• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

روحانی: توافق ژنو سر فرود آوردن شرق و غرب در برابر ایران است/ روابط خود با جهان را بر اساس منافع ملت تنظیم می‌کنیم

  • کد خبر : 9842
  • 24 دی 1392 - 17:31
روحانی: توافق ژنو سر فرود آوردن شرق و غرب در برابر ایران است/ روابط خود با جهان را بر اساس منافع ملت تنظیم می‌کنیم

رئیس‌ جمهوری با اعلام اینکه تا چند روز دیگر توافق ژنو اجرایی خواهد شد، گفت: توافق ژنو سر فرود آوردن شرق و غرب در برابر ایران است. حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در آغاز سفر سه روزه خود به خوزستان در مصلی شهر اهواز در ابتدای سخنانش از مردم به خاطر تاخیر در ورود به شهر […]

رئیس‌ جمهوری با اعلام اینکه تا چند روز دیگر توافق ژنو اجرایی خواهد شد، گفت: توافق ژنو سر فرود آوردن شرق و غرب در برابر ایران است.

حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در آغاز سفر سه روزه خود به خوزستان در مصلی شهر اهواز در ابتدای سخنانش از مردم به خاطر تاخیر در ورود به شهر اهواز به دلیل بروز مشکلات پروازی ناشی از مه‌گرفتگی استان خوزستان عذرخواهی کرد.

روحانی گفت: از من سوال کردند چرا اولین سفر اعضای دولت و دیدار مردمی در خوزستان صورت گرفت که من از این سوال تعجب کردم.

وی ادامه داد: خوزستان نه به دلیل اینکه استان مرزی است، نه به دلیل اینکه منطقه زرخیز است، نه به دلیل سرزمینی حاصلخیز و دارای راه‌های استراتژیک است، که به خاطر مردم غیورش مورد توجه است.

رئیس‌جمهور گفت: استان خوزستان یعنی مردم مقاومی که ۸ سال نه در برابر صدامیان که در برابر جهان ایستادند و پیروز شدند.

روحانی افزود: جای‌جای استان خوزستان به عنوان تربت پاک برای ملت ایران است و خیلی دلم می‌خواست در این سفر به همه‌جایی که سرزمین جهاد و شهادت است می‌رفتم.

وی تصریح کرد: مایل بودم همه مناطقی که شاهد عملیات‌های سرنوشت‌ساز بود و همه تربت‌های پاک را زیارت می‌کردم و دوباره در برابر رزمندگان عزیز سر تعظیم فرو می‌آوردم.

روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به استقبال مردم خوزستان از وی و تشکر از آنان گفت: ماهی که ما هم‌اکنون قرار داریم ماه ربیع‌الاول است، ماه ربیع‌الاول ماه ولادت پیامبر اعظم(ص)، امام صادق(ع) و ماه هجرت پیامبر گرامی اسلام است.

نیاز به هجرت از وضعیت موجود داریم

وی با تأکید بر اینکه ما نیاز به هجرت داریم، گفت: ما نیاز به هجرت از شرایط بد زندگی به یک شرایط مطلوب، هجرت از تورم، رکود، گرانی و بیکاری به اشتغال، هجرت از جامعه‌ای که دیگران برای ما شکاف درست کردند به جامعه‌ای متحد داریم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما نیاز به هجرت از روابطی با جهان که شایسته ملت بزرگ ایران نیست به روابطی سازنده با جهان داریم.

روحانی گفت:‌دولت در طول ۵ ماه گذشته با حمایت شما مردم غیور و تدبیر مقام معظم رهبری قدم‌های ارزنده‌ای را در این رابطه برداشته است.

توافق ژنو یعنی پذیرش فناوری صلح آمیز هسته‌ای ایران توسط جهان

وی با بیان اینکه تا چند روز دیگر توافق ژنو اجرایی خواهد شد گفت: توافق ژنو یعنی تسلیم شدن قدرت‌‌های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران. توافق ژنو یعنی پذیرش فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در برابر جهان که در سایه تلاش و ایثار دانشمندان جوان به دست آورده‌ایم. توافق ژنو یعنی شکستن سد تحریم که به ناروا بر ملت عزیز و صلح‌دوست ملت ایران تحمیل شده بود.

روابط خود با جهان را بر اساس منافع ملت تنظیم می ‌کنیم

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه این موفقیت‌ها ثمره حماسه بزرگ سیاسی ملت ایران در ۲۴ خرداد ماه است، گفت: ما به حول و قوه الهی از منافع ملت دفاع خواهیم کرد و به عنوان سربازان خط مقدم از این کشور و منافع ملی حراست می‌کنیم و روابط خود را با جهان بر اساس منافع ملت تنظیم خواهیم کرد.

روحانی گفت: ما مصمم به هجرتیم. هجرت از شرایطی که در شأن ملت بزرگ ایران نیست به شرایطی مطلوب ملت ایران.

وی با تأکید بر ضرورت آبادانی استان خوزستان، گفت: استان خوزستان استانی است که هر چقدر در آنجا تلاش و سرمایه‌گذاری انجام دهیم کم است. اولین قدمی که دولت قبل از این سفر بحث‌هایش را انجام داده است که توسعه کشاورزی استان خوزستان است.

قول می‌دهم ۵۵۰ هزار هکتار اراضی خوزستان زیر کشت قرار گیرد

رئیس‌جمهور گفت: ما برای آماده کردن ۵۵۰ هزار هکتار سرزمین استان خوزستان که زیر کشت قرار گیرد، نیازمند ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان هستیم که برای این رقم دولت پیش‌بینی‌‌های لازم را انجام داده است.

روحانی افزود: ما از طریق صندوق توسعه در طول سه سال آینده، انشاءالله همه این زمین‌ها را آماده کشت خواهیم کرد و این کار بسیار بزرگی که باید در این استان انجام شود.

وی تصریح کرد: در سفر مقام معظم رهبری به خوزستان که حدود ۱۷ سال قبل انجام شد، این برنامه مورد تأکید قرار گرفته و گام‌هایی نیز در این زمینه برداشته اما این قدم‌ها باید تکمیل شود.

روحانی گفت: امروز رئیس‌جمهور به شما قول می‌دهد که همه توان دولت را برای اجرای این پروژه بزرگ و عظیم استان به کار گیرد.

رئیس‌جمهور موضوع بعدی سخنانش را به احیاء کارون اختصاص داد و گفت:‌کارون رودخانه زیبایی‌ها و شریان حیات خوزستان است.

پروژه‌های غیر آشامیدنی کارون متوقف می‌شود

روحانی افزود: شورای عالی آب در دولت یازدهم تصمیم گرفت برای احیای کارون از سرشاخه‌های این رودخانه جز برای آب آشامیدنی هیچ اقدام دیگری صورت نخواهد گرفت.

باید برای احیاء کارون از ورود پسماندها جلوگیری کنیم

وی تصریح کرد: هر طرح و پروژه دیگری اگر قبلا در خصوص کارون طراحی و برنامه‌ریزی شده، بدانید آن برنامه متوقف خواهد شد.

رئیس‌جمهور گفت: برای احیای کارون باید از پسماندها و فاضلاب‌هایی که متأسفانه به این رودخانه می‌ریزد، جلوگیری شود.

روحانی افزود: برای این کار طرحی که برای تسویه شهر اهواز در نظر گرفته شده، به سرعت پیگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما این موضوع را در دولت مورد بررسی قرار داده‌ایم و طرح تکمیل این پروژه را با دادن سرعت لازم در زمانی کوتاه به اتمام خواهیم رساند؛ البته پروژه حل مسئله فاضلات در شهرهای دیگر استان هم در دستور کار قرار دارد.

آب آشامیدنی اهواز از هفته آینده وصل می‌شود

رئیس‌جمهور موضوع مهم دیگر استان خوزستان را «مسئله آب» برای شهرهای مختلف به ویژه اهواز، خرمشهر و آبادان عنوان و اعلام کرد: آب آشامیدنی اهواز انشاءالله هفته آینده وصل خواهد شد.

روحانی افزود: برای خرمشهر و آبادان به عنوان سمبل مقاومت استان در دوران دفاع مقدس تلاش و پیگیری ویژه خواهیم داشت تا در زمانی کوتاه، آنها هم به ثمر نهایی برسند.

طرح قطار شهری و تکمیل آزاد راه تهران بندر امام تهران در دست پیگیری است

رئیس‌جمهور اعلام کرد که طرح‌‌های دیگری نیز همچون قطار شهری در اهواز و تکمیل آزادراه بندر امام و تهران در دست پیگیری است.

رئیس‌جمهور در خصوص طرح‌های مربوط به آبادانی خرمشهر و آبادان، توضیح داد: برای آبادانی این دو شهر دو طرح مورد نظر است که یکی پاکسازی و لایروبی اروند است.

روحانی افزود: این کار باید با توافق دولت عراق انجام شود که برای این کار در جریان سفر نخست‌وزیر عراق به تهران مفصل با وی صحبت کردم و به او گفتم باید آبادان و خرمشهر و اروند و بصره آباد شوند که راهش پاکسازی و لایروبی اروند است.

رئیس‌جمهور گفت: توافق کلی در این زمینه با دولت عراق صورت گرفته و هیأتی نیز به بغداد سفر کرد و هم‌اکنون هم هیأتی از عراق در تهران به سر می‌برد و ما این مسیر را ادامه می‌دهیم تا اروند به صورتی درآید که علاوه بر کشتیرانی و آبادانی بتواند بخشی از معضل بیکاری را رفع کند.

روحانی تصریح کرد: از موضوعات مهم دیگر استان خوزستان منطقه آزاد است که باید بگویم شرایط امروز منطقه آزاد اروند مناسب نیست.

وی تصریح کرد: دولت مصمم است کل آبادان و خرمشهر را به عنوان منطقه آزاد اروند اعلام کند که همه این نکاتی که گفتم، موجب حرکت و شکوفایی در استان خوزستان خواهد شد.

انتهای پیام/منبع:فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=9842

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.