• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

جدیدترین آمار وزارت بهداشت از وبا

  • کد خبر : 4602
  • 11 مهر 1392 - 8:05

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، آخرین وضعیت بیماری وبا در کشور را اعلام کرد. به گزارش نبض سحربه نقل از مهر، دکتر محمدمهدی گویا گفت: تعداد مبتلایان به وبا در کشور ۲۰۸ نفر است، که کماکان اکثریت قریب به اتفاق موارد ابتلا را مهاجرین تشکیل می‌دهند که به صورت غیرقانونی و یکی دو […]

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، آخرین وضعیت بیماری وبا در کشور را اعلام کرد.

به گزارش نبض سحربه نقل از مهر، دکتر محمدمهدی گویا گفت: تعداد مبتلایان به وبا در کشور ۲۰۸ نفر است، که کماکان اکثریت قریب به اتفاق موارد ابتلا را مهاجرین تشکیل می‌دهند که به صورت غیرقانونی و یکی دو روز قبل از شروع علائم ابتلا وارد کشور شده‌اند.

وی افزود: اطلاعات دقیق ما نشان می‌دهد که محل آلودگی در کشورهای مهاجرین بوده است و به دلیل این که آنها طی چندین روز از مسیرهای غیر معمول و تحت شرایط بسیار نامطلوب آب و غذا وارد کشور می‌شوند، احتمال ابتلا به بیماری را داشته‌اند که کلیه موارد بلافاصله پس از شناسایی و تشخیص تحت درمان قرار گرفته و بهبودی کامل پیدا کرده‌اند.

گویا یادآور شد: درمان همه مهاجران مبتلا به وبا علیرغم هزینه‌های زیادی که برای سیستم بهداشت کشور ایجاد کرده، به صورت رایگان بوده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: از ۲۰۸ نفر مبتلا به بیماری وبا، متاسفانه ۶ نفر فوت کرده اندکه همگی آنها مهاجران خارجی غیرقانونی بوده و متأسفانه بسیار دیر به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند.

گویا افزود: طی هفته گذشته کلیه موارد شناسایی شده این بیماری مربوط به مهاجران غیرقانونی وارد شده به استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان بوده‌ است.

وی افزود: در کل استان تهران نیز۶ نفر ابتلا به وبا گزارش شده که همه آنها در تماس با مهاجرین غیرقانونی بوده و در حال حاضر هر ۶ نفر بهبود یافته‌اند.

گویا خاطرنشان کرد: در هفته‌ای که گذشت هیچ مورد ابتلا به وبا در تهران گزارش نشده است .

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در ادامه بر رعایت نکات بهداشت فردی و شستشوی مرتب دستها با آب و صابون برای پیشگیری از این بیماری تاکید کرد.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=4602

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.