• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

امکان کاهش قیمت لوازم خانگی/ سوءاستفاده در بازار به بهانه گرانی مواد اولیه

  • کد خبر : 9405
  • 14 دی 1392 - 13:05
امکان کاهش قیمت لوازم خانگی/ سوءاستفاده در بازار به بهانه گرانی مواد اولیه

در حالی که برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی بر عدم کاهش قیمت لوازم خانگی تأکید دارند، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: با توجه به کاهش هزینه تولید، نمی‌توانیم کاهش قیمت لوازم خانگی را نفی کنیم. به گزارش نبض سحر، حبیب‌الله انصاری در یک نشست خبری اظهار داشت: تولید‌کنندگان در حال حاضر دغدغه تأمین مواد اولیه […]

در حالی که برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی بر عدم کاهش قیمت لوازم خانگی تأکید دارند، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: با توجه به کاهش هزینه تولید، نمی‌توانیم کاهش قیمت لوازم خانگی را نفی کنیم.

به گزارش نبض سحر، حبیب‌الله انصاری در یک نشست خبری اظهار داشت: تولید‌کنندگان در حال حاضر دغدغه تأمین مواد اولیه را نسبت به نوسان نرخ ارز ندارند.

وی با بیان اینکه بازار لوازم خانگی به آرامش رسیده است، افزود: با توجه به این موضوع می‌توان امیدوار بود که با افزایش بی‌رویه قیمت عوامل تولید روبرو نباشیم.

وی در واکنش به برخی بحث‌های مطرح شده مبنی بر عدم کاهش قیمت لوازم خانگی، اظهار داشت: نمی‌‌توانیم کاهش قیمت لوازم خانگی را نفی کنیم، زیرا زمینه برای تولیدِ بیشتر وجود دارد و این به معنی کاهش قیمت تمام شده و کاهش هزینه تولید است.

انصاری تصریح کرد: کاهش قیمت تولید، تأثیر مستقیم بر قیمت تمام شده لوازم خانگی خواهد داشت.

* سوء استفاده در بازار لوازم خانگی

دبیر کل انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد نیاز کشور به لحاظ خانگی از طریق تولیدات ایرانی تأمین می‌شود، گفت: سال گذشته مشکلات اساسی در زمینه تأمین مواد اولیه داشتیم و نوسان نرخ ارز باعث افزایش قیمت مواد اولیه شد که متاسفانه از این موضوع سوءاستفاده شد، به طوری که اگر قیمت مواد اولیه A ریال افزایش یافته بود، قیمت محصول A+B ریال افزایش یافت.

وی ادامه داد: این در حالی است که مجموعه عوامل تولید شامل مواد اولیه، هزینه‌های سربار، انرژی، دستمزد و سرمایه‌گذاری در قیمت تمام شده تولید نقش دارند.

وی افزود: با آرامشی که در بازار وجود دارد تولید‌کنندگان می‌توانند برای تولید خود برنامه‌ریزی داشته باشند.

انصاری با اشاره به مشکل تأمین نقدینگی در برخی واحد‌های تولید‌کننده لوازم خانگی، تأکید کرد: اجازه نمی‌دهیم که روی یک کالای خارجی، برند ایرانی بزنند و در بازار عرضه کنند.

* برگزاری سیزدهمین نمایشگاه لوازم خانگی از ۱۸ تا ۲۱ دی‌ ماه

دبیر انجمن لوازم خانگی در ادامه از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه صنایع لوازم خانگی از ۱۸ تا ۲۱ دی‌ ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۷۲ شرکت در نمایشگاه حضور داشتند که این رقم امسال به ۲۲۷ شرکت رسیده است.

وی ادامه داد: در نمایشگاه امسال ۲۰۶ شرکت داخلی و ۲۱ شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، آلمان، اسپانیا، امارات متحده عربی، ترکیه، چین، سوئیس و فرانسه حضور دارند.

وی با بیان اینکه «تولید با کیفیت، بازار ماندگار» به عنوان شعار امسال نمایشگاه لوازم خانگی تعیین شده است، گفت: در حال حاضر در تولید بخاری، اجاق‌گاز و آبگرمکن گازی دیواری میزان ارزبری به حداقل رسیده است و در این بخشها تقریباً ارزبری نداریم.

وی ادامه داد: در تولید چرخ خیاطی نیز همین مسئله صادق است و در تولید چینی و کریستال نیز مقدار ارز‌بری به حداقل رسیده است.

انصاری با اشاره به تولید ۹۵۰ هزار دستگاه انواع یخچال و یخچال فریزر در سال گذشته، گفت: ظرفیت تولید این محصول در کشور حدود ۲ میلیون دستگاه است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۸۲۰ هزار دستگاه ماشین‌ لباسشویی در کشور تولید شد که ظرفیت تولید این محصول نیز حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه است.

به گفته وی، در سال ۹۱ حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه تلویزیون در کشور تولید شد که ظرفیت تولید این محصول نیز به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه می‌رسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=9405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.