• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

آتش تظاهرات به جان اروپا افتاد+عکس

  • کد خبر : 8611
  • 23 آذر 1392 - 18:10
آتش تظاهرات به جان اروپا افتاد+عکس

طی ۲۴ ساعت گذشته تظاهرات گسترده ای در سراسر اروپا به خاطر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و نارضایتی های مردم از دولت های خود صورت گرفته است؛ این تظاهرات در کشورهای اسپانیا، اوکراین و ایتالیا رخ داده است. به گزارش نبض سحر به نقل از  دانا، طی ۲۴ ساعت گذشته تظاهرات گسترده ای در سراسر اروپا […]

طی ۲۴ ساعت گذشته تظاهرات گسترده ای در سراسر اروپا به خاطر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و نارضایتی های مردم از دولت های خود صورت گرفته است؛ این تظاهرات در کشورهای اسپانیا، اوکراین و ایتالیا رخ داده است.

به گزارش نبض سحر به نقل از  دانا، طی ۲۴ ساعت گذشته تظاهرات گسترده ای در سراسر اروپا به خاطر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و نارضایتی های مردم از دولت های خود صورت گرفته است.

ایتالیا سراسر اعتراض شد

بر اساس گزارش پرس تی وی تظاهرات روز گذشته در سایر شهرهای ایتالیا نظیر تورین، جنوا و میلان نیز برپا شده است و تظاهرکنندگان نسبت به تدابیر ریاضتی اتحادیه اروپا و سیاست های دولت ایتالیا به شدت اعتراض کرده‌اند.
در تظاهرات شهر رم علاوه بر دانشجویان تعدادی از اقشار دیگر مردم نیز حضور داشته‌اند. تظاهرات دانشجویان ایتالیایی در شهر رم که بیرون ساختمان نخست وزیری برگزار شده بود به زد و خورد با پلیس منجر شد.دانشجویان به شدت نسبت به کاهش هزینه‌های بودجه در بخش آموزش معترض هستند. علاوه براین هزاران نفر از کارگران صنایع فلزی ایتالیا نیز با برپایی تظاهرات در میدان جمهوری رم خواستار کمک دولت برای حفظ فرصت های شغلی این صنعت شدند.
این کارگران ایتالیایی همچنین نسبت به برنامه خصوصی سازی و فروش شرکت‌های فلزی ایتالیا به بخش خصوصی به شدت اعتراض کردند.هنوز برخی کشورهای بزرگ اروپا مثل ایتالیا با مشکلات زیادی در زمینه فقر روبرو هستند. حدود ۱۸/۲ میلیون ایتالیایی با فقر مواجه هستند که این بالاترین رقم در بین کشورهای اروپایی به شمار می رود و معادل ۲۹/۲ درصد جمعیت این کشور است.
ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو است و با بحران بدهی ۲ هزار میلیارد یورویی نیز روبرو است. ایتالیا با کمترین رشد اقتصادی در ده سال اخیر در بین کشورهای عضو یورو روبرو شده است.
بیش از ۱۲ درصد جوانان ایتالیایی بیکار هستند و این کشور با طولانی ترین رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است.
ادامه تظاهرات در اوکراین و سفر مک کین به کیف
تظاهرات در اوکراین نیز شدت گرفته و پس از شکسته شدن مجسمه لنین توسط تظاهر کنندگان در شهر کیف، خبرها حاکی از سفر مک کین به کیف است.

پایگاه اینترنتی دیلی بیست به نقل از برایان راجرز، سخنگوی سناتور جمهوری‌خواه جان مک کین عنوان کرد: سناتور مک کین قصد دارد به اوکراین سفر کند تا با مقامات دولت این کشور، رهبران مخالفان و جامعه مدنی در برهه حساسی که اوکراین در آن برای آینده خود مبارزه می‌کند، دیدار داشته باشد.

با انجام این سفر، مک‌کین بلندپایه‌ترین مقام آمریکایی خواهد بود که از زمان بالا گرفتن اعتراضات در اوکراین در ماه گذشته میلادی به این کشور سفر می‌کند.

جان مک کین که یکی از منتقدان سرسخت کرملین است روز جمعه عازم شهر کی‌یف شد و امروز و فردا در پایتخت اوکراین اقامت خواهد داشت.

قرار است کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی نیز به وی ملحق شود.

اعتراضات در پایتخت اوکراین از زمانی که رئیس‌جمهوری این کشور از امضای توافق با اتحادیه اروپا خودداری کرد بالا گرفت.

دولت اوکراین اعلام کرده که این اقدام به منظور تقویت روابط اقتصادی با روسیه ضروری بوده است.

جان مک کین در بیانیه‌ای که اخیرا منتشر کرد اقدام مقامات اوکراین در استفاده از زور علیه معترضان را هولناک خوانده و به گفته وی این افراد اساسی‌ترین حقوق جهانی را نقض می‌کند.

مک‌کین خاطرنشان ساخت: اگر دولت اوکراین تصور می‌کند اعمال زور و سیاست ترس می‌تواند در بحران فعلی به آن کمک کند به طرزی اسفبار اشتباه می‌کند. مردم اوکراین هر چه بیشتر نشان می‌دهند که دیگر هیچ ترسی ندارند. این زنان و مردان شجاع باید بدانند که تنها نیستند.

روسیه از بابت آنچه که مداخله خارجی در بن‌بست فعلی در اوکراین خوانده انتقاد کرده است.

در عین حال، بر اساس گزارش‌ها گروهی از معترضان جمهوری خودمختار شبه جزیره کریمه عازم شهر کی‌یف شدند تا از دولت اوکراین بخواهند از بی‌ثبات‌سازی کشور آنها دست بردارد.

 

 

 

تظاهرات اسپانیایی ها در اعتراض به قانون ممنوعیت تظاهرات

در پی تظاهرات گسترده در اسپانیا طی ماه های گذشته، دولت اسپانیا برای کاهش این تظاهرات دست به تدوین قانون ممنوعیت تظاهرات زد که این خود موجب تظاهرات گسترده دیگری در اسپانیا شد.

در این طرح، برای یک سری جرم، از ایجاد هرج و مرج جلوی ساختمان مجلس گرفته تا سوزاندن پرچم ملی، جریمه ای معادل ۳۰ هزار یورو در نظر گرفته شده است.

در این طرح، تهدید و یا حقارت مامورین پلیس نیز، جریمه ای معادل ۱۰۰۰ یورو خواهد داشت.

بر اساس این طرح، ایجاد تظاهرات در نقاط استراتژیکی منجمله فرودگاه و نیروگاه هسته ای، در چهارچوب جرمهای جدی قرار گرفته و جریمه ای معادل ۶۰۰ هزار یورو خواهد داشت.

به دلیل اینکه حزب دولت در مجلس دارای اکثریت آراء می باشد، تایید این طرح در مجلس به شکلی قطعی قلمداد می گردد.

طرح ایجاد تغییرات در "قانون تظاهرات"  اسپانیا

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=8611

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.