• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

برای توسعه استان زنجان از همه اقشار استفاده می‌کنم

  • کد خبر : 4123
  • 04 مهر 1392 - 8:33
برای توسعه استان زنجان از همه اقشار استفاده می‌کنم

استاندار زنجان گفت:‌ از فرهنگیان، دانشگاهیان، نخبگان، صنعتگران، کشاورزان و از همه اقشاری که می‏توانند گام مثبتی برای استان بردارند، استفاده می‏شود. به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمشید انصاری شامگاه چهارشنبه در جمع اقشار مختلفی از مردم اظهار داشت: استان زنجان استان با ظرفیتی است. وی با اشاره به اینکه اگر استان زنجان ظرفیت‏های […]

استاندار زنجان گفت:‌ از فرهنگیان، دانشگاهیان، نخبگان، صنعتگران، کشاورزان و از همه اقشاری که می‏توانند گام مثبتی برای استان بردارند، استفاده می‏شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمشید انصاری شامگاه چهارشنبه در جمع اقشار مختلفی از مردم اظهار داشت: استان زنجان استان با ظرفیتی است.

وی با اشاره به اینکه اگر استان زنجان ظرفیت‏های بالایی دارد پس چرا وضع سفره‏های مردم اینگونه است، تصریح کرد: به نظر می‏رسد که مشکل جای دیگری است که وضع سفره‏های مردم تغییری نمی‏کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه در آمارگیری‎های درآمد خانوار، از نظر متوسط درآمد خانوار استان زنجان جزو سه استان آخر کشور است، اضافه کرد: برنامه و تدبیر مناسب برای اداره استان کم بوده است.

وی با اشاره به اینکه اگر در زمینه اداره استان زنجان به مردم مراجعه شده و از نقطه نظرات آنها استفاده می‏شد شاید کارسازتر از نسخه‏هایی که از جای دیگر پیچیده می‏شد، بود، افزود: آنچه در طول چند سال گذشته در کشور رخ داده و آثار آن در استان زنجان نیز مشاهده می‏شود ما را از رسیدن به شاخص‏های مطلوب بازداشته و شکاف را نسبت به شاخص‎های توسعه بیشتر کرده است.

انصاری با بیان اینکه نظام اجرایی پیمانکاری به ویژه در استان‏های کوچکی مثل زنجان تقریبا متلاشی شده است، ادامه داد: حرمت نخبگان و بزرگان نیز مورد خدشه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر برای ایجاد یک شغل با تغییراتی که در ارزش پول ایران حاصل شده است ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه‎‏گذاری لازم است، یادآور شد: به منظور اشتغالزایی برای ۴ میلیون نفر در سطح کشور ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‏گذاری مورد نیاز است در حالی که این رقم دو برابر بودجه سالانه دولت است.

استاندار زنجان با بیان اینکه مجموع منابعی که سیستم بانکی در طول یک سال برای سرمایه‏گذاری اختصاص می‏دهد کمتر از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، اذعان داشت: برای تامین ۴۰۰ هزار میلیارد تومان باید زمینه سرمایه‏گذاری‏های خارجی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه‏گذاری خارجی از طریق دعوا با دنیا حاصل نمی‏شود، تصریح کرد: امروز در کشور رویکرد سیاست خارجی تغییر یافته است.

انصاری با تاکید بر اینکه در رویکرد جدید سیاست خارجی از اصول خود عدول نکرده‏ایم، ابراز داشت: اصول ما پا برجاست و روشی مورد استفاده قرار گرفته که ریشه در باورها و فرهنگ ما دارد.

وی با بیان اینکه همین که گفتمان با دنیا تغییر کرده است آثار اقتصادی این تغییر رویکرد خود را نشان می‏دهد، اضافه کرد: اگر بتوانیم روابط و مناسبات خود را با دنیا بهینه‏سازی کنیم، می‏توانیم نسبت به تامین ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان از طریق حضور سرمایه‏گذاران امیدوار باشیم.

استاندار زنجان تاکید کرد: دولت توانمندی‎های لازم برای برداشتن گام‏های بلند در زمینه‏های مختلف را دارد.

انصاری با بیان اینکه باید در راستای بازیابی حرمت و کرامت مردم گام برداشت، اضافه کرد: تامین رضایت مردم برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه از همه نخبگان استان زنجان برای برنامه‏ریزی در راستای توسعه استان استفاده می‏شود، تصریح کرد: از فرهنگیان، دانشگاهیان، نخبگان، صنعتگران، کشاورزان و از همه اقشاری که می‏توانند گام مثبتی برای استان بردارند، استفاده می‏شود.

‌انصاری با بیان اینکه از همه مردم تقاضا دارم در هر جائی مسئولی به خطا می‏رود به دور از عافیت اندیشی مقابل وی بایستند، تصریح کرد: اگر به عملکردهای نادرست اعتراضاتی نباشد در مدت زمان کوتاهی همه این عملکردها نهادینه شده و باید هزینه بیشتری برای برگرداندن کشور به ریل اصلی بپردازیم.

استاندار زنجان خطاب به فعالان عرصه نهادهای مدنی گفت: متقابلا انتظار داریم که ناامیدی که در طول هشت سال در این عرصه ایجاد شده است را کنار بگذارید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=4123

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.