• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
12

راه‌یابی والیبال ایران به نیمه‌نهایی آسیا

  • کد خبر : 4677
  • 12 مهر 1392 - 16:52
راه‌یابی والیبال ایران به نیمه‌نهایی آسیا

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی برابر لبنان به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی آسیا راه یافت. تیم های ملی والیبال ایران و لبنان از ساعت ۱۴ (۱۳:۳۰) در سالن حمدان بن محمد بن راشد شهر دبی به مصاف هم رفتند که این مسابقه با نتیجه سه بر صفر به سود تیم ملی ایران به پایان […]

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی برابر لبنان به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی آسیا راه یافت.

تیم های ملی والیبال ایران و لبنان از ساعت ۱۴ (۱۳:۳۰) در سالن حمدان بن محمد بن راشد شهر دبی به مصاف هم رفتند که این مسابقه با نتیجه سه بر صفر به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.

 

سه ست این مسابقه با امتیازات ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۷ به سود تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

 

خولیو ولاسکو در این مسابقه تیم خود را با ترکیب اولیه سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، فرهاد قائمی، حمزه زرینی، امیر غفور و فرهاد ظریف روانه میدان کرد.

 

مهدی مهدوی، علیرضا مباشری، رحمان داودی، شهرام محمودی و آرمین تشکری نیز بازیکنان ذخیره ایران در این مسابقه بودند.

 

حدود ۸۰۰ تماشاگر که بیشتر آنها ایرانی بودند این مسابقه را از نزدیک تماشا کردند.

 

** ست اول (ایران ۲۵ – لبنان ۱۹)

 

در آغاز این مسابقه بازیکنان ایران نمایش کم اشتباهی ارائه کردند اما عملکرد خوب لبنانی ها در دریافت عقب زمین اجازه نداد تا تیم ملی کشورمان از حریف خود فاصله بگیرد. با این وجود استفاده سعید معروف از برنامه های متنوع در خط حمله و عملکرد خوب بازیکنان ایران در زدن اسپک باعث شد وقت استراحت اول در امتیاز ۸ بر ۶ به سود ایران اعلام شود. ادامه مسابقه هم با برتری ایران همراه بود و با وجود اینکه لبنانی ها عملکرد خوبی در دفاع روی تور و دریافت داشتند بازهم وقت استراحت فنی دوم در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود ایران اعلام شد. پس از ورود دو تیم به میدان فرهاد قائمی دو امتیاز پیاپی سرویس به دست آورد تا شریت مفید سرمربی لبنان برای توقف او درخواست یک وقت استراحت کند. پس از این وقت استراحت لبنان شرایط بهترین پیدا کرد اما با وجود اینکه فاصله امتیازی دو تیم کاهش نیافت، خولیو ولاسکو در امتیاز ۱۹ بر ۱۶ نخستین وقت استراحت خود را درخواست کرد تا جلوی امتیازگیری حریف را بگیرد. نتیجه این وقت استراحت کسب دو امتیاز پیاپی برای ایران با اسپک محمد موسوی و سرویس امیر غفور بود تا سرمربی لبنان بازهم مجبور به درخواست وقت استراحت شود. در امتیاز ۲۲ بر ۱۷ به سود ایران، مهدی مهدوی و شهرام محمودی به جای امیر غفور و سعید معروف وارد میدان شدند. در نهایت هم این ست با برتری ۲۵ بر ۱۹ ایران به پایان رسید.

 

** ست دوم (ایران ۲۵ – لبنان ۱۸)

 

سرویس های خوب بازیکنان ایران و عملکرد کم اشتباه در زدن اسپک، برتری امتیازی را در آغاز ست دوم هم برای ایران به ارمغان آورد تا وقت استراحت فنی اول این ست در امتیاز ۸ بر ۵ به سود ایران اعلام شود. پس از ورود دو تیم به میدان بازهم برتری با ایران بود اما در ادامه مسابقه چند اشتباه فردی از بازیکنان کشورمان و اسپک های خوب لبنانی ها باعث شد دو تیم در امتیاز ۱۳ مساوی شوند و به صورت پایاپای پیش بروند تا اینکه یک امتیاز سرویس از فرهاد قائمی گره کار را گشود و باعث شد وقت استراحت فنی دوم در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران اعلام شود. پس از این ورود بازیکنان به زمین مسابقه بازهم سرویس های خوب قائمی ادامه پیدا کرد و زمینه کسب دو امتیاز دیگر را برای ایران فراهم آورد تا سرمربی لبنان مجبور به درخواست وقت استراحت برای توقف روند امتیازگیری ملی پوشان کشورمان شود. در امتیاز ۲۰ بر ۱۶ به سود ایران، مهدوی و محمودی همانند ست نخست به جای غفور و معروف وارد میدان شدند. پس از این دو تعویض فاصله دو تیم بیشتر شد تا لبنانی ها در امتیاز ۲۳ بر ۱۷ به سود ایران دومین وقت استراحت خود را درخواست کنند. در امتیاز ۲۴ بر ۱۸ به سود ایران، آرمین تشکری به جای محمد موسوی وارد میدان شد و بلافاصله در خط سرویس قرار گرفت. همین سرویس نیز زمینه به دست آمدن امتیاز پیروزی بخش ایران را فراهم آورد تا تیم ملی کشورمان ست دوم را هم با امتیاز ۲۵ بر ۱۸ به سود خود رقم بزند.

 

** ست سوم (ایران ۲۵ – لبنان ۱۷)

 

در آغاز این ست سرویس های خوب سعید معروف و بازی کم نقص بازیکنان ایران خیلی زود باعث شد تیم ملی کشورمان چهار بر صفر پیش بیفتند تا سرمربی حریف درخواست یک وقت استراحت کند. این وقت استراحت هم نتوانست در برتری تیم کشورمان ایجاد کند و با عملکرد خوب مدافعین روی تور ایران وقت استراحت فنی اول در امتیاز ۸ بر ۳ به سود ایران اعلام شد. در امتیاز ۱۰ بر ۴ به سود ایران، مهدوی و محمودی برای سومین بار در این مسابقه به جای غفور و معروف وارد میدان شدند. ولاسکو در امتیاز ۱۱ بر ۵ سومین تعویض خود را در این ست انجام داد و رحمان داودی را به جای حمزه زرینی روانه میدان کرد. درخشش بازیکنان ایران فاصله امتیازی را بیشتر می کرد تا اینکه پس از یک امتیاز سرویس توسط فرهاد قائمی که ایران را ۱۴ بر ۷ پیش انداخت سرمربی لبنان دومین وقت استراحت خود را نیز در این ست درخواست کرد. وقت استراحت فنی دوم این ست نیز در امتیاز ۱۶ بر ۹ به سود ایران اعلام شد. پس از این وقت استراحت، آرمین تشکری جای محمد موسوی را در زمین گرفت. در امتیاز ۲۰ بر ۱۱ نیز علیرضا مباشری به جای فرهاد قائمی وارد بازی شد. یک سرویس خطای ایران و دو دفاع روی تور از بازیکنان لبنان، سه امتیاز پیاپی برای این تیم به همراه آورد تا ولاسکو مجبور به درخواست یک وقت استراحت شود. در نهایت این ست با برتری ۲۵ بر ۱۷ ایران به پایان رسید.

 

با این پیروزی تیم ملی کشورمان راهی مرحله نیمه نهایی شد و فردا (شنبه) در این مرحله در سالن حمدان به مصاف ژاپن می رود.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=4677

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.