• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

تپه تاریخی فراموش شده خرم دره!

  • کد خبر : 11748
  • 03 اسفند 1392 - 12:30
تپه تاریخی فراموش شده خرم دره!

از این تیتر تعجب نکنید چون فراموشی فقط متعلق به انسانها نسبت به یکدیگر نیست بلکه در عصر ماشین وارتباطات متاسفانه این انسانها بسیار فراموش کار شده اندبه گزارش نبض سحر،روزی از روزها در گوشه وکنار شهرخرم دره خبر پیدا شدن یک تپه باستانی(تپه خالصه) مثل توپ صدا کرد همه منتظر این بودند که هیئت […]

از این تیتر تعجب نکنید چون فراموشی فقط متعلق به انسانها نسبت به یکدیگر نیست بلکه در عصر ماشین وارتباطات متاسفانه این انسانها بسیار فراموش کار شده اندبه گزارش نبض سحر،روزی از روزها در گوشه وکنار شهرخرم دره خبر پیدا شدن یک تپه باستانی(تپه خالصه) مثل توپ صدا کرد همه منتظر این بودند که هیئت اکتشافی که در آنجا مشغول به حفاری وکندوکاو بودند.

اخبار جدیدی را به رسانه ها ومردم بدهند بالاخره سکوت شکست ومشخص گردید که این تپه باستانی هشت هزار سال قدمت دارد .مردم خوشحال از اینکه منطقه آنها دارای قدمت وارزشی شده است که حتی برخی از نقاط  توریستی دنیا از آن بی بهره هستند.اخبار ونتایجی که از این تپه منتشر می شد.حاکی از این نکته بود که با توجه به ابزار ولوازم ونشانه های بدست آمده ازاین تپه قدمت این مکان مربوط به عصر پارینه سنگی می باشد وممکن است قدمت این منطقه حتی به ۲۰۰هزار سال هم برسد. ولی نمی دانم به یکباره چه چیزی شد که همه هیاهو ها فروکش کرد وتپه ایی که حداقل برای مدت چند هفته سر خط خبر ها بود. دوباره با خاک وگل پوشیده و فراموش شد وهمه چیز از یادها رفت ؟راستی به نظر شما مردم چه اتفاقی افتاده است،آیا مکانی که می تواند به یک سایت موزه تبدیل ومحلی برای گشت وگذار باشد وحتی به عنوان مکانی برای تامین اعتبار تبدیل  وپذیرای توریستهای داخلی وخارجی گردد چرا فراموش شده  است آیا مردم مقصرند یا مسئولین ؟!!! من به عنوان خبرنگار منتظر جواب مسئولین مربوطه هستم تا آن رابدون کم وکاست در نشریه  چاپ ومردم را مطلع سازم.

با تشکراز آقای ابوالفضل محمدی

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=11748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. سلام ، قبلا در مطالب ارائه شده اشارهایی بنده به این تپه داشتم و از دوست گرامی آقای محمدی که در سطح وسیعی به این امر مهم پرداخته اند متشکریم .جای تاسف است ولی در رها کردن طرحی به این مهمی هم مردم عزیز و هم مسئولین گرامی مقصرند ! چرا باید برای طرحی به این مهمی بودجه اختصاص نیابد و چرا یک راه درست و حسابی برایش ایجاد نشود ؟ دوستان و برخی همشهریان نتوانسته بودند آن را پیدا کنند . چون در سر کوچه هیچ تابلویی ندارد . قبلا هم عرض کردم اگر دوستان ابهری این مکان را داشتند اینگونه رهایش می کردند با یکی از دوستان ابهری همسفر بودیم می گفت شهر شما هیچ تکانی در این سالها نخورده است و من گفتم این از لطف بیکران آقای مهدوی و شهروندان غیرتی ماست که به این مسائل گرفتار شده ایم ./آن ها به طرق گوناگون برای شهرشان بودجه کسب می کنند ولی ما در جذب بودجه های اختصاص یافته هم ناتوانیم و برگشت می خورد . آنها از کوچک و بزرگشان در در پیشرفت شهرشان دارند ولی برعکس ما در فکر هیچ و پوچیم . آنها چیزی را خشت خام می بینند گه ما در آینه هم نمی بینیم !؟

  2. با تشکر از نظرات اقای کلانتری ….امیدواریم خرمدره ای ها به خود بیایند

  3. به نام خدا
    با سلام
    دوست عزیز خبر شما را در سایت خبری تحلیلی اترک درج نمودیم .
    با عرض پوزش کمی اصل خبر را ویرایش نمودیم که در صورت عدم رضایت اطلاع دهید تا خبر را حذف نماییم .
    منتظر اطلاع شما دوست عزیز می باشم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.