• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
10

رشد ۲۷ درصدی واردات اروپا از ایران در جولای ۲۰۱۳

  • کد خبر : 3911
  • 02 مهر 1392 - 21:30
رشد ۲۷ درصدی واردات اروپا از ایران در جولای ۲۰۱۳

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در هفتمین ماه سال جاری میلادی با افزایش ۶ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به ۴۷۲ میلیون یورو رسید و صادرات به ایران در این ماه رشد ۴ درصدی داشته و واردات از ایران ۲۷ درصد افزایش داشته است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا واحد اطلاعات اقتصادی […]

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در هفتمین ماه سال جاری میلادی با افزایش ۶ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به ۴۷۲ میلیون یورو رسید و صادرات به ایران در این ماه رشد ۴ درصدی داشته و واردات از ایران ۲۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا واحد اطلاعات اقتصادی کمیسیون اروپا(یورو استات) در جدیدترین گزارش خود از کاهش ۵۴ درصدی مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ۷ ماه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا از ۹.۳۱ میلیارد یورو در ۷ ماه نخست سال ۲۰۱۲ به ۴.۲۶ میلیارد یورو در ۷ ماه نخست سال جاری میلادی کاهش یافته است.

اجرای تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران که به توقف واردات نفت ایران از سوی این اتحادیه منجر شده است مهمترین علت افت مبادلات دو طرف اعلام شده است. به طوری که کل واردات اتحادیه اروپا از ایران در ۷ ماه نخست سال جاری میلادی با کاهش ۹۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۴۶۰ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در ۷ ماه نخست سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۵.۲۵ میلیارد یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران تاثیر کمتری از تحریم ها پذیرفته است. کشورهای اروپایی در ۷ ماه نخست سال جاری میلادی ۳.۸ میلیارد یورو کالا به ایران صادر کرده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها ۶ درصد کاهش داشته است. صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ۷ ماه نخست سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۴.۰۶ میلیارد یورو اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش در ماه جولای ۲۰۱۳ مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا با رشد ۶ درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده و از ۴۴۴.۲ میلیون یورو به ۴۷۲.۶ میلیون یورو رسیده است.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه جولای ۲۰۱۳ با افزایش ۴ درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده و به ۴۱۰ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در ماه ژوئن ۳۹۵ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات این اتحادیه از ایران نیز در ماه جولای با رشد قابل توجه ۲۷ درصدی مواجه شده و به ۶۲.۶ میلیون یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در ماه ژوئن ۴۹.۲ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بودند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=3911

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.