• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
13

وحدت نقش مهمی در پیروزی بر دشمنان دارد

  • کد خبر : 3855
  • 29 شهریور 1392 - 23:15
وحدت نقش مهمی در پیروزی بر دشمنان دارد

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: یکی از علل اصلی پیروزی مردم ایران در جنگ هشت سال دفاع مقدس وحدت بود. به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سردار جهانبخش کرمی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه زنجان به وضعیت کشورهای منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر […]

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: یکی از علل اصلی پیروزی مردم ایران در جنگ هشت سال دفاع مقدس وحدت بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سردار جهانبخش کرمی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه زنجان به وضعیت کشورهای منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر در بسیاری از کشورها درگیری وجود دارد و حزب‌الله به شهادت می‌رسند.

وی افزود: در سال ۵۹ زمانی که انقلاب اسلامی ایران نوپا بود و هنوز به ثبات کامل نرسیده نبود، ابرقدرت‌ها تلاش کردند جنگ را به راه بیاندازند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه با نقشه‌های ابرقدرت‌ها جنگ آغاز شد، اضافه کرد: جنگی که آغاز شد، جنگ ایران و عراق نبود، بلکه آمریکا و همدستانش در تلاش برای از بین بردن جمهوری اسلامی بودند.

وی با اشاره به آغاز جنگ برای از بین بردن نظام و با پشتیبانی بسیاری از کشورهای دنیا از عراق افزود: صدام و هم‌کیشان وی زمانی جنگ را آغاز کردند، که از پیروزی خود مطمئن بودند.

کرمی با اشاره به حضور مردم در صحنه و جنگ با دشمن، اضافه کرد: این حضور ابتدا محکوم به شکست بود تا زمانی که امام(ره) با تدبیر خود اعلام بسیج عمومی کردند؛ این حضور را برای همیشه ماندگار کردند.

وی با بیان اینکه پس از اعلام بسیج عمومی، پیر و جوان، بازاری و کارگر از همه اقشار وارد صحنه شدند، اذعان داشت: وقتی همه اقشار کشور وارد صحنه شدند، دشمن زمین‌گیر شد و تاب مقابله با کشور را پیدا نکرد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه با اشاره به برخی از عملیات‌های اجرایی شده در هشت سال دفاع مقدس از جمله ثامن‌الائمه افزود: رزمندگان با حضور در عملیات‌های مختلف دشمن را شکست دادند.

وی در ادامه با اشاره به جنایت‌‌های صدام در شهرهای مختلف کشور و استفاده از سلاح‌های شیمیایی اضافه کرد: صدام در این اقدامات جنایت‌کارانه بدون توجه به مسائل انسانی از سلاح‌‌های شیمیایی استفاده می‌کرد که همین امر موجب شیمیایی شدن بسیاری از هموطنان شد.

کرمی با بیان اینکه در جنگ هشت ساله دفاع مقدس بیش از ۵۰۰ شهر کشور درگیر بود، اذعان داشت: همچنین بیش از ۱۱ استان نیز به غیر از استان‌های مرزی درگیر جنگ بودند، اما در این بین مردم و رزمندگانی بودند که با تمام قدرت در برابر دشمن ایستادگی کرده و از کیان کشور دفاع کردند.

وی خاطر نشان کرد: دفاع از کشور توسط مردم و رزمندگان به جایی رسید که آمریکا و اسرائیل می‌خواستند، فرستاده ویژه به کشور بفرستند، اما دوباره رزمندگان اسلام در عملیات کربلای پنج قدرت‌نمایی کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه با اشاره به نقش بی‌بدیل مقام معظم رهبری در دفاع مقدس اضافه کرد: در صورتی که وجود پربرکت رهبری نبود، این دفاع محکوم به شکست بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قرائت بخشی از بیانات امام خمینی (ره) در زمینه هشت سال دفاع مقدس افزود: «ما در جنگ تحمیلی ابهت غرب و شرق را در هم شکستیم و در جنگ ثابت کردیم که باید روی پای خود بایستیم».

کرمی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس ارزش ولایت و جایگاه آن را تبیین کرد، اذعان داشت: ولایت یکی از نعمات بزرگی است که کشور ایران از آن برخوردار است و هیچ‌وقت نمی‌توانیم شکر آن را به جا آوریم.

وی با تاکید بر پیروی از ولایت افزود: نقش ولایت در خطبه ۱۸۷ حضرت علی (ع) تبیین شده است، از همین رو هر زمان که ولی فقیه گفت، بایست، باید بایستیم، اگر ولی فقیه گفت، جهاد، باید جهاد کنیم و همواره گوش به فرمان ولی فقیه باشیم.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه به جنگ ۲۰ روزه غزه نیز اشاره کرد و گفت: علت پیروزی مردم غزه در این جنگ الگوبرداری از جنگ ملت ایران بود.

وی در ادامه با تاکید بر حفظ وحدت و یکپارچگی در کشور افزود: وحدت نقش مهمی در برابر مقابله با دشمنان دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از علل اصلی پیروزی مردم ایران در جنگ هشت سال دفاع مقدس  وحدت بود،‌ اضافه کرد: حتی پس از جنگ نیز وحدت ملت ایران حفظ شد و مردم کشور با وحدت خرابی‌های جنگ را آباد کردند و با تلاش از بسیاری از کشورها سبقت گرفتند.

وی همچنین به حضور رزمندگان زنجانی در جبه‌های حق علیه باطل نیز اشاره داشت و گفت: رزمندگان استان در این هشت سال در ۴۶ عملیات حماسه آفریدند و به همین دلیل مقام معظم رهبری مدال شجاعت و خط شکنی را به گردن آنها آویخت.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان افزود: امسال در ۳۱ شهریور نیروهای دفاعی استان آمادگی خود را به رخ دشمنان می‌کشند و در هفته دفاع مقدس نیز عملیات نصر ۷ از دوم مهر ماه در استان بازنمایی می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حماسه ۲۴ خرداد کشور در سال جاری افزود: در این روز حماسه بزرگی توسط مردم کشور رقم خورد.

کرمی خاطر نشان کرد: مردم در این روز با حضور در پای صندوق‌های رای الگوی مردم‌مداری را به جلوه کشیدند و حماسه سیاسی آفریدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=3855

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.