• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

لزوم تقویت فرآیند خلاقیت در دانش‌آموزان توسط معلمان

  • کد خبر : 3914
  • 02 مهر 1392 - 21:34
لزوم تقویت فرآیند خلاقیت در دانش‌آموزان توسط معلمان

فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: معلمان باید فرآیند خلاقیت را در دانش‌آموزان تقویت کنند. به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، رحیم نوری‌پور ظهر امروز در جمع مسئولان آموزشی این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اظهار داشت: تقارن بزرگداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی فرصت مغتنمی است تا […]

فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: معلمان باید فرآیند خلاقیت را در دانش‌آموزان تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، رحیم نوری‌پور ظهر امروز در جمع مسئولان آموزشی این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اظهار داشت: تقارن بزرگداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی فرصت مغتنمی است تا دانش‌آموزان ضمن آشنایی با آموزه‌های دفاع مقدس و با کسب علم و دانش برای سر بلندی ایران اسلامی گام بردارند.

وی افزود: در دنیای بسیار پیچیده امروز که همه چیز همیشه در حال تغییر و تحول است، نظام آموزش و پرورش بنا به ضرورت نیازمند کسب مهارت‌های تفکر خلاق، قابل انعطاف و دقیق در مدارس و مراکز آموزشی است.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه در این میان نقش الگویی مدیران و معلم در بالا بردن قدرت خلاقیت دانش‌آموزان دارای اهمیت بسزایی است، گفت: ایشان باید هم از انگیزه خلاق برخوردار باشند و هم خود الگویی برای خلاق بودن بوده و فرآیند خلاقیت را در دانش‌آموزان تقویت کنند.

وی افزود: وجود افراد دارای خلاقیت در آموزش و پرورش برای رشد واقعی انسان ضروری و اساسی است و نقش مدیران و معلمان مدارس در نظام آموزش و پرورش به مثابه مربی ناظر‌، مبتکر و خلاق است.

نوری‌پور با بیان اینکه محیط آموزشی مدارس به میمنت چنین معلمانی، محیطی مملو از انگیزه‌، تلاش‌، همکاری‌، مشارکت‌، توفیق پیشرفت‌، رضایت و همدلی است، گفت: مدیران و معلمان به عنوان مهمترین عنصر نظام آموزشی‌، نقش مهم و ویژه دارند و با رفتارهای عملی خود به شکل خلاقانه‌، اندیشه‌ها و افکارشان را نمایش می‌دهند.

وی افزود: مدیران و معلمان با ابراز احساس عواطف به شکل‌های گوناگون کلامی و غیر کلامی‌، فرصت نمونه‌برداری ادراکی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند تا آنان نیز به خلاقیت و نوآوری دست پیدا کنند.

فرماندار شهرستان خرم‌دره تصریح کرد: بی‌شک نقش مدیران و معلمان در ارتقای علم و دانش و سطح آگاهی و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان فردای کشور بسیار تاثیر‌گذار است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=3914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.