• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
6

عزت ۳۵ ساله ملت ایران مدیون شعار مرگ بر آمریکاست/ عرصه دفاعی ایران آمریکا را به روز سیاه می‌نشاند

  • کد خبر : 10630
  • 11 بهمن 1392 - 15:11
عزت ۳۵ ساله ملت ایران مدیون شعار مرگ بر آمریکاست/ عرصه دفاعی ایران آمریکا را به روز سیاه می‌نشاند

خطیب جمعه این هفته تهران گفت: عزت ۳۵ ساله ایران مدیون مقاومت و همین طور مدیون شعار مرگ بر آمریکای ملت بزرگ ایران است.آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران مومنان را به پرهیز از گناه دعوت کرد و اظهارداشت: بصیرت چراغ راه زندگی سعادتمندانه است که در رهگذر […]

خطیب جمعه این هفته تهران گفت: عزت ۳۵ ساله ایران مدیون مقاومت و همین طور مدیون شعار مرگ بر آمریکای ملت بزرگ ایران است.آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران مومنان را به پرهیز از گناه دعوت کرد و اظهارداشت: بصیرت چراغ راه زندگی سعادتمندانه است که در رهگذر تقوا به وجود می‌آید.

وی یاد و خاطره دانشمند فرهیخته دکتر حسن حبیبی را گرامی داشت و گفت: بنده خدمات ارزشمند ایشان در عرصه انقلاب را ارج می‌نهم، زمانی بنده خدمت مقام معظم رهبری بودم که مشاهده کردم مرحوم حسن حبیبی پاکتی را آورده که روی آن نوشته شده بود، سهم خودم، همسرم و فرزندانم، که این نشان دهنده ارادت این مرحوم به مقام معظم رهبری است.

آیت‌الله خاتمی همچنین با گرامی‌داشت سی و پنجمین‌ سالگرد دهه مبارک فجر گفت: این ایام، ایام نور، سربلندی،‌ سیادت و سعادت است، این دهه به سه دلیل بزرگ شمرده می‌شود؛ یکی شکر نعمت الهی به علت حاکمیت دین در مقابل ۵۷ سال دین ستیزی، زیرا دین با عزت به صحنه آمد، آزادی در مقابل ۵۷ سال خفقان کور و استقلال در مقابل ۵۷ سال بردگی است و امیدواریم این نعمت‌هایی که خداوند به این ملت عنایت کرده تا انقلاب حضرت مهدی(عج) ادامه داشته باشد.

خطیب موقت جمعه تهران ادامه داد: بزرگداشت دهه فجر بیعت با روح بلند امام(ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همین طور بیعت با خون پاک شهیدانی است که پرچمی را که در این مملکت برافراشتند به یاری خداوند بر زمین نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه فجرآفرینان قطعا راهشان ادامه پیدا می‌کند، گفت: نهادهای دولتی وظیفه دارند که این جشن‌های پیروزی انقلاب را به بهترین وجه ممکن برگزار کنند و باید جشن‌ها مردمی برگزار شود و در مساجد و حسینیه‌ها برپا شود و وفاداران انقلاب باید برای نسل دوم و سوم از برکت انقلاب و توطئه‌های دشمنان آن بگویند.

** نمایندگان در بررسی بودجه اولویت را به مناطق محروم بدهند

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۹۳ در مجلس شورای اسلامی به طرح مسائلی در همین زمینه به نمایندگان مردم در خانه ملت پرداخت.

وی گفت: نمایندگان بودجه را واقع‌بینانه ببندند، جهت‌گیری‌های عدالت‌محورانه در نظر داشته باشند و اولویت را به مناطق محروم بدهند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نمایندگان مردم در خانه ملت بودجه را به گونه‌ای ببینند که ساختار درونی نظام تقویت شود، در کنار معیشت مردم به علم، فناوری و فرهنگ دینی نیز عنایت خاصی شود، اگرچه آمار و ارقام لایحه بودجه زیاد است اما مردم شما را به مجلس فرستادند تا با مطالعه به لایحه بودجه رأی بدهید.

** در موافقت و مخالفت یک موضوع ضرورتی به فریاد زدن نیست

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه در موافقت و مخالفت یک موضوع ضرورتی به فریاد زدن و حماسی صحبت کردن نیست، خاطرنشان کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند اگر داد بزنند موکلان آنها فکر می‌کنند در امور خیلی جدی هستند اما باید توجه داشته باشند فضای مجلس فضایی منطقی و مستدل است.

وی در مورد تعامل دولت و مجلس نیز اظهار امیدواری کرد که این تعامل دارای برکات فراوانی باشد.

خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی در مورد جمهوری اسلامی ایران نیز گفت‌: در هفته‌ای که گذشت دو مقام آمریکایی گستاخانه و مستکبرانه در رابطه با ایران سخن گفتند که این سخنان آکنده از دروغ، تهمت و تهدید بود.

آیت‌الله خاتمی به نطق سالانه اوباما مبنی بر اینکه توافقنامه ژنو جلوی ساخت بمب هسته‌ای توسط ایران را گرفت اشاره و تصریح کرد: چقدر به این دروغ دلخوش هستند، در حالیکه رهبر ما همواره در فرمایشات خود فرموده‌اند که ما دنبال بمب اتم نیستیم اما آنها می‌گویند ایران برای جامعه بشری خطر بود و ما آن را از سر دنیا رفع کردیم.

وی خطاب به مسئولان آمریکایی گفت: اگر چیزی بخواهد جامعه بشری را در معرض خطر قرار دهد این دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود که برای جامعه بشری ایجاد خطر خواهند کرد چرا که بوعلی‌سینا گفت “من از گاو می‌ترسم چون سلاح دارد اما عقل ندارد”.

آیت‌الله خاتمی افزود: شما آمریکایی‌ها در هیروشیما و ناکازاکی را بعد از  پایان جنگ وقتی هیتلر خودکشی کرد و دولت ژاپن در حال مذاکره با آمریکا بود بمب هسته‌ای انداختید و صدها هزار نفر را یکجا کشتید و اسنادش هم وجود دارد و سپس گفتید که اولا ما می‌خواستیم بمب‌هایمان را آزمایش کنیم و دوما بگوییم آمریکا قدرتمند است.

** طرح مسئله “تهدید” درباره ایران کهنه و نخ‌نما شده است

امام جمعه موقت تهران با بیان این که مسئله تهدید حرف کهنه و نخ‌نمای شما شده است، گفت: اوباما می‌گوید همه گزینه‌ها را  روی میز دارد ولی باید بداند ملت ما در عرصه دفاع همه گزینه‌هایش از جنس هشت سال دفاع مقدس است و اگر بخواهید دیوانگی کنید شما را به روز سیاه می‌نشانیم.

وی تأکید کرد: اوباما گفته ما از حمایت ایران از سازمان‌هایی نظیر حزب‌الله که هم‌پیمانان ما را تهدید می‌کنند اطمینان داریم و عدم اطمینان ما به اینگونه کشورها به قوت خود باقی است. باید اوباما بداند که  اولا حزب‌الله یک سازمان تروریستی نیست؛ بلکه سازمانی است که شرافتمندانه از وطن  و عزتش دفاع می‌کند و لبنان خانه آنهاست و آن‌ها همواره از شرفشان حمایت می‌کنند چرا به دروغ می‌گویید این سازمان تروریستی است؟

** آمریکا “جان‌فدا”ی رژیم صهیونیستی است

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: شما آمریکایی‌ها جان‌فدای رژیم تروریستی صهیونیستی هستید و اگر این رژیم قدرت پیدا کند اسلام و مسلمین را هدف قرار می‌دهد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به برگزاری کنفرانس ژنو ۲ تاکید کرد: ۹ روز نمایش سیاسی شکست خورده ژنو ۲ به پایان رسید و خودشان نیز اعتراف کردند که این کنفرانس شکست خورده است ولی حرفی که باید گفت این است که طرف مذاکرات در سوریه گروهک‌های تکفیری آدم‌کشی بودند که نه تنها برای مردم سوریه بلکه برای همه بشریت خطرناک هستند؛ یک بچه ۱۵ ساله در سوریه می‌گوید ۳۰۰ نفر را با تحریک دایی‌ام کشتم وقتی وضع این‌ها این است شما طرفدار حقوق بشر هستید؟

آیت‌الله خاتمی افزود: بعد از کنفرانس ژنو ۲ مجددا سلاح و تجهیزاتشان را به طرف تروریست‌های سوریه روانه کردند، کجایند مجامع به اصطلاح طرفدار صلح؟ این وحشی‌ها به نام دین جنایت می‌کنند و خطری جدی برای بشریتند و باید این جوامع پاسخگو باشند. این افراد حاصل همراهی ارتجاع عرب به ویژه عربستان و تلاویو اند که در عراق، لبنان، سوریه و حتی روسیه دست به عملیات‌های تروریستی می‌زنند.

** مشکل سوریه پیچیده نیست

وی افزود: مشکل سوریه مشکل پیچیده‌ای نیست و نه نیازمند کنفرانس و نه نشست است، اگر شما برای تروریست‌ها سلاح نفرستید مردم سوریه خودشان به پای صندوق‌های رای می‌آیند و سرنوشتشان را خودشان رقم می‌زنند؛ آن‌ها بازی می‌کنند و به دنبال نان خوردن در این موضوع هستند.

** محکومیت حوادث اخیر مصر

آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: مصر در حکومت مجدد نظامیان است و می‌خواهند دوران سیاه سی‌ساله نامبارک را که مصر را تبدیل به حیاط خلوت رژیم صهیونیستی کرده بود،  تکرار کنند، ما دل خوشی از دولت سابق مصر نداشتیم. زیرا در این دولت ایران‌هراسی، شیعه‌هراسی و اعتماد به آمریکا وجود داشت اما در مقابل این وضعیت که در این کشور می‌گذرد ما نمی‌توانیم از آن بگذریم و دستگیری بیگناهان و خفقان را به شدت محکوم می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: امیدواریم ملت مصر از انقلاب سه سال گذشته خود که آغازگر بیداری اسلامی بود پاسداری کند و با تدبیر کشور را به سوی ساحل آرامش ببرند.

** دولت بحرین با دین، خدا و اسلام مسئله دارد

آیت‌الله خاتمی همچنین افزود: اطلاع پیدا کردیم که دولت بحرین شورای اسلامی علمای این کشور را منحل کرده است و این در حالی است که این  شورا اکثریت علما در آن عضو هستند و برخواسته از بطن مردم بود و در اساسنامه این شورا آمده است وظیفه ما پاسداری از هویت اسلامی است، بنابراین به نظر می‌رسد دولت بحرین با دین، خدا و اسلام مسئله دارد.

وی در پایان خاطر خطبه دوم خاطر نشان کرد: آل‌خلیفه بداند ۳۵ سال پیش در این کشور شاهی بود که مثل آنها عمل می‌کرد باید سرنگونی شاه معدوم و ملعون آیین عبرتی برای همه خودکامگان باشد بنابراین حکومت شما نیز با این ظلم‌ها و ستم‌ها نمی‌ماند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران آیت‌الله خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران مومنان را به تقوا و پرهیزکاری دعوت کرد و گفت: از نگاه قرآن اگر کسی می‌خواهد از گردنه‌های سخت زندگی بگذرد تقوا از عوامل این مهم است.

وی در ادامه، سبک زندگی دینی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: یکی از این سبک‌ها در جامعه دینی احساس مسئولیت در برابر یکدیگر است چرا که از نگاه دین، جامعه اسلامی یک مجموعه است که خیر و ضعفش به همه بازمی‌گردد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه حفظ دین تنها با شعار نمی‌شود، گفت: باید در این مسیر هزینه کرد که گاهی هزینه‌اش مال و گاهی جان و آرزوست و اگر کسی در این راه هزینه نکند ایمانش به تاراج خواهد رفت.

** فرهنگ مقاومت در عرصه سیاسی با فرهنگ مذاکره در تعارض نیست

وی با بیان اینکه قرآن همواره مومنان را به صبر و بردباری توصیه کرده است، اظهار داشت:  فرهنگ مقاومت به معنی ایستادگی در راه خدا و در همه حوزه هاست و این فرهنگ باید ترویج یابد و باید بدانیم که این فرهنگ در عرصه سیاسی با فرهنگ مذاکره در تعارض نیست.

خطیب موقت جمعه افزود: اگر مذاکرات سیاسی عزتمندانه باشد، خود جلوه‌ای از فرهنگ مقاومت است و لذا مسئولان مذاکره‌کننده باید بدانند هرچه قدر این فرهنگ در کشور بازار گرمتری داشته باشد آن‌ها در مذاکرات مشت پرتر و محکم تری دارند.

** اراجیف اوباما و کری غرور ملی ما را هدف گرفته است

آیت‌الله خاتمی با بیان این که مقاومت در عرصه‌ نظامی همان جنگیدن است، گفت: در عرصه دیپلماتیک نیز این فرهنگ مقابله به مثل است، در عرصه سیاسی نباید مسئولان ما کم بیاورند و جواب ندهند، وقتی رئیس‌جمهور آمریکا اراجیفی بر علیه ایران می‌گوید غرور ملی ملت ایران را زیر سوال می‌برد و همین طور وزیر خارجه این کشور نیز عین آن عمل می‌کند باید جواب دندان شکن به آن‌ها داد.

خطیب موقت جمعه ادامه داد: فرهنگ مقاومت می‌گوید باید در همان سطح به آن‌ها جواب دهید، عزت ۳۵ ساله مردم مدیون مقاومت شما و همین طور مدیون شعار مرگ بر آمریکای ملت بزرگ ایران است، عزت، عظمت و سربلندی ملت ایران با شعار مرگ بر آمریکا به وجود آمده است.

وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران کار بسیار بزرگی کرد زیرا در ابتدا در دنیا دو تز در اداره حکومت بود؛ یک تز سوسیال دموکراتیک غرب و دیگری سوسیال دموکراسی شرق و شما در برابر تز آن‌ها تز مردم سالاری دینی را به وجود آوردید ولی دشمنان می‌خواهند این تز موفق نباشد و تلاش می‌کنند آن را شکست دهند و آنقدر با شما درگیر می‌شوند که شما دست از دینتان بردارید اما آن‌ها نتوانستند و نه می‌توانند این عمل را اجرایی کنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه دومین مورد که قرآن به آن توصیه می‌کند که جامعه اسلامی باید برآن حساس باشد عرصه حق است، گفت: این حق یک مفاهیم بسیار گسترده‌ای دارد که یکی از آنها قانونمداری است که توصیه حق است.

وی ادامه داد: همگان به خصوص همکاران اداری به عدالت و ضابطه‌مندی به جای رابطه‌مداری توصیه کنند.

خطیب موقت جمعه تهران اضافه کرد: همکاران اداری باید نسبت به هم این تواصی را داشته باشند، اگر به عنوان مثال کسی رشوه همکارش را دید به او تذکر دهد و این توصیه به حق است تا پارتی و رشوه معنا پیدا نکند.

** مسئولان اقتصادی کجا نشسته‌اند؟ نظارت‌ها کجا رفته است؟

وی در ادامه گفت: پول‌هایی که در بانک‌ها وجود دارند امانت مردمند و باید بر این پول‌ها نظارت شود که چگونه صرف می‌شوند، در خبرها آمده بود که سخنگوی قوه قضاییه می‌گفت در سال ۹۱، ۵۰ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داشتیم ولی آن را نه به صورت قسطی پرداخت کردند و نه پس دادند همین مسئله در سال ۹۲ می‌شود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان، مسئولان اقتصادی کجا نشسته‌اند؟ باید نظارت بیشتری صورت بگیرد چرا ضمانت نامه‌ها جدی گرفته نمی‌شود؟

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: اخیرا در استانی ضمانت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی گم شده، این نظارت‌ها کجا رفته است؟ باید مسئولان بر روی این مسئله بسیار جدی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

خطیب موقت جمعه در ادامه دومین مطلب در عرصه حق از نگاه قرآن را شایسته سالاری در انتصابات دانست و گفت: ایمان، تقوا و تعهد جزء اصول مهم شایسته سالاری در کار است، قرآن می‌گوید مومن را به کار گیرید اما اگر شخصی متدین است و نمی‌تواند کاری را اداره کند نباید پستی به او داده شود.

وی افزود: معنای شایسته سالاری این است که مسئولان حزب سالاری، باند سالاری، گروه سالاری، نژاد سالاری را مورد توجه قرار ندهند و رفیق بازی نکنند و فقط و فقط شایسته سالاری را مورد توجه قرار دهند و این همان تواصی به حق است.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: سومین عنصر که قرآن به آن توصیه کرده تواصی به مرحمت و مهرورزی است؛ از جمله مهرورزی در محیط خانه میان زوجین، پدر و مادر به فرزند، مسئولان نظام با مردم و اگر مسئولان نظام در این راستا نقدی هم از همدیگر دارند نباید نقد را رسانه‌ای کنند.

انتهای پیام/منبع:باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=10630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.