• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

اصلاح جامعه مهمترین وظیفه منتظران مهدی موعود است

  • کد خبر : 9692
  • 21 دی 1392 - 14:48
اصلاح جامعه مهمترین وظیفه منتظران مهدی موعود است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان به وظیفه منتظران حضرت مهدی (عج) اشاره کرد و گفت: تلاش براى اصلاح جامعه (خودسازى اجتماعى) مهمترین وظیفه منتظران حضرت مهدی(عج) موعود است. حجت الاسلام اذن الله خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: اعتقاد به وجود امام زمان (عج) یک امر ضروری و مطلق است و تمام ادیان […]

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان به وظیفه منتظران حضرت مهدی (عج) اشاره کرد و گفت: تلاش براى اصلاح جامعه (خودسازى اجتماعى) مهمترین وظیفه منتظران حضرت مهدی(عج) موعود است.

حجت الاسلام اذن الله خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: اعتقاد به وجود امام زمان (عج) یک امر ضروری و مطلق است و تمام ادیان به این موضوع معتقدند یک منجی باید باشد که جهان را از ظلم و فساد و ظلمت رهایی بخشد.

وی اظهار داشت: با توجه به فرمایشات حضرت رسول اکرم (ص) که فرمودند حضرت مهدی کنیه ، جمال قرآن ودر کنار قرآن است و از اهل بیت محسوب می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: بعضی ها شبهه وارد می کنند و می گویند که انسان چگونه ممکن است ۱۴۰۰ سال عمر داشته باشد که در این راستا خدا  به عمر ۳ هزار ساله نوح اشاره و این شبهه را رد کرده است.

حجت الاسلام خدایی تاکید کرد: از منظر علمی و عقلی هیچ محدودیتی برای عمر انسان نیست و علاوه بر اینها اگر کسی به قدرت خداوند اعتقاد داشته باشد و خدارا قادر بداند هیچ وقت این شبهه را ایراد نمی کند.

وی در ادامه به وظایف منتظران حضرت مهدی (عج) اشاره کرد و گفت: باید محیط باید برای ظهور آقا امام زمان (عج) آماده سازی شود و در این راستا وظیفه ما این است بستر و ابزار های لازم برای ظهور ایشان را مهیا کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان  گفت: در زمان غیبت حضرت مهدی (عج) باید با تمام توان با ظلم و فساد مبارزه کنیم و درصد اصلاح جامعه باشیم.

حجت الاسلام خدایی یادآور شد: مهم ترین وظیفه یک فرد منتظر تلاش براى کسب معرفت نسبت به وجود مقدس امام زمان  است چرا که انسان بدون شناخت امام و منزلت او نمى تواند وظیفه خود را در رابطه با او تشخیص دهد.

وی همچنین افزود: در روایت آمده هر کس بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه گفت: تهذیب نفس و کسب فضایل اخلاقى باید مهمترین ویژگی یک منتظر باشد.

حجت الاسلام خدایی گفت: در راستای مهیا ساختن زمینه های فرج باید مردم امر به معروف و نهی از منکر، آگاه سازی و خود سازی و دعوت به خدا را سر لوحه کاری خود قرار دهند و همچنین تلاش براى برطرف کردن مفاسد اجتماعى از طریق امر به معروف و نهى از منکر و اهتمام براى تربیت نسل  متدین  و ولایی یکى از وظایف منتظر واقعى است چرا که تا زمینه ظهور فراهم نگردد امکان ظهور امام زمان (عج) میسر نخواهد شد.

وی تصریح کرد : کسب آمادگى هاى فکرى ،فرهنگى، عقلی براى یارى رساندن به امام زمان مهمترین وظیفه منتظران مهدی موعود است چرا که آن حضرت پس از قیام به یارانى نیاز دارند.

منبع:مهر

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=9692

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.