• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
9

«فناوری هسته‌ای» نماد ایستادگی/ تحریم‌ها نمی‌تواند مشکلی را حل کند

  • کد خبر : 4164
  • 04 مهر 1392 - 12:12
«فناوری هسته‌ای» نماد ایستادگی/ تحریم‌ها نمی‌تواند مشکلی را حل کند

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه فناوری هسته‌ای تبدیل به نماد توسعه ملت ایران، غرور ملی و ایستادگی تبدیل شده است، گفت که تحریم‌ها راه حل درستی نیست و نمی‌تواند مشکلی را حل کند. به گزارش نبض سحر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه PBS آمریکا در […]

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه فناوری هسته‌ای تبدیل به نماد توسعه ملت ایران، غرور ملی و ایستادگی تبدیل شده است، گفت که تحریم‌ها راه حل درستی نیست و نمی‌تواند مشکلی را حل کند.

به گزارش نبض سحر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه PBS آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره اهداف سفر به نیویورک، اظهار داشت: هدف من از این سفر رساندن صدا و خواست ملت ایران به گوش مردم و مقام‌های کشورهای مختلف جهان از طریق حضور در سازمان ملل است و امیدواریم که در تحقق آن موفق باشیم.

وی در پاسخ به سوال مجری معروف شبکه PBS در زمینه تحریم‌های ضد ایرانی، گفت: ما تحریم‌ها را اساساً غیرقانونی و غیرانسانی می‌دانیم. به اعتقاد ما تحریم‌ها راه حل درستی نیست و نمی‌تواند مشکلی را حل کند.

روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع هسته‌ای افزود: ما به دنبال راه حلی هستیم که ایران به حقوق قانونی خود برسد و همچنین اگر نگرانی‌های هم وجود داشته باشد، برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: مسئله هسته‌ای، امروز به نماد غرور ملی و ایستادگی تبدیل شده است و مردم چیزی فراتر از حق قانونی خود برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای نمی‌خواهند.

روحانی افزود: موضوع هسته‌ای همچنین نماد توسعه ملت ایران در بحث استفاده از فناوری‌های جدید و توسعه است.

رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به سؤالی درباره روابط ایران و سوریه و حمایت از مردم این کشور، تصریح کرد: دو کشور دارای رابطه عمیق و مستحکم هستند و این رابطه به زمان جنگ ایران و عراق برمی‌گردد و هر چند عراق یک کشور عربی بود اما سوریه در آن شرایط سخت در کنار مردم ایران بود.

وی افزود: همه باید تلاش کنند تا مردم سوریه از این بحران نجات پیدا کنند و همه کشورهای منطقه باید به سمت دموکراسی حرکت کنند و صندوق‌های رأی و اراده مردم تعیین‌کننده دولت‌ها باشد.

رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسشی درباره انتخابات و برنامه‌های انتخاباتی خود، گفت: همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، برنامه‌هایی داشتند که به مردم ارائه کردند و من هم برنامه‌های خود را که بر اساس تدبیر و امید بود، به مردم ارائه دادم.

روحانی خاطر نشان کرد: مردم به برنامه گفتمان اعتدال و میانه‌روی رأی دادند و من هم بنا دارم به عهد خود برای اجرای برنامه‌ها وفادار بمانم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=4164

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.