• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
12

اشتون: مذاکرات آتی باید در بهترین جو ممکن برگزار شود/کری باید به ایجاد بهترین جو فکر کند

  • کد خبر : 4449
  • 09 مهر 1392 - 8:26
اشتون: مذاکرات آتی باید در بهترین جو ممکن برگزار شود/کری باید به ایجاد بهترین جو فکر کند

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه به صورت تلویحی به قانونگذاران در اروپا و آمریکا و همچنین تیم سیاست خارجی کاخ سفید توصیه کرد از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران، که می‌تواند جو مذاکرات را منفی کند، خودداری کنند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «کاترین اشتون» مسئول دستگاه سیاست خارجی […]

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه به صورت تلویحی به قانونگذاران در اروپا و آمریکا و همچنین تیم سیاست خارجی کاخ سفید توصیه کرد از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران، که می‌تواند جو مذاکرات را منفی کند، خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «کاترین اشتون» مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه به صورت تلویحی از فشارها برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران انتقاد کرد و گفت علاقه‌مند است در بهترین جو ممکن با ایرانی‌ها مذاکره کند.

ایران و گروه موسوم به ۱+۵ که هفته گذشته مذاکراتی در سطح وزرای خارجه را در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار کردند، توافق کرده‌اند که دور بعدی مذاکرات را روزهای ۱۵ و ۱۶ اکتبر (۲۳ و ۲۴ مهر) در ژنو انجام دهند.

اشتون روز دوشنبه در اندیشکده «وودرو ویلسون» در پاسخ به این سوال که آیا کنگره آمریکا یا دیگران باید تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کنند، گفت: من در جایگاهی نیستم که بگویم کنگره باید چه کاری انجام دهد. ترجیح می‌دهم در بهترین جو ممکن در این مذاکرات حضور یابم. به همین منظور، ما باید به هر نحو ممکن عزم و حسن نیست خود برای مذاکره را نشان دهیم و چنین انتظاری را نیز از طرف مقابل داشته باشیم.

وی در مورد چرایی اعمال تحریم و فشار به ایران هم گفت این تحریم‌ها با هدف جمع کردن افراد دور یک میز و انجام مذاکره اعمال شده است.

«کاترین اشتون» افزود: می‌خواهم در بهترین جو ممکن به ژنو بروم. قانونگذاران اینجا یا کسانی که در آمریکا روند مذاکرات را تحت کنترل دارند، «جان کری» (وزیر خارجه آمریکا) و تیم وی، باید به این فکر کنند که چطور می‌توان به بهترین جو دست یافت.

به گفته اشتون، دور بعدی مذاکرات در سطح مدیران سیاسی کشورها برگزار می‌شود و اشتون و «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، مذاکره‌کننده‌های اصلی در آن خواهند بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=4449

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.