• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

نتایج فاجعه‌بار تعطیلی دولت امریکا/ بحران در بحران آمریکا ؛ شمارش معکوس پایان سقف بدهی همزمان با تعطیلی دولت

  • کد خبر : 4635
  • 12 مهر 1392 - 15:58
نتایج فاجعه‌بار تعطیلی دولت امریکا/ بحران در بحران آمریکا ؛ شمارش معکوس پایان سقف بدهی همزمان با تعطیلی دولت

خزانه‌داری امریکا هشدار داده است که اگر چنانجه بر سر محدوده بدهی‌های دولت توافقی حاصل نشود، نتایج فاجعه‌باری به دنبال خواهد داشت. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا  ناتوانی کنگره آمریکا در تصویب بودجه جدید برای دولت واشنگتن در حالی وارد چهارمین روز شده است که انتظار می رود این تعطیلی تا زمان پایان اعتبار […]

خزانه‌داری امریکا هشدار داده است که اگر چنانجه بر سر محدوده بدهی‌های دولت توافقی حاصل نشود، نتایج فاجعه‌باری به دنبال خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا  ناتوانی کنگره آمریکا در تصویب بودجه جدید برای دولت واشنگتن در حالی وارد چهارمین روز شده است که انتظار می رود این تعطیلی تا زمان پایان اعتبار سقف بدهی دولت ادامه پیدا کند و بحران تعطیلی با ورشکستگی دولت آمریکا تشدید شود.
انتظار می‌رود دولت فدرال تا ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) از حساب ذخیره خود برداشت کند و اگر قانون‌گذاران امریکایی درباره سقف بدهی‌های کشور به توافقی دست پیدا نکنند، واشنگتن در انجام تعهدات قانونی و پرداخت هزینه‌های خود ناتوان خواهد ماند.

خزانه‌داری امریکا در روز پنجشنبه (۱۱ مهر) گزارش داد، «در صورتی که بن‌بست بر سر محدوده بدهی‌ها به توافقی دست پیدا نکنیم، نه تنها تاثیری فاجعه‌بار بر بازار مالی خواهد داشت بلکه بر ایجاد اشتغال، هزینه‌کرد مصرفی و رشد اقتصادی نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.»

خزانه‌داری امریکا هشدار داد، «بازار اعتباری متوقف می‌شود، ارزش دلار کاهش پیدا می‌کند، نرخ سرمایه‌گذاری به شدت سقوط خواهد کرد و تبعات منفی آن سرتاسر جهان را دربر خواهد گرفت که ممکن است به بحران مالی هم‌چون بحران سال ۲۰۰۸ و یا حتی بدتر بیانجامد.»

بنا به گفته جک لئو، وزیر خزانه‌داری امریکا، سقف بدهی کنونی این کشور تا ۱۷ اکتبر به میزان ۱۶.۷ ترلیون خواهد رسید. وی وعده داد که از تمامی ابزارهای لازم استفاده خواهد کرد تا آن زمان بدهی‌ها را در پایین محدوده تعیین شده نگه دارد. پس از ۱۷ اکتبر، دولت امریکا ۳۰ میلیارد دلار نقدینگی خواهد داشت.

بر پایه قوانین امریکا، دولت برای عبور از سقف بدهی تعیین شده اختیاری ندارد و قانون‌گذاران می‌بایست برای مجوز افزایش محدوده بدهی‌ها لایحه‌ای را تصویب کنند.

این در حالی است که جمهوری‌خواهان گفته‌اند که در برابر مجوز افزایش توانایی دولت برای گرفتن وام بیشتر، اوباما باید امضای قانون خدمات بیمه درمانی خود موسوم به Obamacare را به تاخیر بیاندازد.

با این وجود رئیس جمهورامریکا بر مخالفت خود با هر گونه معامله‌ای با جمهوری‌خواهان بر سر افزایش سقف بدهی این کشور تاکید کرده است.

اوباما، روز چهارشنبه (۱۰ مهر) در گفت‌وگو با شبکه CNBC گفت، وی فقط در صورت موافقت جمهوری‌خواهان با بازگشایی دولت فدرال و افزایش توان قرض کشور با آن‌ها وارد مذاکره خواهد شد .

در پی ناکامی نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان امریکا در دست‌یابی به توافقی بر سر لایحه‌ای فوری برای تامین هزینه‌های دولت، کاخ سفید روز سه‌شنبه دستور تعطیلی بخش زیادی از نهادهای فدرال را صادر کرد.

در حالی خزانه‌داری امریکا نتایج تعطیلی دولت را فاجعه‌بار خوانده است که پیش از این نیز کارشناسان درباره تاثیرات این واقعه بر شماری از برنامه‌های فدرال، از جمله برنامه‌های تغذیه برای زنان، نوزادان و کودکان هشدار داده‌اند.
خبرگزاری‌ «رویترز» در همین زمینه خبرداد: ، «جی کارنی» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید روز گذشته (پنج شنبه) تاکید کرد که فکر نمی کند که در صورت ناکامی کنگره آمریکا در افزایش سقف بدهی تا پیش از پایان اعتبار آن، قانون اساسی آمریکا به «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور به منظور جلوگیری از قصور در پرداخت بدهی های آمریکا راه نجاتی بدهد.

کارنی در تکرار اظهارات قبلی خود گفت: دولت باور ندارد که متمم چهاردهم قانون اساسی این قدرت را به رئیس جمهور می دهد تا سقف بدهی را نادیده بگیرد؛ علاوه بر این، حتی اگر رئیس جمهور بتواند سقف بدهی را نادیده بگیرد.

 

کارنی افزود که حتی اگر رئیس جمهور قدرت نادیده گرفتن سقف بدهی را داشته باشد، چنین حرکتی از سوی اوباما به اندازه زمانی که سقف بدهی توسط کنگره افزایش پیدا کند، معتبر نیست.

خبرگزاری رویترز در گزارشی دیگر نوشت که به نظر می رسد تعطیلی دولت واشنگتن که از اول اکتبر جاری و همزمان با شروع سال مالی آمریکا، آغاز شده است، یک هفته دیگر و حتی بیشتر ادامه داشته باشد آن هم در شرایطی که همزمان با نزدیک شدن بحران بعدی واشنگتن در تاریخ ۱۷ اکتبر سال جاری میلادی که زمان پایان اعتبار مجوز قرض گیری دولت واشنگتن است، قانونگذاران کنگره آمریکا با وجود گذشت چهار روز از تعطیلی دولت، همچنان در بن بست بودجه به سر می برند.

 

رویترز نوشته است که ۱۷ اکتبر تاریخی است که کنگره آمریکا باید سقف بدهی دولت را افزایش بدهد و در غیر این صورت خطر قصور در پرداخت بدهی های دولت واشنگتن و ورشکستگی آمریکا وجود دارد؛ بر این اساس، انتظار می رود که با وجود اختلاف قانونگذاران آمریکایی بر سر لایحه خدمات درمانی ارائه شده توسط اوباما، ۱۷ اکتبر نیز تاریخ وقوع درگیری بزرگ تر در آمریکا بر سر بودجه این کشور باشد. از طرف دیگر، امیدها درباره حل درگیری ها در آمریکا پیرامون سقف بدهی این کشور به دنبال اظهارات اخیر «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان افزایش پیدا کرده است؛ بینر به قانونگذاران کنگره اعلام کرده است که تلاش می کند تا از ورشکستگی دولت جلوگیری کند حتی اگر این امر نیازمند آراء دموکرات ها باشد.

رویترز در ادامه گزارش خود نوشت که روز گذشته (پنج شنبه) مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوریخواهان قرار دارد، به بررسی پروسه طولانی رای گیری برای تامین بودجه آژانس های عمومی دولت فدرال از جمله اداره کهنه سربازان، خدمات پارک ملی و مؤسسه ملی بهداشت که در پی تعطیلی دولت واشنگتن، بسته شده اند، ادامه داد.

رویترز نوشت که جمهوریخواهان می دانند که نه سنای تحت کنترل دموکرات ها و نه اوباما از رویکردی که آنها در مجلس نمایندگان به کار گرفته اند حمایت نمی کنند اما با این حال، بررسی رای گیری برای ادامه فعالیت برخی از آژانس های عمومی دولت فدرال در مجلس نمایندگان باعث می شود که جمهوریخواهان بتوانند دموکرات ها را مقصر تعطیلی دولت نشان دهند و بگویند که این دموکرات ها هستند که خلاف منافع کهنه سربازان و بیماران سرطانی کار می کنند.

جمهوریخواهان که با مخالفت خود با لحاظ کردن بودجه ای برای اجرای لایحه خدمات درمانی اوباما در لایحه بودجه جدید دولت واشنگتن مقصر اصلی تعطیلی دولت آمریکا هستند، تهدید کرده اند که اگر اجرای طرح خدمات درمانی یک سال به تاخیر نیفتد، جمهوریخواهان نیز با افزایش سقف بدهی دولت مخالفت خواهند کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=4635

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. با سلام و تبریک به خاطر سایت پر بارتون با افتخار لینک شدید قابل دونستید ما رو لینک کنید التماس دعا http://www.gareen.ir

  2. فقط نبض سحر خرمدره

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.