• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

همراه با دستانی پرمهر به استقبال جشن عاطفه‌ها برویم / دانش‌آموزان نیازمند را بیشتر دریابیم

  • کد خبر : 4453
  • 09 مهر 1392 - 8:28
همراه با دستانی پرمهر به استقبال جشن عاطفه‌ها برویم / دانش‌آموزان نیازمند را بیشتر دریابیم

مهرماه فرا رسید، مهری که بوی مهربانی و عاطفه می‌دهد، بوی دفترهای تازه و بوی شادی، کودکان در این فصل شاد هستند، اما بعضی از دانش‌آموزان مهرشان بوی بهار نمی‌دهد، دلشان بهاری است، اما نداری و فقر شادی را از چهره آنها ربوده است. به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، باز هم پاییز فصل مدارس […]

مهرماه فرا رسید، مهری که بوی مهربانی و عاطفه می‌دهد، بوی دفترهای تازه و بوی شادی، کودکان در این فصل شاد هستند، اما بعضی از دانش‌آموزان مهرشان بوی بهار نمی‌دهد، دلشان بهاری است، اما نداری و فقر شادی را از چهره آنها ربوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، باز هم پاییز فصل مدارس از راه رسید تا بار دیگر درد فقر و نداری بغض در گلوی کودکان فقیر گره زند و قطره اشک سردی بر گونه کوچکش بنشاند و حسرت داشتن یک جفت کفش کتانی و کیف و دفتر تازه در دل‌ کوچک و بهاری کودک یتیم، نقش ببندد.

اما فرصت‌هایی است که بتوان با دستان پر مهر و با سخاوت گل لبخند بر لب دانش آموزانی نشاند، کودکانی که در ظاهر نیازمند کمک هستند، اما باطنی غنی و سرشار از امید و آروز دارند، فرصتی مثل جشن عاطفه‌ها، جشنی که همه ساله و در آستانه فرا رسیدن ماه مهر، ماه مهربانی، جشنی به وسعت تمام ایران برگزار می‌شود و با برگزاری آن بوی عشق، ایثار، عاطفه و مهربانی در فضای کشور به مشام می‌رسد.

جشن عاطفه‌ها همایشی ملی است که امسال ۱۹ ساله می‌شود و با وجود اینکه هر ساله برخی نقل و قول‎ها به وجود می‎آید که مشارکت مردمی ممکن است به دلیل گرانی و تورم کاهش داشته باشد، اما هر سال که از این جشن می‌گذرد، مردم ایران حماسه‌ای از مهربانی می‌آفرینند، حماسه‌ای از جنس امید و شور که موجب می‌شود، لبخند روی لبان دانش‌آموزی بنشیند که در زیر سایه فقر و ناتوانی امسال دیگر باید دور درس و مشق و کتاب و دفتر را خط بکشد، اما با حضور حماسی مردم دری از علم و دانش به روی گشوده می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: امسال نوزدهمین سال برگزاری جشن عاطفه‌ها است.

رضا حسنلو با بیان اینکه شعار امسال جشن عاطفه‌ها « مهر در انتظار مهر حماسی» است، عنوان کرد: امسال هر مدرسه یک پایگاه جشن عاطفه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه امسال جشن عاطفه‌ها از دهم تا دوازدهم مهرماه به مدت سه روز در استان زنجان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، اضافه کرد: طبق سنوات گذشته آموزش و پرورش ، اداره کل ورزش و جوانان، بسیج مستضعفین، سازمان دانش‌آموزی و صدا و سیما کمیته امداد در برگزاری این جشن همراهی می‌کنند.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها با هدف ترویج فرهنگ انفاق و احسان اجرایی می‌شود، افزود: کمک به امر ادامه تحصیل دانش‌آموزان نیازمند، بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و نیکوکاران، ارائه خدمات افزون‌تر به دانش‌آموزان و همچنین اجرای طرح اکرام ایتام و حامی‌یابی برای دانش‌آموزان نیازمند از اهدافی است که با اجرای جشن عاطفه‌ها دنبال می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نحوه اجرایی شده جشن عاطفه‌ها در استان افزود: این جشن روز دهم مهر در مدارس و روز یازدهم با برپایی پایگاه‌ها در سطح معابر و میادین و روز دوازدهم در مصلی‌های برگزاری نماز جمعه برگزار می‌شود.

حسنلو با بیان اینکه امسال بیش از امسال بیش از ۸۵۰ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در استان زنجان دایر می‌شود، اذعان داشت: همچنین شماره حساب سیبای ۰۱۰۸۶۴۰۴۲۶۰۰۷ نزد بانک ملی نیز به منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه مراجعه به سامانه اینترنتی کمیته امداد نیز از دیگر راه‌های مشارکت در این جشن ملی و معنوی است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تعدادی از صندوق‌های کمیته امداد در سطح معابر نیز دارای آرم مخصوص بوده و مردم استان می‌توانند، کمک‌های نقدی خود را در داخل این صندوق‌ها بیاندازند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه امسال نیز طبق سال گذشته در مساجد استان نیز صندوق به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی تعبیه شده است، اذعان داشت: این اقدام در قالب طرح جامع مسجد محوری و بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت مساجد در محرومیت‌زدایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال در همه مدارس استان جشن عاطفه‌ها برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشن صرفا مسائل مادی نیست، بلکه ترویج فرهنگ انفاق و ایثار در بین دانش‌آموزان و کمک به هم‌نوع از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد در برگزاری این جشن معنوی است.

حسنلو با ابراز خرسندی از ترویج فرهنگ انفاق در استان افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد، این فرهنگ به نحو مطلوبی در بین مردم استان جاافتاده شده است.

وی با تقدیر از حضور باشکوه مردم استان در قالب طرح‌های مختلف مشارکتی این نهاد اذعان داشت: امیدواریم مردم استان همچون دفعات قبل با حضور پرمهر در جشن عاطفه‌ها حماسه‌ای عظیم در مهربانی بیافرینند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=4453

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.