• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

هیئت‌های مذهبی باید براساس ارکان‌های مورد نیاز تشکیل شوند

  • کد خبر : 6263
  • 09 آبان 1392 - 7:41
هیئت‌های مذهبی باید براساس ارکان‌های مورد نیاز تشکیل شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، مسئول، روحانی، مداح، قاری و اعضای هیئت را از ارکان تشکیل‌دهنده یک هیئت مذهبی موفق دانست و گفت: هر یک از این ارکان‌ها کارکرد خود را دارد که باید مد نظر قرار گیرد. حجت‌الاسلام اذن‌الله خدایی شامگاه چهارشنبه در همایش تجلیل از پیرغلامان هیئت‌های مذهبی استان زنجان با اشاره به […]

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، مسئول، روحانی، مداح، قاری و اعضای هیئت را از ارکان تشکیل‌دهنده یک هیئت مذهبی موفق دانست و گفت: هر یک از این ارکان‌ها کارکرد خود را دارد که باید مد نظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام اذن‌الله خدایی شامگاه چهارشنبه در همایش تجلیل از پیرغلامان هیئت‌های مذهبی استان زنجان با اشاره به ضرورت‌های اعلام شده برای مهندسی فرهنگی کشور، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی هم باید نقش خود را در این رابطه ایفا کنند.

وی بر لزوم مشخص شدن دلایل تشکیل هیئت‌های مذهبی برای بانیان آنها تأکید کرد و ادامه داد: مسئولان هیئت‌ها باید عناصر و ارکان هیئت‌های خود را مشخص و انتخاب کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از ارزیابی عملکرد هیئت‌های مذهبی خبر داد و اضافه کرد: شناخت محیط داخلی و بیرونی هیئت‌های مذهبی تاثیر ویژه‌ای در عملکرد آنها دارد.

این فعال مذهبی، ایجاد اعتقاد و باور را در بین اعضای هیئت‌های یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن دانست و اضافه کرد: برای تأثیرگذاری هیئت بر اعتقادات اعضا باید ارکان آن تکمیل باشد.

خدایی با اشاره به جلسات برگزار شده با مسئولان هیئت‌ها تصریح کرد: از هر ۱۰ هیئت موجود تقریبا ۹ هیئت روحانی ندارند که از تهدیدهای فعالیت هیئت‌ها محسوب می‌شود.

وی ایمان، عمل صالح، حق گرایی، مقاومت و پایداری را از نشانه‌های اعلامی در قرآن برشمرد که اگر در رفتار اجتماعی افراد و اعضای هیئت‌های متبلور شود بیانگر موفقیت فعالیت‌های یک هیئت مذهبی محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، مسئول، روحانی، مداح، قاری و اعضای هیئت را از ارکان تشکیل‌دهنده یک هیئت مذهبی موفق دانست و اضافه کرد: هر یک از این ارکان‌ها کارکرد خود را دارد که باید مد نظر قرار گیرد.

این فعال مذهبی، وحی، علم، عقل و احساس را مبانی سخنرانی‌های موفق در هیئت‌های مذهبی اعلام کرد و گفت: بیان مطلبی خارج از این دایره آسیب محسوب می‌شود.

خدایی، مسئولیت‌پذیری و داشتن روحیه سازگاری و وجدان کاری را از دیگر مشخصه‌های اعضای هیئت برای نتیجه بخشی عنوان کرد.

وی با اشاره به شرایط موجود در کشور بر لزوم قدر شناسی به درگاه خداوند تأکید کرد و افزود: در عصری زندگی می‌کنیم که مسئولان عالی رتبه کشور در جلسات هیئت‌های مذهبی حاضر می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، برنامه‌ریزی را از اصول موفقیت در هر کاری عنوان و اضافه کرد: بدون برنامه‌ریزی کنترل امور ممکن نیست.

این مسئول بر لزوم تبیین شرایط زمان امام حسین (ع) و انحرافات به وجود آمده در دین برای نسل جوان تأکید کرد و متذکر شد: نسل جوان باید با شرایط آن زمان آشنا شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=6263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.