• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

دیدارهای محرمانه مقامات اسرائیل و اعراب خلیج‌فارس برای هماهنگی مواضع ضدایرانی

  • کد خبر : 4593
  • 11 مهر 1392 - 7:59
دیدارهای محرمانه مقامات اسرائیل و اعراب خلیج‌فارس برای هماهنگی مواضع ضدایرانی

یک شبکه اسرائیلی خبر داد که تل آویو در صدد تشکیل ائتلافی با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای مقابله با ایران است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، شبکه ۲ اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد که اسرائیل با تعدادی از مقامات بلندپایه کشورهای عربی خلیج فارس دیدارهایی داشته […]

یک شبکه اسرائیلی خبر داد که تل آویو در صدد تشکیل ائتلافی با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای مقابله با ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، شبکه ۲ اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد که اسرائیل با تعدادی از مقامات بلندپایه کشورهای عربی خلیج فارس دیدارهایی داشته که هدف از این دیدارها تشکیل ائتلافی برای متوقف کردن ایران از حرکت به سوی هسته‌ای شدن است.

بر اساس این گزارش، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل سرپرستی تعدادی از این نشست‌ها با نمایندگان کشورهای مذکور را داشته است. حتی یکی از مقامات عالی رتبه این کشورها سفری محرمانه به سرزمین اشغالی داشته است.

فارس نوشت: این گزارش در حالی مطرح می‌شود که نتانیاهو در سخنرانی اخیر خود گفت که نگرانی مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران سبب شده تا بسیاری از همسایگان عرب ما این موضوع را برسمیت بشناسند که اسرائیل دشمن آنها نبوده و همین موضوع سبب شده تا فرصت ایجاد روابط جدید بوجود بیاید.

بر اساس این گزارش کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که وارد گفت‌وگوهای جدید شده‌اند هیچگونه روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارند. نقطه مشترک اعراب اسرائیل نگرانی از رویکرد دیپلماتیک جدید «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران است که می‌تواند به فریب دادن آمریکا منتهی شده و باعث ایجاد توافق دیپلماتیک میان اسرائیل و ایران شده و همین موضوع مانع از برچیده شدن برنامه هسته‌ای ایران می‌شود.

«زاچی هانقبی» از اعضای حزب لیکود وابسته بعد از سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل به پایگاه خبری «تایمز اسرائیل» گفت که اسرائیل هیچگونه اطمینانی ندارد که آمریکا حتی به عنوان آخرین گزینه از اقدام نظامی برای متوقف کردن ایران از دستیابی به سلاح اتمی استفاده کند.

به گزارش دانا،  هفته قبل نیز روزنامه فلسطینی المنار گزارش داد: عربستان اخیرا در رم پایتخت ایتالیا نشستی را با اسرائیل در حضور سه تن از رهبران ائتلاف موسوم به مخالفان سوریه ترتیب داد.

در این دیدار شخصیت‌های بلندپایه سیاسی و امنیتی عربستان و رژیم صهیونیستی و سه تن از رهبران مخالفان سوریه که با عربستان در ارتباط هستند حضور داشتند که یکی از آنها مسئول عملیات تروریستی و هماهنگ کننده بین ریاض و گروهک‌های مستقر در مناطق جنوبی سوریه بود.

محافل بسیار آگاه به المنار گفتند: پیامی که عربستان قصد داشت در این دیدار تصویب کند این بود که بیش از ۷۰ درصد گروهک‌های تروریستی مستقر در سوریه بقا و ادامه کار آنها به حمایت مالی و نظامی بستگی دارد که عربستان به آنها ارائه می‌دهد.

بر این اساس گروهک‌های تروریستی در سوریه بر اساس دستوراتی که اتاق‌های عملیاتی تحت کنترل عربستان می گیرند عمل می کنند و مدیریت این عملیات‌ها را سلمان بن سلطان برعهده دارد که اخیر معاون وزیر دفاع عربستان شده است.

این منابع گفتند: هیئت سعودی در نشست رم به هیئت اسرائیلی اطمینان خاطر داد که مناطق مرزی سرزمین‌های اشغالی کاملا کنترل می‌شود و اجازه داده نمی‌شود که اسرائیل هدف هیچ حمله‌ای قرار بگیرد و در صورت سرنگونی دولت سوریه مناطق مرزی لبنان کاملا بسته می‌شود و برای خشکاندن قدرت نظامی حزب الله اقدام خواهد شد.

به گفته این منابع، هیئت اسرائیلی نیز به شرکت کنندگان در نشست رم تاکید کرد که حمله علیه سوریه که از آن سخن گفته می‌شد از کنترل کشورهای منطقه خارج شده و اکنون تصمیم گیرنده روسیه و آمریکا هستند و با پیشنهاد روسیه درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه اکنون آینده سوریه بر سر میز مذاکره آمریکا و روسیه تعیین می‌شود و باید این واقعیت را درک کرد. هیئت اسرائیلی همچنین تاکید کرد که کمک‌های اسرائیل به جنگجویان سوریه از طریق ارائه سلاح و درمان زخمی‌ها و همچنین کمک اطلاعاتی به هرگونه ممکن ادامه خواهد داشت.

هیئت اسرائیلی تاکید کرد: همه طرف‌های ذیربط در پرونده سوریه باید این تغییر در شرایط سوریه را درک کنند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه همه بهانه‌های ممکن برای حمله به سوریه را از میان برداشت و رئیس جمهور آمریکا دیگر بهانه‌ای برای حمله به سوریه ندارد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=4593

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.