی ارتش جمهوری اسلامی ما تبدیل به یک ارتش قدرتمند و کارآمد شده و به عنوان یک ارتش قدرتمند در سطح غرب آسیا عرض‌اندام می‌کند. از دل جنگ ۸ ساله یک سپاه قدرتمند با ۴ نیروی هوافضا، نیروی دریایی، نیروی زمینی و نیروی قدس و سازمان بسیج مستضعفان به وجود آمده است.

صفوی با بیان اینکه از همه مهم‌تر ایران امروز تبدیل به یک قدرت منطقه‌ای که دارای نفوذ در معادلات و تاثیرگذار در معادلات جهانی شده است، به حوادث سوریه اشاره کرد و افزود: در سوریه همه هستند، آمریکایی‌ها، روس‌ها، عرب‌ها و رژیم صهیونیستی. اما واقعیت این است که آمریکایی‌ها در صحنه سوریه شکست خورده‌اند و این قدرت نفوذ ایران، قدرت تاثیرگذاری مسائل سیاسی و روحی و روانی و از همه مهم‌تر رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری را نشان می‌دهد.

وی بر همین اساس خاطرنشان کرد: این رهبری بزرگوار نه‌تنها اجازه نداد که حوادث رخ داده پیرامون ایران آسیبی به کشور برساند، بلکه با ۲ فتنه تیرماه ۷۸ و فتنه ۸۸ مقابله و ایران را امن کرد و این قدر رهبری ولایت فقیه است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه امروز نبود یک رهبر قدرتمند در مصر را می‌بینیم و باید شکر کنیم خدا را به خاطر وجود این هدیه الهی، تصریح کرد: به فضل الهی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای با یک ملت هوشمند، خردمند، صبور و آماده و داشتن یک نظام قدرتمند و یک دولت برخاسته از اراده ملت هم‌اکنون به دنبال صلح و امنیت مبتنی بر عدالت هم در مقیاس منطقه‌ای و هم در مقیاس جهانی است.

وی به پیام ایران به کشورهای منطقه و همسایه اشاره کرد و افزود: پیام ما به کشورهای منطقه و همسایه احترام به تمامیت ارضی و حفظ برادری و دوستی و توسعه همکاری اقتصادی و سیاسی است. البته به برخی از آنها توصیه می‌کنیم که دست از خصومت سیاسی و تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران بردارند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا تصریح کرد: ایران یک موجود قدرتمند است که کسی توان مقابله با آن را ندارد و دوستی با ایران بهتر از دوستی با رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

وی افزود: راهبرد نظامی و دفاعی ایران یک راهبرد دفاعی و همه‌جانبه است. ایران اسلامی در استراتژی نظامی‌اش آغاز‌کننده هیچ‌گونه جنگی نخواهد بود، ولیکن از قدرت غیرقابل تصوری برای مقابله با متجاوزین احتمالی برخوردار است و این قدرت فراتر از مرزهای سیاسی ایران است. هم آمریکایی‌ها و هم صهیونیست‌ها قدرت ایران را می‌دانند و بایستی پرهیز کنند از اینکه حتی فکر تجاوز به ایران را داشته باشند.

صفوی خاطرنشان کرد: درس دفاع مقدس درس بزرگی به آنها و همسایگان ایران است. آمریکایی‌ها می‌دانند که در منطقه چقدر آسیب‌پذیر هستند. رژیم صهیونیستی هم این را می‌داند. سخنان مقام معظم رهبری در فروردین امسال را به یاد بیاورند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران از قدرتمندترین نیروهای مسلح کل کشورهای غرب آسیا محسوب می‌شوند و این نیروهای مسلح، ارتش مقتدر و سپاه قدرتمند حافظ و نگهبان انقلاب و کشور و ملت ایران و حافظ تمامیت ارضی، استقلال ایران و امنیت ملی ایران هستند، گفت: به فضل الهی جوانان و دانشمندان ایران هم‌اکنون به فناوری‌های نو و علوم پیشرفته در کلیه زمینه‌های هوافضا، ارسال ماهواره به فضا، بیوتکنولوژی دسترسی پیدا کرده‌اند و این تحریم‌ها نمی‌تواند مانع پیشرفت‌های علمی، پژوهشی ایران شود.

صفوی در پایان خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران همانگونه که در سال‌های پررنج دفاع مقدس توانست به پیروزی دسترسی پیدا کند و همانگونه که امسال حماسه‌ سیاسی را رقم زد به لطف خداوند متعال در حماسه اقتصادی هم پیروز میدان خواهد شد و در این جنگ ظالمان و تحریم‌هایی که وضع کرده‌اند ایران با هوشمندی غلبه پیدا می‌کند.

وی در پایان با اشاره به قدرت دفاعی ایران، تاکید کرد: کسی توان مقابله با ایرانِ قدرتمند را ندارد چراکه قدرت نظامی ایران در مقابله با متجاوزان احتمالی “غیرقابل تصور” است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=3823

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.