• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

یتیمی،هدیه آمریکا در روز جهانی کودک

  • کد خبر : 4816
  • 14 مهر 1392 - 10:16
یتیمی،هدیه آمریکا در روز جهانی کودک

به مناسبت روز جهای کودک سایت “حرف تو” با همکاری سایت “همه با هم” جنبش وبلاگی تحت عنوان” یتیمی،هدیه آمریکا در روز جهانی کودک”  را برگزار می‌کند.  رسم است هر سال در روز جهانی کودک مراسم و همایش هایی در اقصی نقاط جهان برگزار می شود.مراسماتی که می‌خواهند یک پیام را داشته باشند و آن احیای حقوق […]

به مناسبت روز جهای کودک سایت “حرف تو” با همکاری سایت “همه با هم” جنبش وبلاگی تحت عنوان” یتیمی،هدیه آمریکا در روز جهانی کودک”  را برگزار می‌کند.

 رسم است هر سال در روز جهانی کودک مراسم و همایش هایی در اقصی نقاط جهان برگزار می شود.مراسماتی که می‌خواهند یک پیام را داشته باشند و آن احیای حقوق کودکان است.

با اندکی تأمل در اتفاقات دنیا و مرور آمارهای سازمان ملل، به راحتی می‌توان متوجه شد که آمریکا  پیش تاز پایمال شدن حقوق کودکان در دنیا است.

کودکان بی‌گناهی  که قربانی زیاده خواهی و جنگ افروزی های آمریکا و رژیم اشغالگر قدس هستند.

در اخرین نمونه پلیس آمریکا یک زن ۳۴ ساله را به نام میلیام کری را به گمان اینکه تروریست است در مقابل کودکش به قتل رساند.میریام کری در حالی به قتل رسید که هیچ گونه سابقه جزایی در پرونده خود نداشته و تنها به دلیل متوجه نشدن نوار پلیس از آن عبور کرده . پلیس پس از آنکه وی را با شلیک چند گلوله از پای درآورد خانه او را محاصره کرده و به وسیله دستگاه های بمب یاب آن را مورد تفحص قرار داده و هیچ چیزی مشکوک پیدا نکرده است.

نمونه هایی دیگر از جنایات آمریکا را در ادامه میخوانیم:

* حمله به هواپیمای مسافربری ایران در تیرماه ۱۳۶۷و کشته شدن ۶۰ کودک بودند.

*هر ۵ ساعت یک کودک در آمریکا کشته می‌شود

*بیش از ۲۰،۰۰۰ کودک آمریکایی در طی ده سال گذشته، توسط اعضای خانواده خود در خانه‌های‌شان به قتل رسیده‌اند.

*هر هفته ۲۷ کودک آمریکایی زیر ۱۵ سال به دلیل ضرب‌و‌شتم و تجاوز کشته میشوند.

*در ایالت تگزاس به ازای هر ۱۰۰ هزار کودک، حدود ۴٫۰۵ نفر کشته می‌شوند.

*تیراندازی دبستان سندی هوک در تاریخ چهاردهمِ دسامبرِ ۲۰۱۲ رخ داد که ۲۶ نفر، شامل ۲۰دانش‌آموز و ۶ نفر از کارکنان دبستان سندی هوک، در نیوتاون به دنبال تیراندازی جوانی مسلح کشته شدند. در همان روز و پیش از کشتار مدرسه، مادر تیرانداز و یک نفر دیگر هم پیش از حرکت او به سمت مدرسه توسط او کشته شدند. تیرانداز، جوانی ۲۰ ساله به نام آدام لانزا بود که بعد از کشتار و تیراندازی در همان مدرسه خودکشی کرد. این واقعه سومین اتفاق خشونت بار کشتار جمعی با اسلحه در سال ۲۰۱۲ در آمریکا است.

*۳۹ درصد از افراد کشته شده در اثر حملات هوایی نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق، کودکان بوده اند. ۴۲ درصد مرگ و میر ناشی از خمپاره اندازی نیروهای درگیر نیز مربوط به کودکان بوده است. نزدیک به نه درصد از پنجاه هزار مرگ غیر طبیعی ثبت شده را کودکان تشکیل می دهند و ۲۹ درصد غیرنظامیانی که با تیر مستقیم نیروهای اشغالگر کشته شده اند نیز کودکان بوده اند.

* گزارش صندوق بین المللی کودکان سازمان ملل متحد حاکی است که تا سال ۲۰۰۶ بین ۴ تا ۵ میلیون کودک عراقی یکی از والدین یا هر دوی آنها را از دست داده‌؛ بی ‌سرپرست و در شرایط بسیار بد معیشتی و به دور از ساده‌ ترین وسایل معیشتی به زندگی خود ادامه می‌دهد.

*مین های زمینی و بقایای مواد منفجره به شدت جان کودکان عراقی را تهدید می کنند. طبق آمارهای منتشره در سال ۲۰۱۱ بیست و پنج درصد قربانیان این مین ها کودکان زیر ۱۴ سال هستند. آمار معلولیت در اثر مواد منفجره باقی مانده که در سال ۱۹۹۱ حدود ۵۵۰۰ نفر بوده در سال ۲۰۰۷ به ۸۰۰۰۰ نفر رسیده است. ۷/۴۵ در صد این افراد بین ۱۵ تا ۲۹ سال سن داشته اند و ۹/۲۳ درصد کودکان زیر ۱۴ سال بوده اند. در طی دهه گذشته آمار افراد قطع عضو شده در دو استان بصره و المثنی به تنهایی آمار این افراد در کل کشور نابسامان آنگولا را پشت سر گذاشته است.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=4816

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.