• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

ایران فرصت اعتمادسازی دوباره‌ای به دولتمردان آمریکا داده است/ انقلاب با جنگ صادر نمی‌شود

  • کد خبر : 4048
  • 03 مهر 1392 - 20:57
ایران فرصت اعتمادسازی دوباره‌ای به دولتمردان آمریکا داده است/ انقلاب با جنگ صادر نمی‌شود

رئیس قوه قضاییه با گرامیداشت یاد و خاطره دوران دفاع مقدس و تاکید بر لزوم ماندگاری و حفظ ارزش‌های الهی و معنوی آن دوران گفت: انقلاب با جنگ صادر نمی‌شود بلکه با فرهنگ عاشورایی می‌توان آن را به جهان صادر کرد آنگونه که در سال‌های گذشته شاهد بودیم.به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله […]

رئیس قوه قضاییه با گرامیداشت یاد و خاطره دوران دفاع مقدس و تاکید بر لزوم ماندگاری و حفظ ارزش‌های الهی و معنوی آن دوران گفت: انقلاب با جنگ صادر نمی‌شود بلکه با فرهنگ عاشورایی می‌توان آن را به جهان صادر کرد آنگونه که در سال‌های گذشته شاهد بودیم.به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی اقتدار ایران اسلامی و صدور ارزش‌های انقلاب را مرهون فداکاری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس ارزش‌های بسیاری پدید آمد و ماندگار شد و بر همه ما فرض است در هر زمان و تاریخی این ارزش‌ها را گرامی بداریم و نگذاریم که از خاطره نسل‌های آینده فراموش شود.

رئیس قوه قضاییه ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس را انسان‌هایی پاک‌باخته و بزرگ توصیف کرد که برای سربلندی کشور و رسیدن کشور به نقطه اوج و اقتدار از جان خود گذشتند و با اتکا بر فرهنگ عاشورایی، مشعل فروزان ایثار و شهادت را ماندگار کردند.

وی افزود: در همین جا بر خود فرض می‌دانیم که از همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی: سپاه پاسداران، ارتش، بسیج و سایر نیروهای مسلح که با صلابت در دوران دفاع مقدس ایستادند و برای ملت و نظام اسلامی سرفرازی و اقتدار خریدند، تشکر کنیم.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: متاسفانه در دوران اصلاحات عده‌ای به دنبال تهی کردن جامعه از این ارزش‌ها بودند که این تفکر ظلم عظیمی به مردم و فرهنگ این کشور و شهدا، ایثارگران و خانواده آنان بود و امیدواریم همواره این ارزش‌های معنوی و الهی ماندگار شود.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه به سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و با متین و منطقی خواندن سخنان رئیس جمهور گفت: مذاکره و روابط ایران با دیگر کشورها ممنوع ذاتی نیست و آنچه موجب تاخیر و یا انجام شدن برخی مذاکرات شده بود مرهون بی‌اعتمادی به صداقت در گفتار و رفتار غربی‌ها و بویژه آمریکایی‌ها بود.

رئیس قوه قضاییه با استناد به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ملت ایران سابقه خوبی از غربی‌ها و به خصوص آمریکا ندیده است سخنان رئیس جمهور آمریکا در ابتدای حضور در عرصه سیاسی و اجرایی آن کشور و اعمال متعاقب آن را نمونه‌ای از رفتار و گفتار غیرصادقانه آمریکایی‌ها علیه ملت و دولت ایران اعلام کرد و افزود: رئیس جمهور آمریکا در بدو ورود خود شعار تغییر سرداد و مدعی شد که دست دوستی به طرف ملت ایران دراز می کند اما در عمل با تحریم‌های بی‌سابقه، مشت آهنین خود را به مردم ایران نشان داد و اکنون ملت ایران فرصت اعتماد سازی دوباره‌ای به اوباما و دولتمردان آمریکا داده است که بتوانند اعتماد ملت ایران را جلب کنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در صورت وجود شرایط عادلانه و عزتمند و احترام متقابل ابایی از مذاکره ندارد به سخنان رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل درباره رفتار عملی مسئولان ایران اشاره کرد و گفت: در واقع این ملت ایران است که منتظر رفتار صادقانه آمریکایی‌ها و غربی‌ها است و این آنها هستند که باید در عمل نشان دهند که آیا به صحبت‌های خود پایبند خواهند ماند و آیا دست از رفتار متخاصم و متناقض خود با ایرانیان برخواهند داشت؟

رئیس قوه قضاییه مذاکره را «در شرایط کاملاً عادلانه و متساوی و بر مبنای اعتماد عملی و تکریم متقابل» قابل اجرایی شدن دانست و تاکید کرد: در چنین مذاکره‌ای احتمال رسیدن به نتایج مثبت وجود دارد.

آیت‌الله آملی لاریجانی القای برخی رسانه‌های غربی درباره عقب‌نشینی و یا چرخش و نرمش ایران را نادرست و کذب خواند وافزود: ملت ایران در جریان غنی‌سازی و استفاده از انرژی هسته‌ای حق خود را می‌خواهد و از حق خود عقب نخواهد نشست و شرایط روزهای اخیر نشانگر پایبندی ملت و نظام اسلامی ایران به خواسته‌های خود و عقب‌نشینی غربی‌هاست چرا که اهداف ملت ایران عوض نشده و گرچه ممکن است تاکتیک‌ها عوض شوند اما هیچ‌کس نمی‌تواند و حق ندارد از حقوق هسته‌ای ملت کوتاه بیاید و امیدواریم با رفتار معقول کشورهای غربی موانع پیش روی مذاکرات برداشته شود.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید خواستار توجه جدی مسئولان به فرهنگ و ارزش‌های جامعه اسلامی شد و افزود: متاسفانه نوعی سیطره فرهنگی را شاهد هستیم که با فرهنگ دینی، اخلاقی ما تناسبی ندارد و مقابله با این وضعیت طراحی‌های فرهنگی برگرفته از فرهنگ دینی و انسانی و اخلاقی خودی را می‌طلبد.

آیت‌الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه نباید در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن ناامید شد گفت: ضروری است که برای آموزش و تربیت کودکان و جوانان کشورمان و تمام معلمان و مربیان سرمایه‌گذاری شود.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: اگر ما بتوانیم در حیطه فیلم و سینما و داستان و هنر از فرهنگ غنی و مشحون از ارزش‌های انسانی و اخلاقی و معنوی خودمان بهره‌ بگیریم هیچ گاه دستمان در مقابل هجوم فرهنگی غرب خالی نخواهد ماند و در کنار آن با سرمایه‌گذاری در علم و دانش می‌توان به اقتدار علمی و فرهنگی رسید.

آیت‌الله آملی لاریجانی یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین رویکردهای آموزشی و تربیتی را آشنا کردن جوانان، نوجوانان و کودکان با مفاهیم حقوقی و اجتماعی و عواقب و آسیب‌های گرایش به رفتارهای نابهنجار برشمرد و تاکید کرد: یکی از اساسی‌ترین روش‌های پیشگیری از وقوع جرم تفهیم عواقب کارهای ناهنجار و مجرمانه برای افراد و خانواده‌ها و جامعه به کودکان، نوجوانان و جوانان و بالا بردن سطح آگاهی‌های حقوقی مردم است.

گفتنی است؛ در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی در مورد اصلاحیه قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی ادامه یافت و موادی از آن به تصویب رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=4048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.