• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

ادامه واکنش ها به اظهارات حجاریان/حجاریان به اندازه مورچه هم عقل ندارد

  • کد خبر : 8900
  • 30 آذر 1392 - 13:25
ادامه واکنش ها به اظهارات حجاریان/حجاریان به اندازه مورچه هم عقل ندارد

در پی اظهارات سعید حجاریان، تئوریسین اصلاحات، مبنی بر انحلال مجلس توسط دولت در یکی از روزنامه های دولتی، موج گسترده ای از واکنش ها و نقد ها به اظهارات وی به وجود آمده است. فرج الله عارفی نماینده ی مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی در […]

در پی اظهارات سعید حجاریان، تئوریسین اصلاحات، مبنی بر انحلال مجلس توسط دولت در یکی از روزنامه های دولتی، موج گسترده ای از واکنش ها و نقد ها به اظهارات وی به وجود آمده است.

فرج الله عارفی نماینده ی مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی در گفتگو با ” بوتیا ” ، در رابطه با اظهارات اخیر حجاریان مبنی بر اختیارات دولت برای منحل کردن مجلس گفت : این سخنان نشان از یک تفکر دیکتاتوری در خفایی است.

وی ادامه داد : این تفکرات در ذهن اینگونه افراد وجود داشته و دارد ؛ که در کشوری با نظام مردم سالاری که هریک از قوا ازهم جدا هستند و بر طبق قانون کار مربوط به خودرا انجام میدهند بیاد مانند کشورهای دیکتاتوری برخورد کند.

عارفی خاطرنشان کرد : این طرز تفکر و صحبت واظهارات توهین و جسارت به مردم است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد گفت : اینگونه که خود را بالاتر از قانون دیدن و بالاتر از قانون حرف زدن نادرست است ، همه میدانند مجلس نزدیکترین نهاد به مردم می باشد.

وی خاطر نشان کرد : در واقع مجلس شورای اسلامی در راس امور کشور هست و  این مجلس بوده که دولت ها را هدایت میکند و جلوی خود کامگی را میگیرد.

عارفی با اشاره به قانون گذار بودن مجلس گفت : وظیفه مجلس هم قانون گذاری و هم نظارت بر اجرای قانون است حال بیان حرف حجاریان یعنی اینکه یک عده قانون تعیین و اجرا کنند بدون اینکه رابطه ای با مردم یا ناظری از سوی مردم داشته باشد که این خود ؛ خود کامگی و دیکتاتوری را به همراه دارد.

کوثری: حجاریان به اندازه مورچه هم عقل ندارد

اسماعیل کوثری در گفت و گو با اروم نیوز درباره اظهارات اخیر حجاریان مبنی بر اینکه دولت باید اختیار انحلال مجلس را داشته باشد، گفت: حجاریان خودش را عقل کل می داند اما اندازه مورچه هم عقلی ندارد.

رئیس کمیته دفاعی مجلس با تاکید بر اینکه صرف کردن وقت برای حرف بی ربط بیهوده است، گفت: حجاریان حرف بی ربط و بیهوده ای زده است که جوابی ندارد.

وی افزود: حجاریان به دنبال جار و جنجال است و دیگران نباید وقتشان را برای چنین فردی تلف کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: به جای اینکه دنبال تفرقه و اختلاف بین افراد و گروه ها باشد، به فکر منافع کشور باشد.

حجت الاسلام طاهری: حجاریان با این اظهار نظرها عقده گشایی می کند

حجت الاسلام سید علی طاهری نماینده مردم گرگان وآق قلا و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با گلستان ما، با اشاره به اظهار نظر اخیر سعید حجاریان در خصوص اینکه دولت باید بتواند مجلس را منحل کند گفت : این حرف برخلاف شعاری است که آقایان اصلاح طلب در بحث دموکراسی و احترام به رای مردم می دهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اظهار نظر حجاریان در واقع یک نگاه کاملا” استبدادی است افزود: حال این سوال که برخی از همکاران ما در مجلس نیز مطرح کرده اند پیش می آید که اگر رئیس جمهور احمدی نژاد و یا یک اصولگرا بود باز هم این آقایان همین اعتقاد را داشتند که دولت باید بتواند مجلس را منحل کند ؟!

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کر : این آقایان فقط به منافع شخصی و حزبی خود فکر می کنند و هیچ چیز دیگری برای آنها مهم نیست .

حجت الاسلام سید علی طاهری تاکید کرد: همان مردمی که به نمایندگان مجلس رای داده اند، همان ها رئیس جمهور را با رای خود انتخاب کرده اند. مردم همان مردم هستند و هیچ تغییری نکرده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این اظهار نظر به نوعی عقده گشایی بوده و یک نوع استبداد فکری است که از آقای حجاریان و امثال او جز این هم انتظاری نمی رود.

صالحی نسب: حجاریان صلاحیت این اظهار نظرها را ندارد

صالحی نسب نماینده مردم سوسنگرد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با رهیاب در خصوص گفته های یکی از محکومین فتنه اظهار داشت: حجاریان صلاحیت ندارد که در این موارد صحبت کند و در مورد نظام تصمیم گیری یا پیشنهاد بدهد .

وی افزود: مجلس مستقل است و این فرد نباید این موارد فتنه انگیز را بر زبان بیاورد چرا که مجلس از بطن ملت است وقانون گذار است، اگر قرار است تغییراتی در قانون رخ دهد از کانال مجلس باید مطرح شود.

نماینده مردم سوسنگرد در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف حجاریان از بیان این مطالب این است که خودی نشان دهد چرا که این مسائل در چارچوب نظام جمهوری اسلامی نیست .

عضو مجمع نمایندگان خوزستان تاکید کرد:به عنوان نماینده مردم اینگونه اظهارات این فرد که از متهمین فتنه ۸۸می باشد را محکوم می کنم.

روحانی: دوستی حجاریان دوستی خاله خرسه است

مشرق نیز نوشت: شنیده ها حاکی از آن است حسن روحانی از سخنان حجاریان مبنی بر” اعطای اختیار انحلال مجلس به رئیس جمهور” عصبانی شده و چند نکته را به اطرافیان خود گفته است:
۱- این حرف ها از نوع دوستی خاله خرسه است و محبت این آقایان به ما لطمه می زند.
۲- من ۵ دوره در مجلس بوده ام. جایگاه مجلس نباید خدشه دار شود. فردا در انتخابات مجلس چگونه می شود مردم را دعوت به رای دادن کرد؟ مردم می گویند اینها رای ما را می خواهند برای در اختیار گرفتن مجلس برای دولت.
۳- این نوع تفکرات مثل تفکر مصدق است که مجلس را منحل کرد و چند ماه بعد سرنگون شد.
۴- طرفداران دولت اعتدال به سخنان حجاریان پاسخ دهند.

جعفر پور: جبهه اصلاحات حجاریان را نصیحت کند

جمشیدجعفرپور نماینده لارستان خنج و گراش در مجلس ضمن محکوم کردن مواضع حجاریان در مصاحبه با صبح لارستان گفت: اظهارات وی نشانگر دیدگاه های نامبرده در مسیر زیر سوال بردن جایگاه مجلس و بر خلاف اصول صریح قانون اساسی است.

وی افزود: بر اساس قانون اساسی که به عنوان میثاق ملی به تایید اکثریت قاطع مردم ایران رسیده است مجلس وظیفه ی تصویب قوانین و نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی و نیز حق سوال از وزرا و همچنین تائید صلاحیت آنان در جلسات رای اعتماد را دارد و در مواقع ضروری حتی می تواند راجع به کفایت رئیس جمهور بررسی و اعلام موضع نماید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت های خود بیان داشت: گفتار آقای حجاریان بر خلاف نص صریح قانون است که از منظر حقوقی کاملا مردود است و از منظر سیاسی وظیفه ی افراد معتدل و آگاه جبهه  اصلاحات نصیحت نامبرده برای خودداری ایشان از اعلام مواضع افراطی و تندروانه می باشد و نباید مواضع قلیلی از اصلاح طلبان تندرو و افراد به گونه ای باشد که در جامعه این تلقی بوجود آید.

وی همچنین در خصوص مواضع اخیر اصلاح طلبان افراطی گفت: در شرایط خطیر و حساس کنونی که مذاکرات مهم جمهوری اسلامی با گروه ۵+۱ در حال انجام است، گویا این طیف از اصلاح طلبان تندرو قصد تضعیف جایگاه مجلس را دارند که این امر بر خلاف تدبیر و موجب ناامیدی در میان جامعه خواهد شد.

دوگانی: مشکل حجاریان با قانون اساسی است

محمد حسن دوگانی نماینده فسا در گفتگو با فسائی با اشاره به اظهارات سعید حجاریان درباره تغییر قانون اساسی و امکان انحلال مجلس توسط دولت، گفت: کسی که چنین حرفی را می زند اولین حرفش این است که من قانون اساسی را قبول ندارم.

وی با اشاره به صحبت های قاضی زاده نماینده مردم مشهد افزود: آقای قاضی زاده جواب خوبی به ایشان دادند.

آقای حجاریان نگران ناهماهنگی بین مجلس و دولت نباشد، چرا که قانون اساسی نگرانی ایشان را رفع کرده و به مجلس اختیار داده در صورت صلاحدید دولت را منحل کند تا انتخابات ریاست‌جمهوری مجدداً برگزار شود.

قانون اساسی نیازی به اصلاحات ندارد؛ اگر به قول آقای حجاریان ناهماهنگی پیش آمد، مشکل با انحلال دولت توسط مجلس حل خواهد شد. در این صورت مجلس با اختیار قانونی خود، دولت را منحل خواهد کرد تا انتخابات ریاست‌جمهوری مجدد برگزار شود.

شکر خدا موسوی: حجاریان بلندگوی بیگانگان است

سید شکر خدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رهیاب در خصوص گفته های سعید حجاریان اظهار داشت: دیدگاه ها و نظرات حجاریان بر هیچ کس پوشیده نیست وی از اصلی ترین سردم‌داران فتنه در سال۸۸و۷۸بود .

سید شکر خدا موسوی افزود:اظهار نظر این شخص خلاف قوانین نظام جمهوری اسلامی  و غیر منطقی و غیرقانونی است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای تاکید کرد: مجالس شورای اسلامی در همه ادوار به لحاظ آزادی عملی که در همه ادوار داشته اند بدون توجه به شرایط دولت ها آنچه که مصالح نظام است را در مورد آن تصمیم می گیرند .

موسوی تصریح کرد: اگر امروز مجلس وظیفه خود را انجام می دهد و در مقابل امثال حجاریان اینگونه اظهارنظر می کنند غیرقانونی است .

وی خاطرنشان کرد: این شخص ذره ای عدل و انصاف و وجدان را در اظهار نظر خود بکار نمی گیرد و بلندگویی برای رسانه های بیگانه است که حرف های خود را انعکاس دهند.

این عضو مجمع نمایندگان گفت:کسی به حرف حجاریان اهمیت نمی دهد نه مجلس و نه دولت هیچ کدام توجهی به اظهارات این شخص نمی کنند.

منبع خبر: دانا

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=8900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.