• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
8

هزینه – فایده ارتباط با شیطان بزرگ/ شعاری که عزم یک ملت پشت آن است

  • کد خبر : 5903
  • 04 آبان 1392 - 8:20
هزینه – فایده ارتباط با شیطان بزرگ/ شعاری که عزم یک ملت پشت آن است

دولتمردان باید بدانند تا زمانی که آمریکایی‌ها از مواضع گذشته خود عذرخواهی نکرده‌ و رویه سابق را کنار نگذارند، ایجاد ارتباط با این کشور هیچ سود و منفعتی برای انقلاب و کشور نخواهد داشت. به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ۱۳ آبان ۵۸ بود که دانشجویان مسلمان خط امام به حیات سیاسی مملو از خباثت […]

دولتمردان باید بدانند تا زمانی که آمریکایی‌ها از مواضع گذشته خود عذرخواهی نکرده‌ و رویه سابق را کنار نگذارند، ایجاد ارتباط با این کشور هیچ سود و منفعتی برای انقلاب و کشور نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ۱۳ آبان ۵۸ بود که دانشجویان مسلمان خط امام به حیات سیاسی مملو از خباثت آمریکا در ایران اسلامی خاتمه دادند و مزدورانی که پس از پیروزی انقلاب دائماً به فتنه‌انگیزی و ماجراجویی علیه نهضت اسلامی ایران مشغول بودند را به گروگان گرفتند.

با این اقدام انقلابی، لانه پر از فساد و جاسوسی آنان که به اشتباه (سفارت) لقب گرفته بود،‌ تعطیل شد.

تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران و گروگانگیری کارکنان سازمان سیا که در لباس دیپلمات کاخ سفید، برای سال‌های متمادی به جاسوسی از ملت ایران می‌پرداختند، تنها یک حادثه معمولی در تاریخ انقلاب نبود؛ بلکه این اقدام که به تعبیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) «انقلاب دوم ملت ایران» نام گرفت، آغاز تحولاتی وسیع در سطح دنیا و به شکل بسیار عمیق در خاورمیانه بود.

انقلابی که دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ رقم زدند ضربه‌ای بسیار مهلک بر پیکره استکبار جهانی بود تا بار دیگر بعد از ۲۲ بهمن ۵۷ طعم شکست را دوباره به آمریکا بچشانند، اما این نکته را نباید فراموش کرد که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در حقیقت ترکیدن بغض بیش از ۶ دهه جنایت این کشور علیه مردم ایران اسلامی بود.

واقعه‌ کودتای ۲۸ مرداد که باعث بازگشت شاه به قدرت و بازداشت مصدق شد، توطئه‌ ننگینی بود که هیچگاه از حافظه‌ تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد. پس از آن نیز آمریکا با تداوم حمایت از رژیم طاغوت و تقویت محمدرضا شاه به ‌عنوان یک دیکتاتور وابسته تلاش کرد تا با کمک به رژیم فاسد پهلوی برای سرکوب انقلابیون، امکان سرنگونی خاندان پهلوی را به حداقل کاهش دهد.

اما پیروزی انقلاب اسلامی زمینه آغازگر دشمنی‌های آمریکا به صورت علنی علیه ملت ایران شد؛ به نحوی که تاکنون بیش از سه دهه است که این دشمنی‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، رابطه سیاسی و دیپلماتیک دو کشور از سوی آمریکائیان قطع شد.

این قطع ارتباط تا همین چند وقت قبل ادامه داشت تا اینکه حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در جریان سفر به نیویورک برای اولین بار پس از سه دهه، با باراک اوباما چند دقیقه‌ای به صورت تلفنی مکالمه کرد، پس از این اقدام بود که اظهارنظرهای متفاوتی در این باره صورت گرفت؛ به نحوی که عده‌ای خواستار مذاکره و ایجاد ارتباط با آمریکا شدند و عده‌ای هم به دلایلی مخالف برقراری این رابطه هستند.

اما فارغ از درست و غلط بودن این موضع‌گیری‌ها، مسئولان کشور باید به چند نکته مهم توجه کنند.

نخست آنکه ارتباط با هر کشوری اگر منافع ملی ایران را تأمین کند و در حقیقت خیری برای انقلاب اسلامی داشته باشد؛ نه تنها مشکلی نداشته، بلکه بسیار خوب و پسندیده است، اما نباید فراموش کنیم که امام خمینی(ره) از دولت آمریکا به عنوان «شیطان بزرگ» نام برده‌اند و رابطه با شیطان هیچ‌گاه به نفع انقلاب اسلامی نبوده و نیست؛ بلکه ضررهای بسیاری هم دارد.

دوم آنکه به گفته خود سردمداران آمریکایی دنیا همچون دهکده‌ای است و دولت آمریکا کدخدای این دهکده جهانی به شمار می‌رود؛ این نوع نگاه دولتمردان آمریکایی که همه کشورها را رعیت خود می‌دانند با ارزش‌های والای انقلاب اسلامی در تضاد است؛ از همین رو چطور می‌شود با کشوری که از این موضع به دنیا می‌نگرد ارتباط دوستانه و تعاملی برقرار کرد.

سوم آنکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و حتی سال‌ها قبل از آن دولت آمریکا از در دشمنی با این انقلاب مردمی درآمده و از هیچ کوششی برای ضربه زدن و نابودی آن فروگذاری نکرده است.

اوباما در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که در پی براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران نیست که در واقع این سخن دروغی بیش نیست و به فرموده مقام معظم رهبری توانایی براندازی را نداشته و ندارند.

نکته چهارم؛ دولت آمریکا طی سه دهه شدیدترین تحریم‌ها را علیه مردم مظلوم ایران وضع کرده و بیشترین بودجه را برای دشمنی و نابودی انقلاب اسلامی به تصویب رسانده و هزاران دلیل دیگر که به خوبی نقش دولت آمریکا در دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

اکنون دولتمردان باید بدانند تا زمانی که آمریکایی‌ها از موضع گذشته خود عذرخواهی نکرده‌ و رویه گذشته خود را کنار نگذارند، ایجاد ارتباط با این کشور هیچ سود و منفعتی برای انقلاب اسلامی ایران نخواهد داشت.

اما در همین رابطه باید تأکید کرد با توجه به جنجال‌آفرینی عده‌ای که شاید از همراهی با انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی خسته شده‌اند، راهپیمایی ۱۳ آبان امسال با رنگ و بوی بیشتری، نسبت به سال‌های قبل برگزار خواهد شد.

مردم وفادار به آرمان‌های انقلاب اسلامی در این روز دوباره نشان خواهند داد که نه تنها از همراهی با انقلاب اسلامی خسته نشده‌اند؛ بلکه برای پاسخ دادن به جنجال‌آفرینی‌های برخی افراد شعار «مرگ بر آمریکا» محور اصلی این روز قرار خواهد گرفت.

نگارنده: علی بازقندی

روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر مسائل سیاسی

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=5903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.