• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11

نظر رهبر انقلاب در رابطه با هولوکاست

  • کد خبر : 4562
  • 10 مهر 1392 - 13:37
نظر رهبر انقلاب در رابطه با هولوکاست

بعد از اون ماجرای فیسبوک اقای ظریف در مصاحبه با شبکه ABCNEWS در مورد هلوکاست اینطور کفتن(منبع خبر :خبرگزاری دانشجو) هولوکاست یک افسانه نیست و رهبر عالی ایران کشتن افراد بی‌‌گناه را رد و آن را محکوم می‌کند. این واقعه یک جنایت بزرگ و یک نسل‌کشی است. از وی سوال شد که در وبسایت رهبر عالی ایران […]

بعد از اون ماجرای فیسبوک اقای ظریف در مصاحبه با شبکه ABCNEWS در مورد هلوکاست اینطور کفتن(منبع خبر :خبرگزاری دانشجو)

هولوکاست یک افسانه نیست و رهبر عالی ایران کشتن افراد بی‌‌گناه را رد و آن را محکوم می‌کند. این واقعه یک جنایت بزرگ و یک نسل‌کشی است. از وی سوال شد که در وبسایت رهبر عالی ایران مطلبی منتشر شده که به این صورت به انگلیسی ترجمه شده است، “افسانه کشتار یهودیان که به هولوکاست معروف است”. وی پاسخ داد: اگر همچین چیزی وجود داشته باشد، به دلیل ترجمه بد ایجاد شده است. این مشکل وقتی ایجاد می‌شود که مطلبی از فارسی به انگلیسی ترجمه می‌شود، شما ممکن است در هنگام ترجمه بخشی از معنی را درست متوجه نشوید. این مسئله چندین بار رخ داده است، اما نکته اینجاست که ایران کشتن افراد بی‌گناه را چه در دوران آلمان نازی و چه در فلسطین محکوم می‌کند.

اولا هرچند بعضی از خبرگزاری ها از جمله فارس سعی کردن یه جوری سر قضیه رو هم بیارن و به این قسمت مصاحبه کمتر توجه کرده اند ولی در خیلی از خبرگزاری ها متن بالا عینا امده. و اگر هم متنی که خبرگزاری های دیگه گذاشته اند رو هم در نظر بگیریم همین برداشت خبر بالاست.یعنی رهبر ایران قبول دارن که هلوکاست اتفاق افتاده.

دوما به فرض محال که حرف اقای ظریف در مورد هولوکاست درست هم باشه, ایشون نمی تونست زبون مبارک رو بچرخونه و بگه : چرا تاوان هلوکاست را مسلمانان فلسطین باید بدهند؟

چون با یه کم دقت متوجه می شیم این حرف با محکوم کردن جنایات اسرائیل خیلی فرق میکنه.

سوما ایا واقعا حضرت اقا هلوکاست رو یه افسانه میدونن؟

با یه جستجوی ساده کلمه هولوکاست و یه کم تلاش در وبسایت اطلاع رسانی ایشون خیلی چیزها مشخص میشه:

۱-دیدار با پرسنل نیروی هوایی(۸۴.۱۱.۱۸):

مسأله‏ى مهمتر، مسأله‏ى رسواکننده‏ى تمدن غربى در زمینه‏ى آزادى بیان است. این حرکت زشت اهانت به نبى مکرم اسلام (صلّى‏اللَّه‏علیه‏وآله)، از همه مهمتر است. این قضیه، لیبرال دمکراسى‏یى که غرب، پرچم آن را سرِ دست گرفته است و به آن افتخار مى‏کند، رسوا مى‏کند. آزادى بیان – که آنها دم از آن مى‏زنند – به آنها اجازه نمى‏دهد که در باب افسانه‏ى کشتار یهودیان – معروف به هلوکاست – کسى تردید بکند. در آن قضیه، جاى آزادى بیان نیست! در کشورهاى اروپایى، افراد زیادى – از دانشمند و محقق و مورخ و مطبوعاتى و غیره – از ترس جرأت نمى‏کنند تردیدى را که نسبت به این قضیه در دل‏شان هست، ابراز کنند. بعضى‏ها هم معتقدند قضیه از اصل دروغ است، اما جرأت نمى‏کنند بگویند؛ چون دیده‏اند هر کس بگوید، مجازات خواهد شد؛ زندان مى‏اندازند، تعقیب مى‏کنند، از حقوق محرومش مى‏کنند؛ اما اهانت به مقدسات یک میلیارد و نیم مسلمان – آن هم بى‏دلیل، بدون این‏که دعوایى در بین باشد؛ بدون این‏که این طرف اهانتى به آنها کرده باشد – مجاز است و مشمول آزادى بیان! مسأله بر سر آن مطبوعات یا کاریکاتوریستى نیست که صهیونیست‏ها پولى به او داده‏اند که کاریکاتورى بکشد – با اهداف پلیدى که صهیونیست‏ها دارند – و او هم کشیده، بلکه مسأله بر سر زمامداران اروپایى است که از این کار دفاع مى‏کنند و پشت سر این عملِ پست و سخیف قرار مى‏گیرند و به عنوان آزادى بیان، آن را مجاز مى‏شمرند! من حدس مى‏زنم که اصل قضیه، توطئه‏ى عمیق صهیونیستى است. مسأله، مسأله‏ى رو در رو قرار دادن مسلمانان و مسیحیان است؛ چون براى صهیونیست‏ها این مسأله، بسیار حایز اهمیت و لازم است که جامعه‏ى عظیم اسلامى را در سرتاسر عالم در مقابل مسیحى‏ها و مسیحى‏ها را در مقابل مسلمان‏ها قرار بدهند.

۲-چهارمین کنفرانس حمایت از فلسطین(۸۷.۱۲.۱۴)

عدم تحمل رسانه‌های غربی و صهیونیستی و دولتهای حامی صهیونیزم در برابرِ حتی طرح سؤال و تحقیق درباره هولوکاست که بهانه‌ی غصب فلسطین بود، یکی از نشانه‌های این تزلزل و ابهام است. اکنون وضع رژیم صهیونیستی از همیشه‌ی تاریخ سیاه خود در افکار عمومی جهان بدتر و پرسش از دلیل پیدایش آن جدّیتر است

۳-دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان(۹۰.۱۲.۱۸)

در یک کشورى کسى به افسانه‌ى هولوکاست اعتراض میکند، میگوید من قبول ندارم؛ او را زندان مى‌اندازند، محکومش میکنند که چرا یک حادثه‌ى پندارىِ تاریخى را انکار میکنى! حالا گیرم پندارى هم نباشد – واقعى باشد – خیلى خوب، انکار یک حادثه‌ى واقعىِ تاریخى مگر جرم است؟ اگر براى کسى روشن نشد، ثابت نشد و او انکار کرد یا حتّى در آن تردید کرد، او را بیندازند زندان! الان در کشورهاى مدعى تمدن در اروپا قضیه این است: اگر کسى اعتراض کند، تردید کند، قبول نداشته باشد، دادگاه‌ها محکومش میکنند

۴-دانشگاه علوم دریایی نوشهر(۹۱.۶.۲۷)

امروز در بسیارى از کشورهاى غربى کسى جرأت ندارد که واقعه‌ى مجهول‌الحال هولوکاست را زیر سؤال ببرد. آن طورى که اطّلاع دادند به ما، در آمریکا اگر کسانى با تکیه به مبانى روانشناسى و جامعه‌شناسى بخواهند بر علیه همجنس‌بازى چیزى بنویسند و منتشر کنند، قادر نخواهند بود، جلویشان گرفته میشود! اینها چطور ملتزم به آزادى بیانند؟

۵-بیانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی(۸۷.۱.۱)

 امریکا در حدود دویست بازداشتگاه مخفی در سراسر دنیا دارد که تعدادی از این بازداشتگاهها در اروپاست؛ اروپایی‌هایی که حقوق بشر لقلقه‌ی زبانشان است و از هر طرف حرکت می‌کنند، اسم حقوق بشر را می‌آورند که ما پایبند حقوق بشریم! این حقوق بشر است؟ در مقابل آن کسی که هولوکاست را مورد سؤال قرار بدهد، همه بسیج می‌شوند ـ دادگاه‌هاشان، دولتهاشان، روزنامه‌هاشان ـ اما در مقابل اهانت به نبی مکرم اسلام، نه فقط اعتراض نمی‌کنند، بلکه همصدایی هم می‌کنند! این حقوق بشراست؟

 http://molaghat.blog.ir

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=4562

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.