• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

مداحی خود را مدیون تشویق های رهبری هستم

  • کد خبر : 7132
  • 26 آبان 1392 - 9:01
مداحی خود را مدیون تشویق های رهبری هستم

ولی‌الله کلامی گفت: مداحی خود را مدیون تشویق های مقام معظم رهبری هستم. ولی‌الله کلامی  اظهار داشت: از ۱۳ سالگی با مجالس مربوط به اهل بیت ارتباط داشته و به صورت رسمی شعر گفتن را اغاز کرده است. وی با اشاره به چاپ ۳۶ جلد کتاب با موضوع مدایح و مرثیه اهل بیت و شهدای انقلاب […]

ولی‌الله کلامی گفت: مداحی خود را مدیون تشویق های مقام معظم رهبری هستم.

ولی‌الله کلامی  اظهار داشت: از ۱۳ سالگی با مجالس مربوط به اهل بیت ارتباط داشته و به صورت رسمی شعر گفتن را اغاز کرده است.

وی با اشاره به چاپ ۳۶ جلد کتاب با موضوع مدایح و مرثیه اهل بیت و شهدای انقلاب و جنگ افزود: کتاب جدیدش با نام «شهاتنامه عاشقان» مربوط به اشعار ترکی جبهه و جنگ توسط قرار گاه «حمزه سیدالشهدا» به زودی چاپ می‌شود.

کلامی

مداح اهل بیت در مورد احساس شاعری که شعر گفته و آن را برای ائمه می‌خواند، گفت: اگر خداوند و صاحب کار قبول کند، من سرباز دو سنگر هستم، می‌نویسیم و دکلمه می‌کنم.

وی با غیر قابل وصف خواندن احساسش از بابت خوانده شدن شعرهایش در مدح اهل بیت گفت: برخی شعرهایش هم در داخل و کشورهای ترک زبان مشهور شده و توسط مردم و اهل کار تکرار می‌شود.

کلامی

کلامی در پاسخ به سئوالی در مورد احساس شاعری که شعرش توسط اشخاص بد خوانده می‌شود با لبخند گفت: شعر شاعر مانند بچه آدمیزاد است و دوست ندارد هیچ تشر یا آسیبی به آن برسد و ارائه شعر از زبان مداحان اهل بیت هر چه زیباتر باشد خستگی شاعر را از تنش می‌زداید.

وی تشویق دوستداران اهل بیت را موجب گرایش و ادامه حضور وی در شعر و مدیحه سرایی اهل بیت اعلام کرد، ادامه داد: عنایت رهبری را در این مورد فراموش نمی‌کند.

وی تک بیت مقام معظم رهبری «کلامی را کلام از دل براید» را قرآئت کرد و گفت: این عنایت‌ها وی را در ادامه راه تشویق کرده است.

شاعر اهل بیت با اشاره به مشاهده شدن برخی اشعار خرافی و حرکت‌های انحرافی در عزاداری‌ها تصریح کرد: این حرکات به مانند کف روی آب است و نباید به هیچ وجه موجبات نگرانی را فراهم کند.

وی با اشاره به روایت رسیده از پیامبر اکرم با این مضمون که حرارت قتل حسین من تا قیامت سرد نمی‌شود، ادامه داد: حرکت‌های مخالف با مسیر نهضت عاشورا به دلیل مغایرت با مدیریت معنوی دفع می‌شود.

کلامی

استاد کلامی تاکید کرد: حقانیت سیدالشهدا اجازه نمی‌دهد انتهای این حرکت منتهی به انحراف شود چرا که اصل چشمه زلال است و ناپاکی‌ها را دفع می‌کند.

وی حضور علما در جلسات مذهبی را از راه‌کارهای مقابله با آسیب‌های فعالیت هیئت‌های مذهبی اعلام کرد و گفت: وظایف مسلمانی باید در منابر گوشزد شود.

شاعر اهل بیت بر لزوم دقت در تربیت جوانان تاکید کرد و افزود: کار اگر از سرچشمه درست انجام شود منتهی به انحراف و خرافات نمی‌شود.

این مداح زنجانی در پاسخ به سئوالی در مورد برخی بد اخلاقی‌ها با جوانان توسط مدیران هیئت‌ها به ویژه جوانان اضافه کرد: رفتار بزرگان دین ما با خطاکاران موجب تربیت افرادی مانند حربن ریاحی در مکتب تشیع شده که امام عصر هم به وی سلام می‌دهد.

وی دلیل ماندگاری مکتب عاشورا بعد از این همه سال صاحب اخلاق بودن پیامبر آن دانست و افزود: نهضت سیدالشهدا در مسیر اصلاح امور است.

شاعر اهل بیت با بیان اینکه خود سیدالشهدا فلسفه قیام حود را بیان کرده است، افزود: امام حسین (ع) فلسفه امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح امور جدش و اشاعه فرهنگ نبوی و علوی اعلام کرده است.

وی حضور جوانان را در هیئت‌های مذهبی ضروری دانست و گفت: مدیریت مجموعه‌های حسینی باید جوانان را برای حضور در عزاداری‌ها تشویق و تقویت کنند.

استاد کلامی با توصیه به جوانان برای داشتن اخلاص برای حضور در مراسم عزاداری‌ها تصریح کرد: جوانان نباید در مقابل تشویق‌ها مغرور و در مقابل تحقیر و بی اعتنایی‌ها مایوس شوند.

وی تاکید کرد: جوانان باید بدانند که نمره اصلی توسط صاحب کار یعنی حضرت زهرا (س) داده می‌شود.

استاد ولی‌الله کلامی در مورد احساس شاعری که شعر گفته و آن را برای ائمه می‌خواند، گفت: اگر خداوند و صاحب کار قبول کند، من سرباز دو سنگر هستم، می‌نویسیم و دکلمه می‌کنم.

پایان خبر/  منبع:موج رسا

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=7132

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.