• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

اندکی تامل در احوالات مجتمع تجاری بهار خرمدره

  • کد خبر : 8290
  • 18 آذر 1392 - 20:27

به نام خالق هستی مجتمع تجاری و فرهنگی بهار ، چه نام زیبا و با مسمایی ، روزهای آغازین ساخت این بنا چه حرف ها و حدیث هایی که در موردش بیان نمی شد طرح با اینکه ساختش به طول انجامید ولی به معطلی هایش می ارزید . آری سفت کاری تمام و قرعه کشی […]

به نام خالق هستی
مجتمع تجاری و فرهنگی بهار ، چه نام زیبا و با مسمایی ، روزهای آغازین ساخت این بنا چه حرف ها و حدیث هایی که در موردش بیان نمی شد طرح با اینکه ساختش به طول انجامید ولی به معطلی هایش می ارزید . آری سفت کاری تمام و قرعه کشی ها به اتمام رسید و صاحبان مغازه ها مشخص شدند و به دنبال آن ساختمان های تجاری به صاحبان واگذار شد و هر کسی در دل خود برایش نقشه ها داشت ، تا اینکه طرح روزهای آخرش را طی کرد و به بهره برداری رسیده و افتتاح گردید .
در آغاز مورد رشک همگان بود . یکی می گفت : با شروع بکارش ، قیمت مغازه ها و اجاره ها خواهد شکست. دیگری می گفت : چه جالب خواهد شد دیگر نیازی نیست برای خرید به شهرهای اطراف برویم و تمامی لوازم و ملزومات خود را از اینجا تهیه می کنیم و آن یکی می گفت : اگر کل مغازه های خرمدره را آنجا جمع کنند باز پر نخواهد شد و …..
خلاصه عزیزان مغازه دار جمع شدند و آن عده از جوانان که جویای کار بودند و از آنجا که آوازه این مجتمع در شهر هاو استان های همسایه هم طنین انداز شده بود از اطراف و اکناف نیز جهت بهره وری از این سفره گسترده ، عازم خرمدره شدند وبه کسب روزی حلال مشغول شدند .درروز های اول سود و بهره این خوان گسترده ، برعموم همشهریان از به اجاره رفتن مغازه ها تا اجاره رفتن منازل ، کسب درآمد برای تاکسی داران محترم و ودر یک کلام منفعتش شامل همه همشهریان می شد و بی انصافی است اگر همشهریی ادعا کند که از جهت این مجتمع سودی نصیب اش نمی شده است . پس پیشرفت و ترقی یک شهر، چشمه ی زاینده ایست که در جریان بوده و منافع آن به عموم مردم بر خواهد گشت .
در روزهای اول استقبال بی نظیر بود و حتی دوستان از شهر های اطراف نیز خواهان بنای چنین پروژه ای در شهرشان بودندو اینجا بود که کارشکنی ها شروع شد البته قابل ذکرست که این بنا در آغاز با مشکلاتی همراه بود و هم اکنون نیز به خاطر بی تدبیری ها و کارشکنی ها به نتیجه مطلوب نرسیده است به طور مثال بی توجهی و عدم تدابیر لازم جهت خرید انشعاب برق برای هرکدام ازواحدها که آن روزگار با دویست هزارتومان حل می شده و اکنون به بیش از یک میلیون نیاز دارد و یا نبود لوله کشی گاز ، هرچند که سیستم گرمایش و سرمایش آن به صورت پیشرفته ای با فن امکان پذیر شده که مشکلات خود را دارد و متاسفانه این سیستم در مغازه های بیرونی جوابگو نیست و مغازه داران بیرون ، با کپسول های گاز که خطر آفرین هم می باشد نسبت به گرمای مکان اقدام کرده اند و یا در آبندی و ایزوگام سقف ها دقت لازم انجام نگرفته و هنگامی که مغازه داری به شتشوی مغازه اش می پردازد مغازه پایینی برایش مشکل پیش می آید و….
اصلی ترین مشکل این واحدها عدم فرهنگ سازی در جهت استفاده بهینه از سوی برخی مراجعین به این مکان بود که متاسفانه باحضور خود نه تنها خریدی از آنجا نداشتند و تنها برای گذران اوقات فراغت خود به این مجتمع می آمدند و متاسفانه آن جا را ، محلی برای رتق و فتق امورشان می دیدند و پاتوق عده ای که جز دردسر و مزاحمت چیز دیگری نداشتند و به جهت حرکات ناشایست خود ، باعث فرار سرمایه ها و به تعطیلی کشانده شدن برخی مغازه ها و از همه مهم تر باعث عدم استقبال همشهریان از این مکان می شدند و شکر خدا با گذشت زمان می رود که این مسئله نیز برچیده شود چون اتحاد مغازه داران و بی توجهی همشهریان نسبت به خودشان مواجه شدند و هجمه ی عموم مردم نسبت به حرکات زشت آن ها یک بسیج عمومی را باعث و آن ها هم در یافته اند که در یک شهر فرهنگی که در سطح استان زبانزد عام و خاص است ، جایگاهی ندارند و اینجا بود که دم و کولشان را جمع کرده و به ارزش ها احترام گذاشته اند . هرچند که در این امر مهم نیروهای انتظامی باید تاثیر گذار می بوده اند ولی آن ها نیز این و ظیفه را به گردن اصناف محترم انداخته و آن هاهم تنها راه آسایش و کسب درآمد حلال را در فراهم نمودن یک محیط آرام بدور از تنش دانسته اند و خوشبختانه در این مورد به نتیجه مطلوب رسیده اند .
حال باید به این بیندیشیم که چگونه می توانیم حداکثر بهره برداری را از این واحد های تجاری و خدماتی داشته باشیم .برکسی پوشیده نیست که در سال های گذشته برای این شهر ستان نه تنها کاری انجام نشده بلکه موانع و قدم های زیادی در جهت رکود و عقب ماندگی آن از سوی خودی ها و متاسفانه بدخواهان این خطه برداشته شده است .
حساب کنید اگر جاده قیدار به خرمدره متصل می شد ؟آیا امروز این شهر اینگونه بود یا یک تفاوت چمشگیر را در بازار آن شاهد بودیم . خوب ساخت و تکمیل این جاده با موانع روبرو شد و این مشکل به بد خواهان و آنانیکه عقب ماندگی خرمدره به نفعشان است ، برمی گردد که سد راه و مانع بزرگ هستند و جای تاسف دارد که از دوره دوم و سوم مجلس تاکنون نه مسئولان و نه ریش سفیدان توانسته اند در این زمینه کاری کنند و تقصیری هم ندارند چون گماشته شده اند که طرح ها در خرمدره پیشرفتی نداشته باشد خوب مسئولان قدم های قابل توجهی در این زمینه برنمی دارند ، چرا مردم اقدام و درخواستی در این زمینه ندارند و به کمبود ها رضایت می دهند جای سوال و شک است .!؟
ولی باید از خود بپرسیم روستاهای اطراف از جمله ، مردمان نجیب و شریف شهر ها و روستاهای نصیر آباد و سوکهریز و رحمت آباد چه میزان در این شهر رفت و آمد دارند ؟ آیا توانسته ایم حداقل ها را در این شهر برایشان مهیا کنیم ؟ از ایاب و ذهاب گرفته تا مشتری مداری و جذب سرمایه ؟! تا چه میزان این عزیزان در بازارهای ما مشغولند ؟ آیا میدان و عرصه برای آنها ، فراهم است . تا چه میزان ان ها ، از خریدهایشان در خرمدره رضایت دارند ؟ آیا توانسته ایم جذبشان کنیم ؟ یا با یک بار خرید از ما ، کاری کرده ایم که دیگر پشت سرشان را هم نگاه نکننند ! یا آنها را هم مانند همشهریان عادت داده ایم به شهر های همجوار بروند !؟.
متاسفانه با اینکه اکثر کالاهای مورد نیاز همشهریان در خود شهر فراهم است ولی به جهت تفاوت قیمت ها و کمبود برخی کالا ها و از همه مهم تر نبود کالا در موعد مقرر که این مسئله واقعا عذاب آور است شما کالای را که می خواهی ، ندارند و می گویند فلان وقت خواهیم آورد که این مورد موجب از دست رفتن مشتری می شودو جنس مطلوب شما زمانی آماده است که شما خریدتان را کرده اید واین امر به مثابه ، نوش داروی بعد مرگ سهراب است .
البته یک مسئله مهم در این شهر همواره جگر سوز است و آن به سال های گذشته برمی گردد که تخم نفاق و تفرقه را در این شهر کاشتند و تا امروز از آن بهره ها برده اند .آنها دانستند که رقیب را چگونه از میدان بدر کنند و متاسفانه در داخل هم عده ای همواره آب به آسیاب دشمن ریخته اند . و در تمامی طرح ها و ایده ها خود را به شکل بارزی نشان می دهند ودشمن زود در او تاثیر گذار می شود و از این حربه برعلیه خود همشهریان استفاده می کند . شما هم اکنون در این شهر طرح و پروژه ای را نخواهید یافت که سر سلامت و بدون کار شکنی به سرانجام برسد و متاسفانه این درد سرطانی را ما در تمامی طرح ها از جمله بازار و خرید و فروش و شهرداری و خیابان کشی ها و در ادارات و سرپرستی ادارات و خلاصه هر جای این شهر که نظری بیندازید این غده چرکین را خواهید یافت و درمان این درد ، تنها در کنار هم بودن و دوری از تهمت ها و بدگویی هاست . یادآورمی شوم که همه شهروندان از این موضوع گله ها دارند و از این که نمی توانند در این مورد کاری از پیش ببرند ناراحتند حل این مسئله تنها زمانی میسر است که مانند شهرهای همجوار ، دلسوزانی داشته باشیم که از وقت و سرمایه خود ، در جهت عموم مردم استفاده کنند و طی نشست ها و جلسات ، همدلی و مهربانی را پیشه خود کنند و خود شروع کننده در امور خیریه باشند و دل ها را به هم نزدیک کنند و در مقابل کسانی که در صدد تخریب دلسوزان به این شهر هستند ، ایستادگی کنند . ما الان شاهدیم که متاسفانه نامه پشت نامه است که قبل از به پست رسیدن عده ای از عزیزان به ادرات کل و پایتخت سرازیر می شود تا فلانی ها به آن پست ها نرسند . خوب چه دلیلی دارد که ما از فرد یا افرادی که کارنامه قابل قبولی در این شهر دارند ، دفاع نکنیم . اگر این شهر دلسوزانی داشت که وامدار هیچ دسته و گروهی نبودند ، امروز این وضعیت را نداشتم بدبختانه در اکثر امور ریش سفیدان و اهل فن به تخریب هم می پردازند و این یعنی نابودی و سقوط که تا امروز در این شهر شاهد بودیم . آیا جوانان هم راه و روش پ۱دران خود را خواهند رفت ؟ اگر این گونه باشد ، این شهر بیش ازاین به ورطه نابودی پیش خواهد رفت .پس ای جوانان تا کی باید در این شهر یک طرح و پروژه ساخت و تکمیلش باید ۲۰ سال طول بکشد!؟
پس یک شهر زمانی پیشرفت پیدا می کند که بازارهایشو از همه مهم تر مردمانش نسبت به دیگر رئوف و مهربان و باگذشت باشند و در این میان مغازه دارانش با روی باز و چهره گشاده و با اخلاقی انسانی با مردم برخورد می کنند نه این که منتظر یک مشتری باشند و اورا سرکیسه کنند . همان گونه که می دانید بدترین مکان های یک شهر ، بازار های آن جا می باشد ! چرا این حرف بیان شده ؟ چون همه جور بداخلاقی ها ، کم فروشی ها و خدای ناکرده کاری که باید نشود متاسفانه در بازار ها ، روی می دهد اگر این عزیزان میزان و عدالت را در پیشه و کسب خود رعایت نکنند ، آتش جهنم را بر خود ، خرید ه اند. کم اند آقایانی که مانند دهه چهل ، خرید و فروش کنندو انصاف را مد نظر داشته باشند . در مغازه های قدیمی تابلویی که همواره چشم گیر بود ، این نوشته بود: خدا را فراموش مکن . آیا امروز اینگونه است . آیاعدل و انصاف امروز در مغازه داران ما هست ؟
مسئله بعدی و می توان گفت که در حال حاضر مهم ترین مسئله ، پارکینگ خودروها در این محل می باشد که متاسفانه هیچ تدبیری آگاهانه برای آن اندیشده نشده ، تقاطع قائم هم محلی برای پارک ندارد و از همه بدتر پارکینگ زیر زمین هم به جهت مشکلاتی که دارد ، خریداری ندارد .اصلی ترین مشکل این مجتمع نبود جایگاه پارک در این محدوده می باشد ، که باید در اسرع زمان فکری به حالش کرد .
مورد بعدی به حال خود رها کردن این مجتمع است که نگهبانی درست و حسابی ندارد که می طلبد هیئت مدیره و اصناف فکری برایش بکنند تا در آینده دچار مشکل نشوند .
این مجتمع در آغاز کار همانند بچه ای بود که متولد شد ولی در همان آغاز راه ، آن روزگار که نیازمند حامی و پشتوانه بود به حال خود رها شد و در این ایام همانند طفلی بی یار و یاور بود که خود را بالا کشید و رشد کرد و خوشبختانه به این مرحله که می بینیم رسیده است . پس برماست که در ایجاد فرهنگ سازی در رفت و آمد ها به آنجا ، دانش اموزان به توسط معلمین محترم و بچه ها به وسیله خانواده ها و در یک بسیج عمومی برکل آحاد جامعه وظیفه است که این مکان را خانه خود بدانیم و خدای ناکرده هرگونه بد اخلاقی نسبت به هم نوعان را ، اجحاف در حق و حقوق خود بدانیم و نسبت به برخی حرکات ناشایست از طرف عده ای انگشت شمار ، غیرت دینی داشته و برخورد لازم بدانیم که از حقوق یکایک همشهریا دفاع کنیم و نیز برتک تک مغازه داران وظیفه است که با بهترین برخوردها نسبت با مشتریان ، جذبی حداکثری داشته بتاشند تا برخورد شایسته آنها دهان به دهان گشته و شهره عام و خاص گردد ، چراکه حق بامشتری است چه خرید بکند و چه نکند مغازه ما و سرمایه ی ما متعلق به اوست . اگر اینگونه باشیم در نزدیک ترین زمان روزی حلال به وفور به سراغمان خواهد آمد و اگر غیر این باشد باید چاره ای دیگر و شغلی دیگر دست و پا کنیم .

چند راهکاربرای توسعه مجتمع بهاران :

۱- همانگونه که می دانید یک شهر بوسیله توابع اش توسعه و گسترش می یابد که این امکان برای شهر ما مقدور نیست و آن چند تابع هم که دارد ، امکاناتی جهت جذب آن ها اندیشیده نشده و چون ما در توسعه خود شهر با رکود و پس رفت مواجه هستیم برای توابع نیز نتوانسته کاری از پیش ببریم . مثلا فرمانداری تا چه میزان در توسعه و آبادانی نصیرآباد و
رحمت آ یاد ، سوکهریز وقلعه حسینیه و دیگر روستا ها و شهرک ها برداشته است آیا ما توانسته ایم حداقل ها را برای آن ها از قبیل راه و آسفالت آن و احداث پارک و دیگر امکانات مانند توسعه حمل و نقل مردم برداریم و یا همواره درگیر مسائل و مشکلات خود بوده ایم . یک هم وطن و همشهری موقعی جذب بازار ما می شود که ماهم قدمی برای او برداشته باشیم و تنها هنگام انتخابات سراغ آن ها رفتن سودی نخواهد داشت . من همواره دیده ام که این عزیزان در ایاب و ذهاب خود مشکل دارند و محترمانه این بود که آن همه مینی بوس واحد که ما در اختیار همشهریان گذاشتیم یکی دو دستگاه هم در اختیار اهالی محترم شهرک سوکهریز و قلعه حسینیه و رحمت آباد می گذاشتیم و رفت و آمد آن ها را تسهیل می کردیم تا آن ها هم علاقه مند به ما می شدند . البته اگر مینی بوسی گذاشته شد حتما بازرسی و نظارت باید باشد تا این ماشین ها در خدمت مردم باشد نه جای دیگر که الآن شاهدیم . هم اکنون بازاریان شهر …. حاضرند که کرایه ما را پرداخت کنند تا ما را بیشتر جذب کنند چون نصف خرید را متاسفانه ما از آن ها داریم که مقصر بازاریان خرمدره هستند .
۲- دومین مسئله همانگونه که در بالا هم اشاره کردم بازاریان دل و جرات تهیه اجناس در مقیاس و مقدار زیاد را ندارند و اجناسشان همیشه ناقص است که باید برایش فکری بکنند .
۳- عزیزان بازاری ما دل دریایی ندارند که با مشتریان آن گونه زیبنده یک بازاری است ، رفتار داشته باشند و متاسفانه باید کلاس هایی برای آن دسته که طرز جذب و مشتری مداری را نمی دانند ، گذاشته شود . مغازه یکی از همشهریان برای خرید کفش بودیم قبل ما آقلیی ۳ و ۴ جفت کفش از سوی صاحب مغازه ، برای انتخاب روی میز گذاشته بود . این آقا انتخاب و خریدش را کرد و رفت و متاسفانه این صاحب مغازه گفت : مسخره کرده این همه کفش ریخته و … در دلم گفتم عجب ، چرا باید یک مغازه دار پشت سر مشتریش اینگونه حرف و حدیث داشته باشد . حتما پشت سر ما هم ای بیانات را خواهد داشت .
۴- مشکل بعدی و مهمتر اینست که ما چگونه و با چه زبانی بگوییم جنس آقایان مغازه دار جور نیست و یا اگر جنسی را می آورند در فصل و زمان مناسبش فراهم نیست و این مسئله برخلاف میل اکثر همشهریان باعث می شود که به شهر همجوار بروند و آنی شود که دل بخواهشان نیست و متاسفانه خود بازاریان در هدایت مردم به شهر …. دخیل هستند هرجند سال های اخیر قدم هایی برداشته شده ولی رضایت بخش و کافی و چشم گیر نیست .
۵- مجتمع بهاران هم همانگونه که عرض کردم در پارک خودروها و در جذب اصناف دچار مشک هست که باید اصلاح شود
۶- مسئله بعدی قیمت هاست که آقایان مثل اینکه تو باغ نیستند و همیشه تفاوت قیمت دارند باید از خانواده خود کسی را به اطراف و اکناف بفرستند تا از آن آگاهی داشته باشند .
۷- مسئله دیگر آ ن است که از خود بازاریان خرمدره در شهر …. دیده می شوند و جای سوال دارد شما که خود مغازه داری چرا برای خرید اینجایی و این تبلیغی می شود برای ……… متاسفانه عده ای برای خرید ناچیز ترین مسائل هم انجا دیده می شوند .
۸- بنده خریدی از یکی از همشهریان داشتم که این آقا قیمت و بهایی از من گرفته بود که از خرید ده میلیونی ۶۰۰ هزار تومان با بهای مقرر تفاوت داشت که کارمان به تعزیرات کشید و باعث محکومیتش شد و اگر از شکایتم منصرف نمی شدم باید ۲ و ۳ میلیونی برایش آب می خورد . ( البته من ضرر ۴ میلیونی کردم ) خوب چرا باید این آقایان عاقبت کار را نکنند و خود و ما را درگیر این مسائل کنند البته کار من و رئیس آن صنف باعث شد که مشکل من به نفع همه همشهریان تمام شود . و اکنون یک اخطاریه در مغازه همه ان ها نصب شده است .
۹- باید عرض کنم آقا این شهر مال همه ماست پس بیتایید در رفع مشکلات ان همگی یده واحده باشیم و پشت همدیگر را خالی نکنیم و نفع دنیوی را به نفع آخرت نفروشیم .متاسفانه آنانی که آن بالا نشسته اند تنها به فکر میز خود هستند و بعد چند صباحی میز را خالی و به دیگری خواهند سپرد پس این ماییم که باید برای خود قدم برداریم . بدبختانه در این مدت آنها و حتی عزیزان همشهری هم که پستی در ادارات دارند برای این شهر آن گونه کهئ شایسته است قدمی دلسوزانه برنداشته اند من نمی خواهم کار های خوب را انکار کنم ولی خدا شاهد است این مردم شایستگی از این بالاترها را دارند خیانت به این مردم برای سود بیشتر آخر و عاقبتی نخواهد داشت .

ارسالی از: فریدون کلانتری

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=8290

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 24در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۴
  1. سلام افای کلانتری .خسته نباشید -لطفا راه کارهای پیشنهادتان را درباره توسعه مجتمع بهاران بفرمایید …..

  2. با سلام
    چند راهکاربرای توسعه مجتمع بهاران :
    ۱- همانگونه که می دانید یک شهر بوسیله توابع اش توسعه و گسترش می یابد که این امکان برای شهر ما مقدور نیست و آن چند تابع هم که دارد ، امکاناتی جهت جذب آن ها اندیشیده نشده و چون ما در توسعه خود شهر با رکود و پس رفت مواجه هستیم برای توابع نیز نتوانسته کاری از پیش ببریم . مثلا فرمانداری تا چه میزان در توسعه و آبادانی نصیرآباد و
    رحمت آ یاد ، سوکهریز وقلعه حسینیه و دیگر روستا ها و شهرک ها برداشته است آیا ما توانسته ایم حداقل ها را برای آن ها از قبیل راه و آسفالت آن و احداث پارک و دیگر امکانات مانند توسعه حمل و نقل مردم برداریم و یا همواره درگیر مسائل و مشکلات خود بوده ایم . یک هم وطن و همشهری موقعی جذب بازار ما می شود که ماهم قدمی برای او برداشته باشیم و تنها هنگام انتخابات سراغ آن ها رفتن سودی نخواهد داشت . من همواره دیده ام که این عزیزان در ایاب و ذهاب خود مشکل دارند و محترمانه این بود که آن همه مینی بوس واحد که ما در اختیار همشهریان گذاشتیم یکی دو دستگاه هم در اختیار اهالی محترم شهرک سوکهریز و قلعه حسینیه و رحمت آباد می گذاشتیم و رفت و آمد آن ها را تسهیل می کردیم تا آن ها هم علاقه مند به ما می شدند . البته اگر مینی بوسی گذاشته شد حتما بازرسی و نظارت باید باشد تا این ماشین ها در خدمت مردم باشد نه جای دیگر که الآن شاهدیم . هم اکنون بازاریان شهر …. حاضرند که کرایه ما را پرداخت کنند تا ما را بیشتر جذب کنند چون نصف خرید را متاسفانه ما از آن ها داریم که مقصر بازاریان خرمدره هستند .
    ۲- دومین مسئله همانگونه که در بالا هم اشاره کردم بازاریان دل و جرات تهیه اجناس در مقیاس و مقدار زیاد را ندارند و اجناسشان همیشه ناقص است که باید برایش فکری بکنند .
    ۳- عزیزان بازاری ما دل دریایی ندارند که با مشتریان آن گونه زیبنده یک بازاری است ، رفتار داشته باشند و متاسفانه باید کلاس هایی برای آن دسته که طرز جذب و مشتری مداری را نمی دانند ، گذاشته شود . مغازه یکی از همشهریان برای خرید کفش بودیم قبل ما آقلیی ۳ و ۴ جفت کفش از سوی صاحب مغازه ، برای انتخاب روی میز گذاشته بود . این آقا انتخاب و خریدش را کرد و رفت و متاسفانه این صاحب مغازه گفت : مسخره کرده این همه کفش ریخته و … در دلم گفتم عجب ، چرا باید یک مغازه دار پشت سر مشتریش اینگونه حرف و حدیث داشته باشد . حتما پشت سر ما هم ای بیانات را خواهد داشت .
    ۴- مشکل بعدی و مهمتر اینست که ما چگونه و با چه زبانی بگوییم جنس آقایان مغازه دار جور نیست و یا اگر جنسی را می آورند در فصل و زمان مناسبش فراهم نیست و این مسئله برخلاف میل اکثر همشهریان باعث می شود که به شهر همجوار بروند و آنی شود که دل بخواهشان نیست و متاسفانه خود بازاریان در هدایت مردم به شهر …. دخیل هستند هرجند سال های اخیر قدم هایی برداشته شده ولی رضایت بخش و کافی و چشم گیر نیست .
    ۵- مجتمع بهاران هم همانگونه که عرض کردم در پارک خودروها و در جذب اصناف دچار مشک هست که باید اصلاح شود
    ۶- مسئله بعدی قیمت هاست که آقایان مثل اینکه تو باغ نیستند و همیشه تفاوت قیمت دارند باید از خانواده خود کسی را به اطراف و اکناف بفرستند تا از آن آگاهی داشته باشند .
    ۷- مسئله دیگر آ ن است که از خود بازاریان خرمدره در شهر …. دیده می شوند و جای سوال دارد شما که خود مغازه داری چرا برای خرید اینجایی و این تبلیغی می شود برای ……… متاسفانه عده ای برای خرید ناچیز ترین مسائل هم انجا دیده می شوند .
    ۸- بنده خریدی از یکی از همشهریان داشتم که این آقا قیمت و بهایی از من گرفته بود که از خرید ده میلیونی ۶۰۰ هزار تومان با بهای مقرر تفاوت داشت که کارمان به تعزیرات کشید و باعث محکومیتش شد و اگر از شکایتم منصرف نمی شدم باید ۲ و ۳ میلیونی برایش آب می خورد . ( البته من ضرر ۴ میلیونی کردم ) خوب چرا باید این آقایان عاقبت کار را نکنند و خود و ما را درگیر این مسائل کنند البته کار من و رئیس آن صنف باعث شد که مشکل من به نفع همه همشهریان تمام شود . و اکنون یک اخطاریه در مغازه همه ان ها نصب شده است .
    ۹- باید عرض کنم آقا این شهر مال همه ماست پس بیتایید در رفع مشکلات ان همگی یده واحده باشیم و پشت همدیگر را خالی نکنیم و نفع دنیوی را به نفع آخرت نفروشیم .متاسفانه آنانی که آن بالا نشسته اند تنها به فکر میز خود هستند و بعد چند صباحی میز را خالی و به دیگری خواهند سپرد پس این ماییم که باید برای خود قدم برداریم . بدبختانه در این مدت آنها و حتی عزیزان همشهری هم که پستی در ادارات دارند برای این شهر آن گونه کهئ شایسته است قدمی دلسوزانه برنداشته اند من نمی خواهم کار های خوب را انکار کنم ولی خدا شاهد است این مردم شایستگی از این بالاترها را دارند خیانت به این مردم برای سود بیشتر آخر و عاقبتی نخواهد داشت . ارادتمند شما : فریدون کلانتری قبلا از کلام قاصر خود عذر خواهی می کنم .

  3. شهرداری محترم جناب آقای مقدم
    باسلام و عرض ادب در روز شنبه درخواست لودر برای تسهیل رفت و آمد در کوجه مان واقع در خیابان ۱۷ شهریور را داشتم که آقای مصطفوی گفتند نداریم همهشان به وسیله شهردار قبل و شورای قبلی خراب و تعمیر نشده . به ایشان گفتم خوب است مثل برخی شهرها توابع نداریم و محدوه کوچکی به جهت …. را صاحبیم .ولی صحبت اینجاست که چرا باید قبل از بارندگی به فکر تعمیر نبوده اید و چرا خراب کاری آقایان و آنانی که به شهر خیانت کرده اند را پیگیر نیستید . آیا نمی شود مقصرین و خیانت پیشگان به مجازات برسند ؟
    به فرمانداری زنگ زدم و ماجرا را گفتم آقای یارقلی گفتند فرماندار محترم درگیر مسئله و خرابی دستگاه ها بودند . حال اگر شما نتوانید این کوچکترین مسئله را به خاطر روابط و چشم پوشی و لاپوشی کنید از الآن فاتحه ما خوانده است .
    مسئله بعدی در موقع آسفالت و زیر سازی روی پل باستانی شورای قبل در میدان آزادی تقریبا ۱۰ و ۲۰ نفری از شورا و شهرداری ، دست در جیب شاهد و ناظر و تماشاگر آن بودند . حالا برای گلی که به آب داده اند و تخریب و حیف و میل بیت المال سری به آنجا بزنند چون یک شاهکار خارق العاده که می تواند به جذب توریسم و جهانگرد منتهی شود در آن جا را شاهدیم .واقعا دست و پنجه شان درد نکند خوب خدمتی کرده اند .
    مهندسین ما بروند طریقه آسفالت ریزی را از مهندسین نامسلمان و کافر قبل انقلاب که شاهکاری بس عجیب در آسفالت خیابان امام ( جاده ترانزیت) از خود به یادگار گذاشته آن را مو شکافی و مطالعه کنند راز و سر ماندگاری آن را برای دانشجویان و اهل فن امروزی که آسفالتشان یک ماه هم دوام نمی آورد ، بیان کنند .
    یکی از از همشهریان عزیز که سفری به آلمان داشت می گوید در آنجا شاهد بودم که حداقل نیم متر زیر آسفالت را شن ریزی و … می کردند و لایه لایه بالا می آمدند . مسلمانی یعنی آن . موفق و موید باشید کلانتری

    • با سلام البته یکی از اساسی ترین مشکلات وبدبختی های شهر ما بالاخص د رمجتمع بهاران ترویج فسق وفجور ،بی بندوباری وبدحجابی در واحدهای تجاری است مغازه هایی که خواسته یا ناخواسته با مانکن قرار دادن دختران بی حجاب در مغازهای خود برای جذب مشتری وفروشندگی عامل گسترش فساد در این مجتمع وبازار شهرستان شده اند .مجتمع بهاران تبیدیل شده است به محل جولان وبی بندوباری جوانا ن وم ویترین مغازه داران هم این مطلب را بیشتر و بیشتر می کند
      بنده به عنوان یک شهرورند از کلیه دست اندرکاران شهرستان بالاخص جناب آقای مرادی مسئول محترم سایت نبض سحر خواهشمندم در مورد این موضوع تصیم گیری های لازم را انجام دهند.
      والسلام

    • باسلام چند روز پیش یکی از همشهریان عزیز را که در یکی از ادارات کلیدی و مهم ابهر مشغول خدمتند را دیدم . عرض کردم چرا آسفالت های خرمدره یک ماه هم دوام نمی آورند ولی در شهر شما این مشکل دیده نمی شود گفتند : آنان جیب و سرمایه مردمشان را مال خود می دانند و دوست ندارند سرمایه شان هدر برود . اینجاست که بهترین و مرغوب ترین آسفالت را برای شهرشان از قزوین تهیه می کنند ولی همشهریان متصل به خزانه میلیاردی ما ، آسفالت مورد نیازشان یا خودشان در کارگاه آسفالت پزی فلان حاجی می پزند یا فوران به بالای شهر هیدج می روند و تهیه می کنند . و از نجابت این خرمدره ای های عزیز کمال سوء استفاده را می کنند . آخر نمی دانند که این کارشان لگد به بخت خودشان است .

  4. باسلام برادر شجاعی , بنده اشاره پنهانی به این مسئله داشتم شما خیلی آشکارش کردین . برادر جان دست هایی تو کاره که این شهرستان به سرانجام نرسه و این گسیخیت فرهنگی آغازی برای همه کارهاست . دلسوزان به شهر همه خاموشند .

  5. امروز دوشنه عصر برای خرید یک لباس جندین مغازه را گشتیم و لباس مناسب را نیافتیم هرچند روزهای پیش هم پیدا نکرده بودیم در میدان امام حسین ع به یک فروشگاه بزرگی ( آقای بابای ) رفتیم آن جا هم نداشتند ( یک لباس ضخیم برای زمستان ) عرض کردم آقا مغازه به این خوبی و بزرگی داری چرا جنستون جور نیست گفت والله آقای در فرمانداری یا شهرداری هست که همیشه ما را جریمه می کند و ما را از نان انداخته حمایت نمی شویم اینه که دست ما گرم نمی شود من هم میخوام کوچ کنم به ابهر چون آنجا از بازاریان حمایت می شود . بنده از آقای مرادی تقاضا دارم در این مورد و قضیه ی جریمه ها یک گزارش و تحقیقی داشته باشند و تا شفاف سازی شود . من عرض کردم در همه جهات دست های پنهانی هست که مردم را آزار می دهند این هم یکی .
    سه چهار سال پیش که رئس راهنمایی و رانندگی یک عزیز هیدجی بودند نامه ای تحت عنوان مزاحمت کامیون داران در خیابان های کم عرض شهر را خدمتشان دادم . ایشان بعد احترام گفتند ما نمی توانیم سرمایه دار رها کنیم . اگر این حمایت است به سرشان بخورد حمایتی که به ضررر عموم باشد .این مسائل در
    شهر همجوار خریدار ندارد و چنین مسئولی را پدر ش را در می آورند ببیند ما بدبخت ها چقدر مظلوم واقع شدیم که از براآورده کردن ناچیز ترین حقمان عاجزیم .
    موفق باشید شما هم چند تا از این مشکلات را بر شمارید بلکه گوش شنوایی پیدا شود .

  6. سلام تابستون بود در یک جلسه که از همه اقشار اونجا حضور داشتن از آقای دکتر پرسیدم : جناب آقای خانمحمدی آیا ممکنه که بدست شما یک کارخانه بزرگ در خود شهرک صنعتی خرمدره ایجاد بشه تا دست جوانان به کار و زندگی گرم بشه ؟ گفتند امروز دولت تنها به فکر برآورده کردن نان و داروی مردمه !؟ البته تقصیری نداشتن . چون اون موقع وضع ناجور بود . ولی امید است که در این ۲ سال باقی مونده اگه شانس به ما رو بیاره و تفاهمی بین ایران و آمریکا و دول اروپایی با اتخاذ این مسئله ( احترام متقابل ) روی بده ، انشاا.. امیدی هست وگرنه راست گفتن به درب بسته خواهیم خورد واین هم می دونیم که تنها راه رای آوری ایشان در دور دوم انجام یک کار بزرگ واسه خرمدره است البته ما با تخریب این چهره سرشناس به جایی نخواهیم رسید . هرچند ….ها گفتند آقا ما از شما کار میخوایم . ما هم باید پیگیر باشیم بریم و درخواست داشته باشیم هر چند که ایشان بهتر از ما از درد این شهر آگاهند ولی رسم و رسوم روزگار اینه تا گریه نکنی شیری نخواهد بود . شما بخواهید همه چیز خواهد شد . در خانه نشستن و منتظر ماندن ، دوای درد ما نیست .
    البته الآن ما در شهر مون واسه کوچک ترین کارها موندیم و این نشان از رخوت و سستی اهالی دارد . تنها در انتخابات پشت کسی بودن کافی نیست . جلسه مشورت . هم فکری و…. الآن لازمه این شهره . اگر بخوابیم سرمان کلاه گشادی خواهد رفت و آنانیکه این ۳۰ ساله به این شهر ظلم کردن از خودی ها و غیرخودی به ریش ما خواهند خندید پس راه علاج خواستن کار و شغل انفرادی برای پسر خاله و دختر عمه نیست باید جمعی بلند شد . یک دست صدایی ندارد . موفق باشید منتظر جلسه و هم فکری شما عزیزان هستیم تنها با ایجاد یک گروه دوستی و اتحاد و کانون یاوران نماینده می شود به جایی رسید . بسم ا…

  7. نماینده و انتظارمردم : سلام تابستون بود در یک جلسه که از همه اقشار اونجا حضور داشتن از آقای دکتر پرسیدم : جناب آقای خانمحمدی آیا ممکنه که بدست شما یک کارخانه بزرگ در خود شهرک صنعتی خرمدره ایجاد بشه تا دست جوانان به کار و زندگی گرم بشه ؟ گفتند امروز دولت تنها به فکر برآورده کردن نان و داروی مردمه !؟ البته تقصیری نداشتن . چون اون موقع وضع ناجور بود . ولی امید است که در این ۲ سال باقی مونده اگه شانس به ما رو بیاره و تفاهمی بین ایران و آمریکا و دول اروپایی با اتخاذ این مسئله ( احترام متقابل ) روی بده ، انشاا.. امیدی هست وگرنه راست گفتن به درب بسته خواهیم خورد واین هم می دونیم که تنها راه رای آوری ایشان در دور دوم انجام یک کار بزرگ واسه خرمدره است البته ما با تخریب این چهره سرشناس به جایی نخواهیم رسید . هرچند ….ها گفتند آقا ما از شما کار میخوایم . ما هم باید پیگیر باشیم بریم و درخواست داشته باشیم هر چند که ایشان بهتر از ما از درد این شهر آگاهند ولی رسم و رسوم روزگار اینه تا گریه نکنی شیری نخواهد بود . شما بخواهید همه چیز خواهد شد . در خانه نشستن و منتظر ماندن ، دوای درد ما نیست .
    البته الآن ما در شهر مون واسه کوچک ترین کارها موندیم و این نشان از رخوت و سستی اهالی دارد . تنها در انتخابات پشت کسی بودن کافی نیست . جلسه مشورت . هم فکری و…. الآن لازمه این شهره . اگر بخوابیم سرمان کلاه گشادی خواهد رفت و آنانیکه این ۳۰ ساله به این شهر ظلم کردن از خودی ها و غیرخودی به ریش ما خواهند خندید پس راه علاج خواستن کار و شغل انفرادی برای پسر خاله و دختر عمه نیست باید جمعی بلند شد . یک دست صدایی ندارد . موفق باشید منتظر جلسه و هم فکری شما عزیزان هستیم تنها با ایجاد یک گروه دوستی و اتحاد و کانون یاوران نماینده می شود به جایی رسید . بسم ا…

  8. سلام آقای مرادی ، صدای شهروند چه شد ؟ یکی از همکاران را به سایت معرفی کردم که مطالعه کنند. ایشان گفتند کلانتری چرا سایتتون مثل دیگر سایت ها شهروندان را با فامیل مورد خطاب قرار نمی دهد واین واژه ( می گه ) یه خورده ناجوره . درهر صورت شما مختارید این هم یه نظره . ممنون

    • ضمن عرض سلام خدمت آقای کلانتری
      صدای شهروند در دست ساخت هستش و مشکل برنامه نویسی داره
      و در مورد(می گه) پیشفرض طراحی شده است و در سایت های دیگه هم من نگاه کردم با فامیل خطاب نمی کنن

  9. بنده در پاسخ های بالا اشاره کردم که جاده خدابنده به خرمدره متصل نیست ولی با آقای اشرفی خدمتگزار سرسخت خرمدره ! در آموزشگاه شهریار ، شنیدم که این جاده به خرمدره متصل شده من هر روز اخبار سیمای زنجان را دنبال می کنم تابحال نشینده بودم و خودم هم این راه را نرفتم . جای سواله چرا پروژه ای به این مهمی بدون سر و صدا افتتاح شده در شهر های همجوار یک واحد کوچک موقع افتتاح بوق و کرناش دنیارو کر می کنه !؟ و آیا حالا می خواد دهه فجر افتتاح بشه . من خبر ندارم .

  10. سلا نبض سحر عزیز .خواهشمند است در مورد درمانگاه تامین اجتماعی شهدای خرمدره که قبلا امکاناتی همچون دکتر دندانپزشک .دکتر متخصص پوست.دکتر متخصص جراحی و… داشت و حالا متاسفانه حالا عوض پیشرفت پسترفت داشته است .. مطب بنویسید …و به اطلاع مسئولین برسانید …با تشکر

  11. خُرَّم‌دَره از شهرهای استان زنجان ایران است . خُرَّم دَرّه شهرستانی پر جمعیت واقع در استان زنجان است. این شهرستان دارای امکانات حمل و نقل من‌جمله: ایستگاه راه آهن و اتوبان قزوین – زنجان می‌باشد. شهرستان خرم‌دره در ۴۹ درجه و ۲۵ دقیقه تا ۴۸ درجه و ۵۵ دقیقهٔ طول شرقی نصف‌النهار مبدأ و ۳۶ درجه و ۲۵ دقیقه تا ۳۶ درجه و ۱۰دقیقهٔ شمالی خط استوا قرار گرفته‌است.

    وسعت آن ۳۰ کیلومتر مربع و بنا حق کوچک‌ترین شهرستان استان است. جمعیت شهرستان طبق آمار سال‌های گذشته بالغ بر ۶۹۰۰۰ نفر می‌باشد. خرم‌دره دارای دو بخش( خرمدره و هیدج)، دو شهر(خرمدره و هیدج) و شانزده دهستان می‌باشد.

    یکی از آثار تاریخی شگفت انگیز به تازه کشف شده تپه باستانی خالصه می باشد که در آن خمره های بزرگ گلی با قدمت ۶ تا ۸ هزار سال و ابزار ساده گلی مربوط به دوره کرومانیون ها و هموساپین ها کشف شده است که گزارش هایی از کشف نمونه های مشابه در دهستان پلاس (پهناسب قدیم) در سال هلی ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۴ موجود است که البته این مطالعات باستانشناسی بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷ به دلیل رفتن باستان شناسان خارجی در این منطقه ادامه پیدا نکرد . بنا به نظر باستان شناسان این کوزه های بزرگ گلی یافت شده در زمین های زراعی خالصه و زمین های ضلع رو به جنوب شرقی جغرافیایی حمام قدیمی دهستان پلاس جهت دفن کردن مردگان به صورت عمودی مورد استفاده قرار می گرفته است . ۲-این شهرستان دارای یک حمام تاریخی معروف به حمام یان یان است که در گذشته های دور ساخته شده است ولی متأسفانه اکنون این اثر تاریخی به یک سفره خانه ی سنتی مبدل گشته است.

    این شهرستان پتانسیل زیادی از لحاظ صنعت وکشاورزی دارد. گروه صنعتی مینو که از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدی شمال غرب کشور است از امکانات بالفعل این شهرستان است در این شهرستان قرار دارد. سیب سرخ این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است.

    متأسفانه این شهرستان مورد بی مهری بی نظیر مسئولین قرار گرفته است (گوشه ای از این بی مهری و تبعیض با نگاهی به نقشه استان و تقسیمات کشوری آن به وضوح قابل رویت است و…). بابایی

    منبع

    پایگاه اینترنتی مرکز آمار ایران

  12. شهرستان خرمدره ا، دانشنامهٔ آزاد
    پرش به: ناوبری، جستجو شهرستان خرمدره
    اطلاعات کلی
    کشور ایران
    استان زنجان

    مردم

    جمعیت ۶۵،۱۶۶

    مذهب شیعه

    شهرها
    خرمدره

    تعداد بخش‌ها
    بخش مرکزی

    خُرَّمدَرّه شهرستانی است در استان زنجان ایران. این شهرستان در مسیر راه آهن و اتوبان قزوین – زنجان می‌باشد. شهرستان خرم‌دره در ۴۹ درجه و ۲۵ دقیقه تا ۴۸ درجه و ۵۵ دقیقهٔ طول شرقی نصف‌النهار مبدأ و ۳۶ درجه و ۲۵ دقیقه تا ۳۶ درجه و ۱۰دقیقهٔ شمالی خط استوا قرار گرفته‌است.

    وسعت آن ۵/۳۹۴ کیلومتر مربع و کوچک‌ترین شهرستان استان است. جمعیت شهرستان طبق آمار سال‌های گذشته بالغ بر ۶۵۰۰۰ نفر می‌باشد. خرم‌دره دارای یک بخش، یک شهر و دو دهستان می‌باشد.

    محتویات [نهفتن]
    ۱ تقسیمات کشوری
    ۲ مراکز درمانی و بهداشتی
    ۳ مجنمع تجاری و تفریحی
    ۴ شهرک‌ها
    ۵ جمعیت
    ۶ جغرافیا
    ۷ دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی
    ۸ اقتصاد
    ۹ صنعت و معدن
    ۱۰ جاهای تاریخی
    ۱۱ منابع

    تقسیمات کشوری[ویرایش]شهرستان خرمدره دارای یک شهر و و یک بخش می‌باشد.

    بخش مرکزی شهرستان خرمدره
    دهستان الوند
    دهستان خرمدره
    شهر: خرمدره

    مراکز درمانی و بهداشتی[ویرایش]بیمارستان بو علی سینا- مرکز بهداشت خرمدره- درمانگاه مهر

    مجنمع تجاری و تفریحی[ویرایش]مجتمع بهاران واقع در مرکز شهر
    شهر بازی بزرگ راه ابریشم

    شهرک‌ها[ویرایش]شهرک قدس -شهرک گلدشت- شهرک فرهنگیان

    جمعیت[ویرایش]بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت شهرستان خرمدره در سال ۱۳۹۰ برابر با ۶۵هزار نفر بوده‌است.[۱]

    جغرافیا[ویرایش]بلندترین ارتفاع ۳۰۰۰ متر واقع در ارتفاعات الوند و کمترین ارتفاع که تقریباً اکثر نقاط شهرستان را شامل می‌شود برابر ۱۵۰۰ متر است.

    ارتفاع آن از سطح دریا ۱۵۷۵ متر می‌باشد. مساحت شهرستان ۴۰۷ کیلومتر مربع می‌باشد. این شهرستان در قسمت جنوبی استان زنجان واقع شده که از شمال به استان قزوین و از شرق و غرب به شهرستان ابهر و از جنوب به شهرستان خدابنده محدود می‌شود. منطقهٔ خرم‌دره، منطقه‌ای کوهستانی محسوب می‌شودو از نظر طبیعت زیباترین جنگلها و باغات میوه را در استان زنجان دارا می‌باشد که به همین دلیل به این شهرستان نگین سبز استان نیز گفته می‌شود.

    دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی[ویرایش]دانشگاه پیام نور- دانشگاه جامع علمی کاربردی مینو- موسسه آموزش عالی کار واحد خرمدره

    اقتصاد[ویرایش]این شهرستان پتانسیل زیادی از لحاظ صنعت وکشاورزی دارد. گروه صنعتی مینو، شرکت شیشهٔ ضد گلوله میرال، سرم سازی که از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدی شمال غرب کشور است از امکانات بالفعل این شهرستان است در این شهرستان قرار دارد. سیب سرخ این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است. شهرستان خرم دره دارای معادن با ارزشی می‌باشد که در حال حاضر ۸ معدن سنگ گرانیت و یک معدن مس و سلیس توسط کارشناسان مربوطه فعال می‌باشند.

    صنعت و معدن[ویرایش]شهرک صنعتی شهرستان با وسعتی در حدود ۳۶۰ هکتار پذیرای فعالان عرصه صنعت و معدن و تولید می‌باشد.

    شرکتهای فعال درمنطقه دربخشهای مختلف صنایع (غذایی- شیمیایی- معدنی –کشاورزی و…) مشغول فعالیت هستند که شرکتهای بالای ۱۰۰نفرآن ۳ واحد می‌باشند.

    اسامی برخی ازشرکتهائی که درحال حاضرفعال هستند به شرح زیر است:

    معدنکاران نسوز

    سلیس آرا

    مینو

    هوراطب

    سنگ آذین

    آرین گلوکز

    سبز دشت

    کشت و صنعت

    جیالینگ

    میدان دام جاوید و….

    شرکتهای بزرگ با عرصه فعالیت گسترده:
    شرکت کشت و صنعت در منطقه با فعالیت گسترده خود در تولید وپرورش میوه، غله، مرغ و جوجه، گاو، شیر و … فعال است.

    شرکت مینو که با محصولات متنوع آن آشنایی دارید.

    شرکت معدن کاران نسوز که در خصوص برخی از فراورده‌های معدنی مانند سلیس و آجرهای نسوز فعال است.

    شهرستان خرم دره سالانه ۴۰ تن عسل تولید می‌کند

    و به لحاظ تولید صنعتی دام و طیور مقام نخست استان را داراست

    و نیز در تولید محصولی مانند سیب قرمز و انگور جایگاه مطلوبی دارد.

    جاهای تاریخی[ویرایش]۱-یکی از آثار تاریخی شگفت انگیز به تازه کشف شده تپه باستانی خالصه می‌باشد که در آن خمره‌های بزرگ گلی با قدمت ۶ تا ۸ هزار سال و ابزار ساده گلی مربوط به دوره کرومانیون‌ها و هموساپین‌ها کشف شده است که گزارش‌هایی از کشف نمونه‌های مشابه در دهستان پلاس (پهناسب قدیم) در سال هلی ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۴ موجود است که البته این مطالعات باستانشناسی بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷ به دلیل رفتن باستان شناسان خارجی در این منطقه ادامه پیدا نکرد. بنا به نظر باستان شناسان این کوزه‌های بزرگ گلی یافت شده در زمین‌های زراعی خالصه و زمین‌های ضلع رو به جنوب شرقی جغرافیایی دهستان پلاس جهت دفن کردن مردگان به صورت عمودی مورد استفاده قرار می گرفته است. ۲-این شهرستان دارای یک حمام تاریخی معروف به حمام یان یان است که در گذشته‌های دور ساخته شده است ولی متاسفانه اکنون این اثر تاریخی به یک سفره خانهٔ سنتی مبدل گشته است.

    منابع[ویرایش]۱.پرش به بالا ↑ «سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ ، جمعیت تا سطح آبادی‌ها بر حسب سواد» ‎(فارسی)‎. مرکز آمار ایران، ۱۳۹۰. بایگانی‌شده از نسخهٔ اصلی در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۲.
    در وب‌گاه استان زنجان فرمانداری شهرستان خرمدره

  13. چرا خرمدره ای ها به شهرشان بی تعصب اند…………..

  14. چرا خرمدره ها به شهرشان خیلی بی خیالند.و تلاشی در پیشرفت ان نمی کند و همه یکدیگر را مقصر میدانند …خرمدره ها فقط منتقد خوبی هستن.

  15. مرکز علمی کاربردی مینو خرمدره در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد
    زنجان – ایرنا – رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان گفت:دانشگاه مذکوردردوره های کارشناسی حرفه ای ارشد و مهندسی فناوری ارشد برای سال آینده دانشجو می پذیرد که در این راستا مرکز علمی و کاربردی مینو خرمدره اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع ارشد کرده است.

  16. سلام آقای مرادی شما به دوستان قول تهیه ی گزارش از درمانگاه تامین اجتماعی داده اید ولی عمل نکردید ؟ چرا؟
    راستی آن علمک وسط جاده ابتدای ورودی جمالدین به جمهوری ( لوله گاز غربی ) به وسیله رهگذران تخریب شده و امروز دیدم نیست حالا کی کنده برده معلوم نیست آیا فرمان کندن آن از ابهر آمده و یا به وسیله نون خشکی ها به غارت رفته خدا می داند . ولی در هر حال من اگر به جای مسئولین راهنمایی و رانندگی و سایر ادارات بودم هر از چند گاهی این اماکن جمع کننده ضایعات را بررسی می کردم چون از دانش آموزان شنیدم که آن ها هر چه گیرشان بیفتد می خرند از تابلو راهنمایی گرفته تا درب های چدنی آبفا و گاز و دیگر ملزومات دولتی . تنها به کسب درآمد می اندیشند حالا به چه قیمتی خدا عالم است لطفا بررسی شود .

    • سلام آقای کلانتری
      به بنده هم حق بدین چون دانشجو هستم یه کم بعض وقتا وقت نمی کنم
      اما در اولین فرصت بوجود آمده حتما یک گزارشی تهیه خواهم کرد
      باز هم از حسن نظر شما به سایت خودتون ممنونم

  17. سلام به همگی
    در جواب دوست عزیزم آقای محمد ع باید بگم دیگه از خرمدره مگه چیزی مونده که مردم نسبت به اون تعصب نشون بدن ؟؟

  18. از بس که خرم دره ای ها حسودند لیاقتشون همینه اقای کلانتری،در نهایت مهاجرت می کنن به ابهر مثل بدبختها.

  19. سلام
    از مسئولینی که خودشون و مسئول شهر کردن کی و کجا وارد شهر شدن و از کدوم شهروند و کسبه پرسیدن که چطور و چه راهکاری برای پیشرفت شهر دارن خیلی از افراد بیسواد هستند که دراین مورد از مسئولین باسواد و تحصیل کرده نظرات مناسب و کاری دارند متأسفانه این شهرستان همچین مسئوینی نداره و تمام کارهای اقدامات انجام شده تکمیل نشده هیچ. با ناقص گذاشتن پروژه های اعمالی باعث مشکلات جدیدی برای ساکنین این شهر درست کردند متأسفانه مسئولین بعد از انجام کاری بفکر میافتند در صورتی که باید اول فکر کنند بعد دست به کار شوند ؛

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.