• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

افزایش ۲۵ درصدی ترافیک در شهرهای کشور در اولین روز بازگشایی مدارس

  • کد خبر : 3929
  • 02 مهر 1392 - 22:32
افزایش ۲۵ درصدی ترافیک در شهرهای کشور در اولین روز بازگشایی مدارس

رئیس پلیس ترافیک شهری گفت: داشتن کارت صلاحیت برای رانندگان سرویس مدارس و نیز برچسب مورد تایید باید مطالبات والدین از اولیای مدارس باشد؛ بی‌توجهی به این مطالبات در صورت وقوع حادثه برای دانش‌آموزان، غیرقابل جبران است. به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ مهرایی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، از افزایش ۱۰ الی ۲۵ درصدی ترافیک […]

رئیس پلیس ترافیک شهری گفت: داشتن کارت صلاحیت برای رانندگان سرویس مدارس و نیز برچسب مورد تایید باید مطالبات والدین از اولیای مدارس باشد؛ بی‌توجهی به این مطالبات در صورت وقوع حادثه برای دانش‌آموزان، غیرقابل جبران است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ مهرایی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، از افزایش ۱۰ الی ۲۵ درصدی ترافیک در همه شهرهای کشور به ویژه مراکز استان‌ها در اولین روز بازگشایی مدارس خبر داد و اظهارداشت: این میزان ترافیک با توجه به نوع شهر، وضعیت جغرافیایی و جمعیتی متغیر بوده است.

وی، افزایش ترافیک در پایتخت را در اولین روز مهر،  ۲۵ درصد عنوان کرد و افزود: تهران، امروز بیشترین حجم ترافیک را شاهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به اجرایی شدن تغییر ساعات کار کارکنان دولت از نیمه دوم شهریورماه، خاطر نشان کرد: تمهیدات و پیش بینی های لازم از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی برای بازگشایی مدارس و نیز جلوگیری از ایجاد گره های کور ترافیکی در معابر شهری اتخاذ شده است.

سرهنگ مهرایی ادامه داد: ماموران راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و کلان شهرها، روز گذشته از ساعت ۶ صبح کلیه معابر سطح شهر را تحت کنترل داشتند.

در اولین روز مهر، گره ترافیکی در سطح معابر وجود نداشت

رئیس پلیس ترافیک شهری به حضور ماموران پلیس پیاده برای مدارسی که در حاشیه خیابان‌ها قرار دارند، اشاره کرد و گفت: ایمن سازی مدارس، تکمیل علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی اعم از عمودی و افقی، خط کشی مقابل و نیز ایجاد توقفگاه در حاشیه مدارس با هماهنگی شهرداری برای سرویس دانش آموزان از دیگر تهمیدات پلیس برای سال تحصیلی به شمار می‌آید.

سرهنگ مهرایی به استفاده از تجهیزات الکترونیکی شهرداری مانند دوربین‌های نظارت تصویری، دوربین‌های ثبت تخلفات برای کنترل ترافیک اشاره کرد و افزود: روز گذشته با توجه به افزایش حجم تردد خودرو، خوشبختانه ترافیکی روانی در سطح معابر در جریان بوده و گره ترافیکی نداشته‌ایم؛ تا آن ساعت هیچ مشکل خاص ترافیکی گزارش نشده و در اولین روز مهر، مردم همکاری خوبی با پلیس داشتند.

رئیس پلیس ترافیک شهری با بیان اینکه در اولین روز سال تحصیلی، علیرغم توصیه های پلیس، احساسات خانواده‌ها مانع از عدم حضور آنها در مدارس نشده، از والدین خواست ضمن همکاری با پلیس، فرزندان خود را به سرویس های مدارس بسپارند تا از ایجاد ترافیک در سطح معابر جلوگیری شود.

استفاده از خودروهای مناسب تحت پوشش تاکسیرانی برای سرویس مدارس

سرهنگ مهرایی در ادامه به هماهنگی های لازم از سوی شهرداری، تاکسیرانی و نیز پلیس برای فعالیت سرویس مدارس در اولین روز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: بر طبق تدابیر اتخاذ شده، از خودروهای مناسب تحت پوشش تاکسیرانی برای سرویس مدارس دانش آموزان استفاده شده است.

به گفته رئیس پلیس ترافیک شهری، فعالیت سرویس مدارس در اولین روز سال تحصیلی نسبت به سال‌های گذشته بهتر بوده است.

این مقام مسئول به خانواده‌ها توصیه کرد: در بحث سرویس مدارس برای فرزندان خود دقت و توجه لازم را داشته باشند؛ با توجه به هزینه سرویس‌ها، آنها نباید از خودرو غیرمجاز برای جابجایی فرزندان خود استفاده کنند زیرا ریسک این خطرات بسیار زیاد است و امنیت فرزندانشان به مخاطره می‌افتد.

مطالبات والدین از اولیاء مدارس برای سرویس دانش آموزان

سرهنگ مهرایی ادامه داد: داشتن کارت صلاحیت برای رانندگان سرویس مدارس و نیز برچسب مورد تایید خودرو باید مطالبات والدین از اولیاء مدارس باشد؛ بی توجهی به این مطالبات در صورت وقوع حادثه برای دانش آموزان، غیرقابل جبران است.

رئیس پلیس ترافیک شهری به جابجایی دانش آموزان از سوی والدینشان اشاره کرد و افزود: در صورتی که سرویس مدارس، فعالیت پررنگ و مطلوبی داشته باشند، قطعاً ترافیک در سطح معابر کاهش پیدا می‌کند.

برخورد قانونی با مدیران مدارس که از سرویس های غیرمجاز استفاده می‌کنند

وی اعلام کرد: اگر مدارس از خودروهای غیرمجاز برای جابجایی دانش آموزان استفاده کنند علاوه بر اینکه از ادامه فعالیت خودرو جلوگیری می کنیم؛ در صورت وقوع حادثه برای خودرو مزبور هرچند راننده آن مقصر نباشد با مدیر مدرسه برابر قانون برخورد خواهد شد و تخلف وی به مرجع قضایی منعکس می شود؛ مدیران و اولیاء مدارس و والدین باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

خانواده‌ها، تخلفات رانندگان سرویس مدارس را بلافاصله گزارش دهند

این مقام مسئول با بیان اینکه خانواده‌ها در صورت مشاهده تخلف رانندگان سرویس مدارس بلافاصله آن را به مدرسه مربوطه گزارش دهند و به جد پیگیر باشند، گفت: برخورد با رانندگان متخلف سرویس مدارس از وظایف مهم مدیر مدرسه به شمار می‌آید که امیدواریم با مراقبت والدین، مدیران و اولیاء مدارس سال بدون حادثه‌ای را برای دانش آموزان داشته باشیم.

پلیس با رانندگان متخلف سرویس مدارس برخورد می‌کند

سرهنگ مهرایی تصریح کرد: پلیس در صورت مشاهده تخلف رانندگان سرویس مدارس با آنها برخورد می‌کند.

وی به افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی شهروندان از سوی شهرداری اشاره و به شهروندان توصیه کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی در سطح معابر، شهروندان از خودروهای تک سرنشین کمتر استفاده کنند تا سطح معابر بیشتر در اختیار وسایل نقلیه عمومی قرار گیرد.

۵۰ هزار تومان جریمه و سه نمره منفی، حاصل بی توجهی به فرمان ایست پلیس مدرسه

سرهنگ مهرایی به فعالیت همیاران پلیس و پلیس مدارس اشاره کرد و افزود: در سالجاری، پلیس مدرسه را با جدیت بیشتری پیگیری می‌کنیم؛ رانندگان متخلف در صورت بی توجهی به فرمان ایست پلیس مدرسه ۵۰ هزار تومان جریمه و سه نمره منفی به آنها تعلق می گیرد که این قانون در جدول جرایم راهنمایی و رانندگی تصویب شده و پلیس راهنمایی و رانندگی از امروز که اولین روز سال تحصیلی است یبیشترین توجه را به دانش آموزان و اجرای این بند از قانون و مقررات خواهد داشت.

رعایت قوانین عبور و مرور در فرزندان باید به فرهنگ تبدیل شود

رئیس پلیس ترافیک شهری از والدین خواست به فرزندان خود نحوه عبور از معابر و تقاطع و خط عابر پیاده را آموزش دهند، و آن را به فرهنگ تبدیل کنند تا فرزندانشان برای حفظ ایمنی خود را ملزم به رعایت قانون بدانند.

سرهنگ مهرایی تصریح کرد: پلیس در تقاطع و محل های ویژه عابران به افرادی که عرض خیابان را طی می‌کنند، توجه بیشتری دارند و تاکید شده به شهروندان کمک کرده تا ایمنی عابران و دانش آموزان به مخاطره نیفتد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=3929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.