• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
9

روحانی: امید چندانی به موفقیت ژنو ۲ نداریم/ دنیا چهره جدید ایران بعد از انتخابات را می‌بیند

  • کد خبر : 10210
  • 02 بهمن 1392 - 12:57
روحانی: امید چندانی به موفقیت ژنو ۲ نداریم/ دنیا چهره جدید ایران بعد از انتخابات را می‌بیند

رئیس جمهور با انتقاد از حضور برخی کشورهای حامی تروریسم در اجلاس ژنو ۲ گفت: از مجموعه علائم امید چندانی به اجلاس ژنو نداریم، چون برخی کشورهای حامی تروریست در آن حضور دارند.حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز پیش از ترک تهران به سوئیس جهت شرکت در اجلاس داووس در جمع خبرنگاران در خصوص همزمانی برگزاری […]

رئیس جمهور با انتقاد از حضور برخی کشورهای حامی تروریسم در اجلاس ژنو ۲ گفت: از مجموعه علائم امید چندانی به اجلاس ژنو نداریم، چون برخی کشورهای حامی تروریست در آن حضور دارند.حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز پیش از ترک تهران به سوئیس جهت شرکت در اجلاس داووس در جمع خبرنگاران در خصوص همزمانی برگزاری اجلاس ژنو ۲ و اجلاس داووس گفت: این دو اجلاس دو مقوله است.

وی افزود: اجلاس ژنو ۲ که در سوئیس برگزار می‌شد یک اجلاس کاملا سیاسی است و با داووس متفاوت است.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما نسبت به بحث ژنو دو اعلام کردیم که خواست جمهوری اسلامی ایران استقرار صلح و ثبات در منطقه و پایان جنگ داخلی و مقابله با تروریست‌هاست که اگر این اهداف در این اجلاس حاصل آید می‌تواند موثر باشد.

به گفته روحانی، از مجموعه علائم امید چندانی به اجلاس ژنو نیست که این اجلاس بتواند در مقابله با تروریست‌ها موفق باشد، چرا که برخی کشورهای حامی تروریست در این اجلاس حضور دارند و یا اینکه امید نداریم اجلاس کمکی به ایجاد ثبات کند، چون کشورهایی هستند که بی‌ثباتی ایجاد کرده‌اند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: علی‌ای حال اگر اجلاس بتواند به مردم سوریه و آزادی دموکراسی و ثبات کمک کند، ما خوشحال می‌شویم.

به گزارش تسنیم، روحانی در خصوص تشریح اهداف سفر به  اجلاس داووس نیز خاطرنشان کرد: این اجلاس یکی از گردهمایی‌های موثر جهانی است که سیاستمداران، صاحبنظران، اساتید دانشگاه‌ها و مدیران بنگاه‌های اقتصادی جهان و مسئولین کشورهای مختلف در آن شرکت می‌کنند.

وی افزود: در این اجلاس سیاست نظری و عملی و پیوند بین بخش‌ تصمیم گیری و تصمیم‌سازی مطرح است و صاحب‌نظران و ایده‌پردازان حضور دارند.

رئیس جمهور تصریح کرد: از جمهوری اسلامی ایران دعوت شد تا دنیا چهره جدید ایران بعد از انتخابات را ببیند و نظرات مسئولین کشور را نسبت به پیوند اقتصادی با جهان و چشم‌انداز آن مورد توجه قرار دهند.

روحانی اضافه کرد: حضور در این اجلاس برای تبیین سیاست‌ها و نظرات برایمان مهم است.

به گزارش تسنیم، وی سخنرانی در اجلاس عمومی، سخنرانی در جمع صاحبان بنگاه‌های اقتصادی جهانی، مصاحبه با رسانه‌ها و سخنرانی در جمع شرکتهای فعال در زمینه نفت و گاز را از عمده برنامه های خود در مدت حضورش در سوئیس عنوان کرد.

منبع:نامه نیوز

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=10210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.