• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

پدر علم ارتباطات ایران درگذشت

  • کد خبر : 8129
  • 14 آذر 1392 - 19:05
پدر علم ارتباطات ایران درگذشت

پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران درگذشت.معتمدنژاد عصر امروز در سن ۷۹ سالگی درگذشت.وی در چند سال اخیر با بیماری پارکینسون دست و پنجه نرم می کرد و این اواخر دچار فراموشی هم شده بود و به گفته نزدیکانش در کما بسر می برده است. مراسم تشییع معتمدنژاد شنبه ۱۶ آذر ساعت ۹ صبح […]

پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران درگذشت.معتمدنژاد عصر امروز در سن ۷۹ سالگی درگذشت.وی در چند سال اخیر با بیماری پارکینسون دست و پنجه نرم می کرد و این اواخر دچار فراموشی هم شده بود و به گفته نزدیکانش در کما بسر می برده است.

مراسم تشییع معتمدنژاد شنبه ۱۶ آذر ساعت ۹ صبح از مقابل دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

دکتر کاظم معتمدنژاد، شخصیتی برجسته و البته شناخته شده در حوزه علوم ارتباطات کشور محسوب می‎شود. او از زمره نخستین گروه‎های دانشجویانی است که با سفر به غرب و تحصیل در این رشته، پای مباحث این علم را که در دنیا هم جزو علوم جدید محسوب می‎شود، به کشور باز کردند. معتمدنژاد جزو گروهی از دانش آموختگان قدیمی این رشته بوده که نه تنها به کشور خود بازگشته، بلکه به شکل فعالی، در این زمینه به دانش افزایی جامعه علاقمندان پرداخته، خیلی از اولین‎های این رشته از جمله نخستین دانشکده علوم ارتباطات را در کشورمان بنیان می‎نهد.

وی دارای دکتری حقوق و علوم سیاسی از دانشگاه سوربن فرانسه و نیز دکتری تخصصی روزنامه نگاری از انستیتوی مطبوعات و علوم نظری دانشگاه پاریس بود که سالها در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی به تعلیم و تربیت دانشجویان و روزنامه نگاران مشغول بود. از جمله آثار او می توان از کتاب ها و مقالاتی چون «حقوق مطبوعات»، «ارتباطات بین الملل»، « ارتباط جمعی غربی و انقلاب اسلامی ایران: بازنگری انتقادی نظریه های غربی توسعه بخشی ارتباطات در جهان سوم و تحقیق در پوشش خبری انقلاب اسلامی ایران در وسایل ارتباط جمعی غرب»، « ارتباطات در خدمت انسان ها: برنامه بزرگ یونسکو برای سال های ۱۹۸۴-۸۵»، «ارتباطات و وسایل ارتباطی»، «حقوق ارتباط جمعی»، «روزنامه نگاری»، «روزنامه نگاری: با فصلی جدید در بازنگری روزنامه نگاری معاصر»، « روش تحقیق در محتوای مطبوعات: با کلیاتی درباره تجزیه و تحلیل در ارتباطات جمعی»، «روش مطالعه و بررسی مطبوعات»، «کتابشناسی ارتباطات جمعی در جهان سوم»، «ماکت سازی و صفحه بندی»، «مصاحبه و رپورتاژ»، «مطالعات و تحقیقات انتقادی در ارتباطات اجتماعی»، «مطالعات و تحقیقات انتقادی در ارتباطات اجتماعی»، «مطبوعات، تبلیغات و افکار عمومی»، «مطبوعات و وسایل خبری: ارتباطات و مطبوعات در دنیای امروز» و «وسایل ارتباط جمعی»، نام برد.

خبرگزاری مهر درگذشت این استاد برجسته ارتباطات را به خانواده ایشان و جامعه رسانه ای و دانشگاهی کشور تسلیت می گوید.

منبع: مهر

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=8129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.