• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
11

اظهارات روحانی با اعتماد به دولت آمریکا در تناقض است

  • کد خبر : 4276
  • 06 مهر 1392 - 22:14
اظهارات روحانی با اعتماد به دولت آمریکا در تناقض است

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به مباحث مطرح درباره مکالمه تلفنی روسای جمهور ایران و آمریکا، گفت: چناچه طبق گفته روحانی، این درخواست از سوی اوباما بوده باشد، نشان می‌دهد که دولت آمریکا در حد اعلام نظر درباره یک مکالمه تلفنی هم صداقت ندارد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان […]

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به مباحث مطرح درباره مکالمه تلفنی روسای جمهور ایران و آمریکا، گفت: چناچه طبق گفته روحانی، این درخواست از سوی اوباما بوده باشد، نشان می‌دهد که دولت آمریکا در حد اعلام نظر درباره یک مکالمه تلفنی هم صداقت ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مباحث مطرح شده درباره اینکه چه کسی درخواست مکالمه تلفنی اوباما و روحانی را داده است، گفت: دقایقی بعد از گفت‌وگوی تلفنی آقای روحانی با اوباما، خانم رایس مشاور امنیت ملی در مصاحبه با CNN اعلام کرد که این مکالمه تلفنی به درخواست روحانی صورت گرفته و تاکید کرد که این درخواست برای آنها تعجب آور بوده است.

وی افزود: سوزان رایس می‌گوید، به ما اطلاع دادند آقای روحانی مایل است در حالی که می خواهد از نیویورک خارج شود، از طریق تلفن با اوباما گفتگو کند.

شریعتمداری همچنین با اشاره به اظهارات روحانی بعد از ورود به تهران مبنی بر اینکه درخواست برای گفت‌‌وگوی تلفنی از سوی اوباما بوده است، اظهار داشت: اظهارات جناب آقای روحانی نشان می‌دهد علاوه بر اصل گفتگو که جای بحث و بررسی دارد، این نکته که چه کسی برای گفت‌وگو پیش قدم شده است نیز از نگاه هر دو طرف اهمیت داشته و آنها حیثیت خود را در گرو آن می‌دانند.

این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: این ماجرا از ۲حال خارج نیست، اول آنکه در خواست گفتگو از سوی روحانی بوده است که اگر اینگونه باشد اظهارت رئیس جمهور محترم هنگام ورود به تهران که طرف مقابل را درخواست کننده گفتگو معرفی کرده با شعار دولت راستگویان تناقص دارد و انتظار این بوده و هست که رئیس جمهور محترم واقعیت ها را با مردم در میان بگذارند.

وی افزود: اما چناچه این درخواست از سوی اوباما صورت گرفته باشد، نشان دهنده آن است که دولت آمریکا حتی در حد و اندازه اعلام نظر درباره یک مکالمه تلفنی هم صداقت نداشته و قابل اعتماد نیست؛ بنابراین سوال بعدی آن است که جناب روحانی با چه تحلیل و تفسیری به اوباما و دولت وی اعتماد کرده و از این به اصطلاح اعتماد متقابل با آن همه تبلیغات پرحجم یاد می‌کند.

شریعتمداری تاکید کرد: البته اینکه دولتمردان محترم اصرار دارند اوباما را درخواست کننده مکالمه بنامند نشان می دهد خود آقایان به زشتی و پلشتی این اقدام اعتراف دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=4276

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.