• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
12

جوان های وسواسی بخوانند

  • کد خبر : 4401
  • 08 مهر 1392 - 7:47
جوان های وسواسی بخوانند

قرائت نماز مراجع تقلید از رسانه پخش می شود. و اکثراً همه ساده و روان است. پس در تلفظات نماز نباید سخت گرفت. این کار خلاف شرع است .و وسوسه ی شیطان است زیرا مهم این است که در نماز حضور قلب داشته باشیم و این کارها ما را از حضور قلب در نماز دور […]

قرائت نماز مراجع تقلید از رسانه پخش می شود. و اکثراً همه ساده و روان است. پس در تلفظات نماز نباید سخت گرفت. این کار خلاف شرع است .و وسوسه ی شیطان است زیرا مهم این است که در نماز حضور قلب داشته باشیم و این کارها ما را از حضور قلب در نماز دور می کند. شیطان می خواهد که ما با الفاظ بازی کنیم.

به گزارش نبض سحر به نقل از فرهنگ نیوز: با رسیدن به سن بلوغ برخی از وسوسه های شیطان چنان زیبا خودنمایی میکند که از امر واجب و حلال هم زیباتر جلوه می کند. اگر توجه جدی در امر آموز شسو اطلاع رسانی مناسبی توسط مربیان و اساتید صورت نگیرد وسوسه ها رشد بیشری پیدا کرده و از حالت وسواس فکری به وسواس در عمل تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام و المسللمین فرحزاد در یکی از برنامه های سمت خدا به بررسی مشکلات و راه حل های آن پرداختند. ایشان ریشه یوسواس را در جهل و عدم آگاهی دانست و عنوان کرد: این مشکل بعضی ها بخاطر ندانستن دچار وسواس شده اند. جهل ریشه ی بدی هاست و علم ریشه ی همه ی خوبی هاست. اصول مسلمی که برگرفته از آیات و روایات است کار ما را راحت می کند. یکی از آن اصول ،اصل طهارت است. همه چیز درعالم پاک است جزء چند چیز معین و این به انسان آرامش می دهد که بداند همه ی اطرافش پاک است. اگر یقین پیدا کردیم که چیزی نجس است با شستن آنرا پاک می کنیم.
این کارشناس دینی در بخش دیگری از این برنامه به بررسی طهارت و نجاست و حد و حدود شرعی آن پرداخت و افزود: مسائلی در باب نماز، ضو و غسل داریم. انسانی که خواب است تا یقین به منی و نجاست پیدا نکرده است غسل بر او واجب نمی شود. تمام مایعات و ترشحاتی که از بدن بیرون می آید پاک است غیر از خون ، ادرار و منی.
وسواس در قرائت نماز و انتخاب امام جماعت:
حجت الاسلام فرحزاد در مورد نماز و قرائت صحیح در نماز هم اصولی را عنوان کرد و گفت: برای قرائت در نماز سخت گیری نشده است. قرائتی که عرب دارد از زبان های دیگر نمی خواهند. در ضمن زبان فارسی به عربی خلیی نزدیک است. ولی زبان هایی مثل چینی و انگلیسی خیلی از زبان عربی دور است. بنابراین در نماز برای قرائت سخت گیری نشده است. به اندازه ای که حروف درست گفته شود و زیر وزبر درست خوانده شود کافی است. بزرگی فرمودند که ما روایتی نداریم که وقتی امام رضا(ع) در ایران بودند به فردی بگویند که قرائت خودت را درست کن. گاهی اوقات می گویند که کلمه ی والضالین را باید به اندازه ی چهار انگشت کشید و … اینها درست نیست و البته ما نمی خواهیم بگوییم درنماز لاابالی گری کنید. ولی سعی کنید که کلمات و زیر و زبَر را درست بخوانید. در دستورات دینی نداریم که اگر کسی زیر و زبر کلمه ای از نماز را اشتباه خواند، باید دوباره آنرا بخواند. البته کسی نباید تعمداً اشتباه بخواند. قرائت نماز مراجع تقلید از رسانه پخش می شود. و اکثراً همه ساده و روان است. پس در تلفظات نماز نباید سخت گرفت. این کار خلاف شرع است .و وسوسه ی شیطان است زیرا مهم این است که در نماز حضور قلب داشته باشیم و این کارها ما را از حضور قلب در نماز دور می کند. شیطان می خواهد که ما با الفاظ بازی کنیم.
کسانی که می خواهند به دیگران قرائت یاد بدهند سخت گیری نکنند. اسلام در این مسائل سخت گیری نکرده است. البته در مسائلی مثل غیبت ،دروغ ،تهمت و مال حرام سخت گیری کرده است. در نمازجماعت همین که صف اول نیت بکنند و آماده ی نماز باشند کافی است. و همه می توانند با هم نیت کنند. درعدالت نماز امام جماعت سخت گیری نشده است. فتوای امام خمینی این است که حُسن ظاهر کفایت می کند. همین که در محل امام جماعت را به خوبی می شناسند کافی است. در عدالت قاضی و مرجع تقلید سخت گرفته شده است.  ولی درعدالت امام جماعت سخت گرفته نشده است حتی داریم که اگر فهمیدید که امام جماعت یهودی بوده است اعاده ی نماز بر شما واجب نیست.
بعضی ها معتقد هستند همین که فرد ظاهرش دوستدار اهل بیت است برای پیش نماز شدن کافی است. افراد وسواسی هستند که پشت سر مراجع تقلید نماز نمی خوانند و اینها وسوسه ی شیطان است که باعث می شود شما از خیر نمازجماعت محروم بشوید.
لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=4401

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.