• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
7

فروشگاه‌های عرضه نرم‌افزار موبایل ملزم به اخذ مجوز وزارت ارشاد شدند

  • کد خبر : 11596
  • 30 بهمن 1392 - 13:53
فروشگاه‌های عرضه نرم‌افزار موبایل ملزم به اخذ مجوز وزارت ارشاد شدند

مدیر رسانه‌های همراه مرکز رسانه‌های دیجیتال گفت: هر نرم‌افزاری که در APP STOREهای ایرانی از جمله کافه‌بازار، کندو و سیپ‌چه ارائه ‌شود، باید از وزارت ارشاد مجوز بگیرد. به گزارش نبض سحر، امیر سیاح در جشنواره وب و موبایل ایران اظهار داشت: فروشگاه‌های عرضه برنامه‌های کاربردی و به اصطلاح APP STORE ملزم به تأیید برنامه‌ها […]

مدیر رسانه‌های همراه مرکز رسانه‌های دیجیتال گفت: هر نرم‌افزاری که در APP STOREهای ایرانی از جمله کافه‌بازار، کندو و سیپ‌چه ارائه ‌شود، باید از وزارت ارشاد مجوز بگیرد.

به گزارش نبض سحر، امیر سیاح در جشنواره وب و موبایل ایران اظهار داشت: فروشگاه‌های عرضه برنامه‌های کاربردی و به اصطلاح APP STORE ملزم به تأیید برنامه‌ها از سوی وزارت ارشاد هستند.

مدیر رسانه‌های همراه مرکز رسانه‌های دیجیتال توضیح داد: از این پس تمام نرم‌افزارهای ایرانی و خارجی که در APP STORE های ایرانی فروخته می شوند باید تحت نظارت وزارت بهداشت باشند.

وی گفت: این نظارت سبب کندی کار در تولید و عرضه اپلی‌کیشن نخواهد شد، بلکه عمل نظارت توسط وزارت ارشاد هم‌زمان با عرضه نرم‌افزار انجام می‌شود.

سیاح گفت: با این کار نرم‌افزارهای داخلی از حق کپی‌رایت برخوردار خواهند شد. در این طرح APP STORE ها (فروشگاه برنامه) به عنوان ناشر درنظر گرفته شده‌اند و تمام افرادی که در این فروشگاه‌ها محتوای خود را عرضه می‌کنند، محتوایشان در پنل وزارت ارشاد به نوعی ثبت می‌شود.

مدیر رسانه‌های همراه مرکز رسانه‌های دیجیتال گفت: تمام تولیدکنندگان محتوای ایرانی از جمله تولیدکنندگان نرم‌افزار تلفن هوشمند، تولیدکنندگان نرم‌افزار تلویزیون هوشمند، مسابقه پیامکی و خدمات ارزش‌افزوده باید در سامانه وزارت ارشاد ثبت محتوا شود.

* سهم دولت و اپراتور از درآمد سرویس‌های ارزش‌افزوده کاهش می‌یابد

سیاح در بخش دیگری از سخنان خود از امضای قراردادی سه‌جانبه بین وزارت ارتباطات، وزارت صنعت و وزارت ارشاد خبر داد و گفت: این تفاهم نامه در اسفندماه منعقد خواهد شد.

مدیر رسانه‌های همراه مرکز رسانه‌های دیجیتال توضیح داد: طبق این قرارداد، سهم صاحبان تولید محتوا از درآمد این صنعت، افزایش خواهد یافت و سهم بازیگران دیگر این حوزه از جمله؛ رگولاتوری و اپراتورها کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: برای مثال؛ هم‌اکنون ۳۵ درصد از درآمد یک سرویس ارزش‌افزوده سهم رگولاتوری است و تقریباً درآمدی برای صاحب و تولیدکننده محتوا باقی نمی‌ماند.

*در صورت موافقت ریاست‌جمهوری، تولیدکنندگان محتوا از معافیت مالیاتی و بیمه‌ای برخوردار می‌شوند

سیاح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکره با نهاد ریاست‌جمهوری برای ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان محتوا گفت: با موافقت با این درخواست، تسهیلاتی از جمله معافیت از مالیات، امکان استقرار در مکان‌های مسکونی و پرداخت یک پنجم حق بیمه برای تولیدکنندگان محتوا در کشور اختصاص پیدا می‌کند.

مدیر رسانه‌های همراه مرکز رسانه‌های دیجیتال توضیح داد: امسال باید به عدد ۳ هزار خانه فرهنگ در کشور دست پیدا کنیم و این امر مستلزم رونق تولید محتوا در کشور است.

وی یادآور شد: باید برای ناشر، آهنگساز، سازنده یک بازی، برنامه‌نویس و مشاغلی از این دست تسهیلاتی را فراهم کنیم تا تولید محتوا در زمینه‌های مختلف توسعه یابد.

* لزوم رتبه‌بندی اپلی‌کیشن‌های کاربردی

سیاح در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم بر رتبه‌بندی نرم‌افزارها تأکید کرد و گفت: فعلاً نظارت دقیقی روی تجارت برنامه‌های کاربردی نیست، برای مثال؛ یک نرم‌افزار در یکی از APP STOREهای کافه بازار، کند و یا سیپ‌چه فروخته می‌شود، در حالی که شاید تأیید آن توسط یک استاد دانشگاه انجام شده باشد.

وی همچنین از نظارت دقیق بر پیامک‌های تبلیغاتی خبر داد و گفت: هم‌اکنون هر پیامک تبلیغاتی مشخصاً متعلق به یک شماره واحد است، همچنین ارسال‌کننده پیامک ملزم به ذکر منبع در پیامک شده است.

انتهای پیام/منبع:فارس

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=11596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.