• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
6

آشنایی با GPS و نحوه استفاده از آن در تلفن همراه + دانلود نرم افزار و نقشه ایران

  • کد خبر : 9722
  • 21 دی 1392 - 21:31
آشنایی با GPS و نحوه استفاده از آن در تلفن همراه + دانلود نرم افزار و نقشه ایران

GPS یکی از بهترین تکنولوژی ها موجود در دنیا است، که سخت افزار آن بر روی گوشی های هوشمند قرار گرفته شده است و ما در این گزارش قصد معرفی کامل آن را داریم. شما برای مسیریابی و موقعیت یابی از چه روشی استفاده می کنید؟ از نقشه های مکتوب یا پرس و جو، روش […]

GPS یکی از بهترین تکنولوژی ها موجود در دنیا است، که سخت افزار آن بر روی گوشی های هوشمند قرار گرفته شده است و ما در این گزارش قصد معرفی کامل آن را داریم.
شما برای مسیریابی و موقعیت یابی از چه روشی استفاده می کنید؟ از نقشه های مکتوب یا پرس و جو، روش های ذکر شده در دنیای فناوری و تکنولوژی منسوخ شده اند. امروزه در سراسر جهان برای مسیر یابی از  (GPS) یا همان سیستم موقعیت یاب جهانی استفاده می شود، اطلاعات ارائه شده توسط این فناوری بسیار دقیق و قابل اعتماد است. البته سیستم های موقعیت یاب دیگری هم وجود دارد که مهم ترین آن ها عبارت اند از: سیستم گلوناس دولت روسیه و سیستم گالیله اتحادیه اروپا. برای مسیریابی با استفاده از سیستم موقعیت یاب جهانی نیاز به یک فرستنده و یک گیرنده امواج ماهواره ای است، در این ارتباط ماهواره های موجود در فضا وظیفه ارسال اطلاعات و موقعیت ها را دارند، امروزه اکثر گوشی های جدید مجهز به سیستم گیرنده GPS هستند و تلفن همراه شما می تواند نقش گیرنده اطلاعات ماهواره را برای مسیریابی داشته باشد. در این گزارش قصد تشریح کامل فناوری GPS و نحوه استفاده از آن با نرم افزارهای جانبی را داریم، برای آشنایی کامل با این مباحث ادامه گزارش را مطالعه کنید.
GPS چیست:
GPS یعنی سیستم موقعیت یاب جهانی، که از یک شبکه ۲۴ ماهواره ای در مدار زمین تشکیل شده است، درارتفاع ۲۰۰۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دارند. هـدف اصـلی و اولـیـه از طـراحـی GPS ، اهـداف نـظامـی بـوده امـا از ســال ۱۹۸۰ به بـعــد بـرای اسـتـفاده های غــیر نـــــظامی نیز در دسترس قرار گرفت. GPS در تمام شرایط به صورت ۲۴ ساعته و در تمام دنیا قابل استفاده است و هیچ گونه بهائی بابت  این خدمات اخذ نمی شود.
GPS چطور کارمی کند؟
ماهواره های GPS هر روز دو بار در یک مدار دقیق دور زمین می گردند و سیگنال های حاوی اطلاعات را به زمین می فرستند. GPS بر اساس زمان مقایسه، زمان ارسال و دریافت سیگنال توسط یک ماهواره کار می کند . اختلاف زمان مشخص می کند که گیرنده GPS چقدر از ماهواره دور است. حال با انداره گیری مسافت از چند ماهواره گیرنده GPS می تواند موقعیت کاربر را مشخص نموده حتی روی نقشه الکترونیکی نمایش دهد. یک گیرنده GPS بایستی حداقل سیگنال های ۳ ماهواره را برای تعیین دقیق ۲ موقعیت (طول و عرض جغرافیایی) یک شی دریافت نماید و سیگنال های ۴ ماهواره یا بیشتر می تواند ۳ موقعیت (طول و عرض جغرافیایی و ارتفاع) را نشان دهد.همچنین از GPS می توان برای اندازه گیری سرعت، جهت یابی، جستجو، مسافرت طولانی ،‌ رفتن به مقصد و … نیز استفاده کرد .
معرفی بهترین برنامه موجود برای مسیریابی:
نرم افزارهای متعددی برای مسیریابی آفلاین وجود دارد، اما بهترین نرم افزار موجود برای مسیریابی در گوشی های هوشمند نرم افزار Sygic: GPS Navigation است. این برنامه با ارائه نقشه های جامع و گرافیکی همراه با زوم بالا می تواند بهترین امکانات ممکن را برای شما فراهم کند. ویژگی اصلی نرم افزار در سخنگو بودن آن است، یعنی می توانید مسیر مورد نظر را وارد برنامه کنید و برنامه با صدای فارسی شما را راهنمایی کند. فایده ی همچنین ویژگی این است، که راننده می تواند در هنگام رانندگی بدون توجه به نقشه از راهنمایی های صوتی برنامه استفاده کند. نرم افزار معرفی شده هم اکنون بیش از ۳۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. شاید تنها عیب موجود در برنامه حجم بالای آن است که به خاطر کیفیت گرافیکی و وضوح صدا برنامه است.
از ویژگی های اصلی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :
نمایش نقشه ی شهرهای مختلف با کیفیت عالی
نمایش نقشه شهرها و مکان ها به صورت سه بعدی
نمایش نام خیابانها و کوچه ها و هشدارهای ترافیکی
نمایش دوربین های سرعت و اخطار در مورد سرعت غیرمجاز
هشدار دهی در مورد تغییر حد سرعت مجاز در هر محدوده
سه حالت نمایش مسیر
علامت گذاری مکانهای مورد علاقه
 قابلیت ذخیره سازی نقشه ها بر روی دستگاه
قابلیت آپدیت رایگان و سریع نقشه ها
قابلیت افزودن دوستان به روی نقشه
راهنمای مسیر به طور صوتی و راهنمای گویا به زبان فارسی
مسیر یابی به صورت صوتی
امکان جست و جو به صورت فارسی و فینگلیش
نمایش بسیاری از رستوران ها ، پمپ بنزین ها ، پارک ها ، بیمارستان ها و مدرسه ها
قابلیت اجرا برروی تبلت ها
نسخه اندروید
حجم نرم افزار: ۱۱.۷ مگابایت
حجم دیتا: ۱۵۳ مگابایت
رمز فایل فشرده: www.apktops.ir
 راهنمای نصب:
فایل دیتا را دانلود کرده و از حالت فشرده خارج کنید.
پوشه Sygic را در مموری یا همان sdcard خود کپی کنید.
برنامه را نصب کنید و اجرا نمایید.
ios
حجم نرم افزار: ۳۴۰.۳ مگابایت
منبع:yjc.ir
لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=9722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.