• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

اجلاس داووس کلاً بر ژنو ۲ سایه انداخت/مسئله سوریه با اینگونه اجلاس‌ها حل و فصل نمی‌شود

  • کد خبر : 10284
  • 04 بهمن 1392 - 21:47
اجلاس داووس کلاً بر ژنو ۲ سایه انداخت/مسئله سوریه با اینگونه اجلاس‌ها حل و فصل نمی‌شود

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اجلاس داووس کلا بر اجلاس ژنو۲ سایه انداخت گفت: مسئله سوریه با اینگونه اجلاس‌ها حل و فصل نمی‌شود.حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امشب پس از بازگشت از اجلاس داووس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجمع اقتصاد جهانی امسال با عنوان شکل‌دهی مجدد جهان و اثرات آن بر جامعه، سیاست و اقتصاد […]

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اجلاس داووس کلا بر اجلاس ژنو۲ سایه انداخت گفت: مسئله سوریه با اینگونه اجلاس‌ها حل و فصل نمی‌شود.حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امشب پس از بازگشت از اجلاس داووس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجمع اقتصاد جهانی امسال با عنوان شکل‌دهی مجدد جهان و اثرات آن بر جامعه، سیاست و اقتصاد بود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: از جمهوری اسلامی ایران دعوت شد در این اجلاس که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از سران کشورها، مدیران ارشد اقتصادی و مسئولان رسانه‌ها در آن حضور داشتند نسبت به این موضوع با عنوان ایران در جهان وجود داشته باشد و رئیس‌جمهور ایران به نمایندگی از ملت ایران در این اجلاس شرکت کرد.

وی به ۴ سخنرانی خود اشاره و اضافه کرد: در جلسه عمومی سخنرانی صورت گرفت؛ تروریسم معضل امروز ما است که عامل آن جهل، فقر و بی‌عدالتی است.

روحانی ادامه داد: توضیح داده شد که جمهوری اسلامی ایران چگونه می‌خواهد با جهان در تعامل باشد که در سه بخش همسایگان که در واقع اولویت اول ما هستند و منطقه، اروپا و کشورهای تاثیرگذار دیگر این مسئله صورت گرفت.

رئیس‌جمهور یادآور شد: همچنین اشاره‌ای به مشکلاتی که با ایالات متحده داشتیم و داریم نیز صورت گرفت و موضوع هسته‌ای و تحریم‌های ظالمانه نیز مطرح شد.

روحانی همچنین به سخنرانی در جمع مدیران اقتصاد جهان اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌هایی که برای سرمایه‌گذاری و مشارکت وجود داشت مطرح شد.

وی همچنین به سخنرانی در جمع مدیران ارشد شرکت نفت و گاز اشاره و تصریح کرد: یک جلسه سخنرانی نیز برای مدیران ارشد رسانه‌های مهم جهان بود و به طور کلی می‌توان گفت: فرصتی شکل گرفت تا چهره اقتصادی و روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران توضیح داده شود.

وی ادامه داد: طبق پیام مقام معظم رهبری امسال قرار بود دو حماسه صورت گیرد یکی حماسه سیاسی که توسط مردم آفریده شد و دیگری حماسه اقتصادی؛ ملت ایران اقتصاد مقاومتی و استقامتی را شروع کردند و شرایط امروز محیاتر شده تا این حماسه آفریده شود.

وی همچنین به ملاقات‌هایی که در حاشیه این اجلاس صورت گرفته بود اشاره و تصریح کرد: شرایط آینده برای روابط با اتحادیه اروپا، ملاقات با رئیس‌جمهور سوئیس، نخست‌وزیر هلند و دیدار با رئیس کمیسیون اروپایی، مذاکرات آینده هسته‌ای از مواردی بود که در حاشیه اجلاس صورت گرفت.

حجت‌الاسلام روحانی تاکید کرد: با رئیس‌جمهور آذربایجان ملاقاتی داشتیم و تصمیم گرفته شد روابط دو کشور به سوی رابطه صمیمانه برگردد و کمیسیونی از نمایندگان دو رئیس‌جمهور مسائل بین دو کشور را بررسی کنند تا حل و فصل شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه حضور شما در اجلاس داووس به گونه‌ای بر اجلاس ژنو۲ سایه انداخته بود نظر شما در رابطه با همزمانی این دو اجلاس چیست یادآور شد: هم خود اجلاس و هم مصاحبه‌هایی که انجام شد و کلیه اجلاس داووس کلا بر اجلاس ژنو۲ سایه انداخت.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: البته در بحث‌های ما و در مذاکرات حاشیه‌ای که انجام می‌شد راجع به سوریه بحث شد و به اعتقاد من مسئله سوریه به اینگونه اجلاس‌ها حل و فصل نمی‌شود.

وی یادآور شد: در آنجا به رهبران برخی کشورهای اروپایی گفتم در موضوع سوریه قدم اول این است همه تصمیم بگیرند با تروریسم مقابله و آنها را اخراج کنند و همه از لحاظ انسانی به مردم سوریه که مشکلات فراوانی دارند کمک نمایند تا زندگی بهتری داشته باشند.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: مسئله بعد اینکه زمینه مساعدی برای مذاکره و گفت‌وگو بین معارضین و دولت برقرار شود؛ اگر کسی فکر کند می‌تواند از بیرون سوریه برای ملت سوریه تصمیم بگیرد در اشتباه است، باید در انتخابات آزاد نظر مردم حاکم شود.

انتهای پیام/منبع:دانا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=10284

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.