• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

جمعیت سالمند استان زنجان ۸.۲ درصد است

  • کد خبر : 4664
  • 12 مهر 1392 - 16:36
جمعیت سالمند استان زنجان ۸.۲ درصد است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان جمعیت سالمند استان زنجان ۸.۲ درصد گزارش شده است. به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رضا صائینی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ارتقای همه شاخص‌های بهداشت و درمان در استان زنجان اظهار کرد: جمعیت سالمند استان زنجان طی چند سال اخیر […]

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان جمعیت سالمند استان زنجان ۸.۲ درصد گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رضا صائینی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ارتقای همه شاخص‌های بهداشت و درمان در استان زنجان اظهار کرد: جمعیت سالمند استان زنجان طی چند سال اخیر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سرشماری سال ۷۵ حدود ۶.۶ درصد جمعیت استان سالمند بود، افزود: در سرشماری سال ۸۵ این رقم به ۷.۳ درصد رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: مطابق سرشماری سال ۹۰ جمعیت سالمند استان زنجان ۸.۲ درصد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جمیعت سالمند استان زنجان با جمیعت زیر پنج سال مساوی است، افزود: این امر نشان دهنده وضعیت مطلوب بهداشت و درمان در استان زنجان است.

صائینی با اشاره به شرایط افراد بالای ۶۰ سال در جامعه خاطرنشان کرد: به دلیل بالا رفتن سن این افراد معمولا با بیماری‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیماری‌هایی نظیر کاهش حافظه، افسردگی، بیماری‌های کلیه، قلبی، عروقی و دیابتی در این افراد مشاهده می‌شود، افزود: با توجه به شرایط ویژه این قشر باید توجه جدی به این افراد شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بر ضرورت ارائه آموزش‌های لازم به سالمندان تاکید کرد و گفت: باید با آموزش‌‌های لازم سالمندان را با وضعیت خود آشنا کرد.

وی با اشاره به ارتقای وضعیت بهداشت و درمان استان گفت: در حال حاضر تعداد متخصصان استان از ۲۱۷ نفر به ۳۰۵ نفر افزایش یافته است. تعداد فوق تخصص استان نیز از هشت نفر به ۵۱ نفر افزایش یافته است.

صائینی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت بیمارستان آیت‌الله موسوی مطلوب است، افزود: خدمات مطلوبی به مردم ارائه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به انجام جراحی‌های مختلف در این بیمارستان خاطرنشان کرد: رشته‌های فوق تخصصی نیز در این بیمارستان دایر شده است. در حال حاضر بیماری‌های مختلف در این بیمارستان قابل درمان بوده و متخصصان خدمات لازم را ارائه می‌کنند.

صائینی با اشاره به فعالیت‌‌های بخش دندانپزشکی تصریح کرد: فعالیت‌های این بخش مطلوب است.

وی از افزایش تعداد دندانپزشکان استان خبر داد و گفت: تعداد دندانپزشکان استان از ۹۸ نفر به ۱۷۲ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=4664

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.