• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

گفتگو با یکی از مخاطبان ویژه ی سایت نبض سحر

  • کد خبر : 12819
  • 27 اسفند 1392 - 20:24
گفتگو با یکی از مخاطبان ویژه ی سایت نبض سحر

ضمن عرض سلام خدمت دوست عزیزو گرانقدر مان آقای کلانتری یکی از مخاطبان همیشگی سایت نبض سحر که با نظرات مفیدشان ما را یاری می نمایند لطفا به چند سوال زیر جواب دهید ۱-ابتدا بیوگرافی خودرا بیان فرمائید؟ (نام/تحصیلات/شغل/اصالتا اهل کجا هستید/چه هنرهای شخصی که دارید/میزان استفاده از اینترنت در روز) ۲- از منظر شما […]

ضمن عرض سلام خدمت دوست عزیزو گرانقدر مان آقای کلانتری یکی از مخاطبان همیشگی سایت نبض سحر که با نظرات مفیدشان ما را یاری می نمایند
لطفا به چند سوال زیر جواب دهید
۱-ابتدا بیوگرافی خودرا بیان فرمائید؟
(نام/تحصیلات/شغل/اصالتا اهل کجا هستید/چه هنرهای شخصی که دارید/میزان استفاده از اینترنت در روز)
۲- از منظر شما مهمترین شاخصه ی شهر خرمدره چه چیز می تواند باشد؟
۳- به نظر شما مهمترین مشکل و معضل شهر چه چیز می تواند باشد و آیا راه حلی برای آن دارین؟
۴- نگاه شما به شهر از دید فرهنگی واجتماعی چگونه است؟
۵- به نظر شما شورای شهر جدید چقدر توانستنده اند خوب عمل بکنند؟
۶- یک شهر برای پیشرفت در تمامی ابعاد نیازمند چه چیزی یا چیزهائی می باشد؟
۷-شیرین ترین و تلخ ترین خاطره ی خود را در سال ۹۲ بیان کنید
۸-در آخر برنامه شما برای عید امسال چیست/
************************************************
بسم اله الرحمن الرحیم
اینجانب فریدون کلانتری متولد ششم آذر ۱۳۴۷ متاهل و دارای دو فرزندهستم و در سال ۶۷ دیپلم فرهنگ و ادب را از دبیرستان سعدی اخذ نمودم و همان سال در رشته زبان و ادبیات فارسی تربیت معلم شهید بهشتی زنجان قبول و طی دو سال تحصیل در این مرکز به منطقه محروم افشار عزیمت و در روستاهای آن منطقه به مدت ۵ سال خدمت نمودم و در سال ششم خدمتم به مدت یکسال در روستای لاچوان خدابنده در کنار دیگر همکاران عزیز در کسوت معلمی مشغول انجام وظیفه بودم که در پاییز همان سال به همراه همسرم که وی نیز در منطقه خدابنده در آموزش و پرورش ، شاغل بودند ، به شهر خرمدره منتقل شدیم .
قابل ذکرست که در سال دوم خدمتم در رشته زبان و ادبیات فارسی پیام نور ابهر قبول و تحصیلات خود را با مدرک لیسانس به اتمام رساندم . بنده اهل و ساکن خرمدره هستم و به شهر و دیار خود عشق می ورزم و آرزوی سربلندی و سعادت همشهریان عزیزم را داشته و دارم و فتح قله های افتخار را از خداوند متعال برای همشهریانم خواهانم .
بنده هنر قابل توجهی برای ارائه به دوستان ندارم ولی به رشته نقاشی از همان کودکی علاقمند بودم و بسیار خوشحالم که این استعداد در فرزندم با درجه بهتری نمود پیدا کرده است .در رشته داستان نویسی و خلاصه برداری از کتب قدم هایی برداشته ام و در انجام کارهای منزل مانند برق کشی و رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان نیز تبحر دارم .
بنده روزانه یک الی دو ساعت از اینترنت استفاده می کنم که البته بیشتر مواقع خبرهای سایت نبض سحر و روزنامه ها و سایت البرز را مورد بررسی قرار می دهم همچنین در رشته تخصصی خودم یعنی ادبیات به سایت ها سرکشی می کنم ومطالب مورد نیازم را بدست می آورم بدیهی است که به سایت آموزش و پرورش و شهرداری و استانداری و فرمانداری و وبلاگ های دوستان هم سری می زنم .
به نظر بنده مهمترین شاخصه ی خرمدره ، برخورداری این شهر از مردمانی نجیب و دوستدار همنوع و مهمان نواز و زحمت کش قانع و خستگی ناپذیر در کسب فضایل اخلاقی و در درجه مهمتر کسب علم و دانش در تمامی جهات می باشد . انسان هایی توانمند که در همان آغاز راه زندگی به مبارزه ی با سختی ها می رود و با پختگی و کمال قدم درراه معبودش می گذارد وتا رسیدن به کمال مطلوب سر از پا نمی شناسد . مردمانی خیّر و خیر خواه که در طول این چند دهه ما شاهد و ناظر آن بودیم .
به نظر بنده و دیگر دوستان گرامی امروز مهمترین مشکل شهرما نبود در آمد و یا به قولی نداشتن منبع کسب درآمد می باشد که متاسفانه به جهت عدم رعایت اعتدال در گسترش شهرک های صنعتی در سنوات گذشته در سطح استان ، این شهرستان نیز از این موهبت کم بهره بوده و به همین جهت بالاترین آمار بیکاری را در سطح استان داشته و اکثر تحصیل کرده هایش مجبور شده اند که در کارهای کشاورزی و خدماتی که خود تهیه دیده اند ، مشغول شوند و همین عوامل باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی از جمله بالا رفتن سن ازدواج و به تبع آن کاهش جمعیت شهر و در برخی مواقع به کوچ اجباری جهت اشتغال در شهرهای دیگر را باعث گردیده است . بنده در مطالب مندرج در سایت عرض کرده ام که آن روزگاری که ما شرکت صنعتی مینو را داشتیم که اشتغال هزاران نفر را مستقیم و غیر مستقیم برآورده می کرد ، شهر های اطراف و حتی خود زنجان شرکت های قابل توجهی نداشتند . پس ما صنعتی شدن را زودتر شروع کرده بودیم ولی بعدها با موانعی روبرو شدیم که همگان از آنها مطلع هستند .
از دیگر مشکلات این شهر می توان به این نکته اشاره کرد که راه های مواسلاتی از اطراف و اکناف به شهر ما گسترش نیافته و آن امکانات که مهمترینش راه می باشد در موعد مقرر به طور مثال راه خدابنده به خرم دره به بهره برداری نرسیده و اگر هم رسیده باشد دیگر آن اهمیت و اعتبار را نخواهد داشت . هرجند که از نظر برخورداری از راه آهن و اتوبان بی نصیب نیستیم ولی تاکنون نتوانسته ایم از پتانسیل های موجود در شهرمان استفاده بهینه بنماییم .
بدیهی است که باید عرض نمایم متاسفانه در داخل خود شهر نیز ما با مشکل گسترش پهنای جاده ها و خیابان ها مواجه هستیم و آن روزگار که زمین ها ارزشی نداشته اند خیابان هایی برای ما کشیده اند که جوابگوی امروزمان نیست و آن کشش لازمه را ندارند و در نهایت می توانم اصلی ترین مشکل مرکز شهر را نبود و عدم گسترش خیابان های جدید بدانم که در برخی موارد این خیابان ها در کنارشان مساجدی ساخته شده است که گسترش و تعریض آن ها را با مشکل مواجه می کند .
نظر و دیدگاه بنده نسبت به شهرستان خرمدره از لحاظ فرهنگی و اجتماعی از بعد مردمی دیدگاهی شایان توجه است چراکه مردم این شهر در طول سالیان گذشته نشان داده اند که در این زمینه از مسئولین پیشقدم تر و جلوترند و متاسفانه این مسئولین هستند که نتوانسته اند خواسته های برحق فرهنگی این شهر را برآورده سازند به طور مثال به ساخت سینما اشاره می کنم که تنها وعده و وعید آن را شنیدیم و برخی مراکز فرهنگی که متاسفانه تنها تابلوهایشان در شهر نصب شد و از ساخت و ساز خبری نشد و اگر فرهنگسرایی ساخته شد به چه بهایی و چه سالهایی که جوانان ما در انتظارش ماندند و درنهایت هم که ساخته شده آن گونه که شایسته است سرویس دهی ندارد و نمی تواند در برآورده کردن خواسته های فرهنگی این شهر قدم هایی در خور توجه داشته باشد . اینگونه مکان ها هستند که می توانند فرهنگ ساز باشند و دانش آموزان باید با تدابیری که مسئولین محترم خواهند اندیشید حضور حداکثری دراین مکان ها داشته باشند . البته امید واریم که در سال های نزدیک شاهد ساخت مکانهای فرهنگی بزرگتری باشیم تا در مراسم ها از حضور حداکثری عزیزان بهره ببریم .
شورای شهر خرمدره به حمد و ثنای الهی ازعزیزانی ترکیب یافته است که همگی ید واحده اند در رشد و ترقی شهرمان که صدالبته این عزیزان زمانی در برآورده کردن خواسته ها و آمال همشهریان موفق خواهند بود که از پشتیبانی و معیّت مردمی بهرهمند باشند و این خصیصه در شهر ما به فراوانی قابل مشاهده است و تنها اشاره ای لازم دارد تا حرکت گسترده مردمی پشت گرم امور باشد . در این میان تنها مشکلات اقتصادی است که عرصه را بر این عزیزان تنگ کرده و امید است که به زودی زود برطرف گردد .
شورای شهر در دوره سوم ترکیبی از بهترین ها بود و می توانست در برآورده کردن نیاز های شهری بالاترین و بهترین قدم ها را بردارد و لی صدحیف با آن همه بودجه و زمانی که در اختیار داشت نتوانست کارهای عمرانی در خور توجهی را به کرسی بنشاند و اکثر طرحها هم ناقص و ابتر باقی ماند و حتی برخی از طرح های اجرایی سنوات قبل در این دوره به یغما رفت و یادمان نرفته که این عزیزان در بنر های تبلیغاتی که ازطرف استانداری در مقابل فرمانداری نصب شده بود به جهت علمی و آرای بالا و انتخاب برتر مردمی ، مورد ستایش و تمجید استانداری وقت بودند و این عرصه می توانست پله ترقی و شکوفایی آن ها باشد و ما هم به حضور آنها در مدارج بالای استانی مفتخر می شدیم و به آن می نازیدیم که توانستیم به جهت خدمات برترشان ، آنان را راهی استانداری و دیگر مقامات کشوری بکنیم و متاسفانه نه تنها این امر میسر نشد بلکه یاس و ناامیدی را در شهر به ارمغان اورد .ولی امیدواریم که شورای چهارم با خدمت خالصانه به این کمترین خواسته ی همشهریان که ما هم باید در سطح استانی و کشوری عزیزانی را داشته باشیم تا فردای نیاز دست مساعدت آن ها را داشته باشیم تا راه گشای مشکلات این شهر و نسل آینده باشند .
بدیهی است که اگر اینگونه باشد یعنی مسئولینی توانمند و مردمانی حامی و پشتیبان در شهرمان داشته باشیم ، که بحمداا…داریم بااین دو بال می توان یک شهر را به کمال و نقطه ی مطلوب رساند . همدلی و اخوت بزرگترین سرمایه برای یک ملت به شمار می رود و در این عرصه ما از عزیزان حاضر در شورای چهارم عاجزانه درخواست داریم که با برگزاری جلسات در سطح کلان در بین ریش سفیدان و دلسوزان و معتمدین شهر ، استفاده حداکثری را از مساعدت و کمک های مردمی بنمایند و در سطوح پایین تر در محلات حضور یابند و از نظرات و اندیشه های جوانان و خیرخواهان جامعه برای پیشبرد امور و رفع موانع و رشد و ترقی شهر ، هم طراز با شهرهای بزرگ به آینده ای ایده آل فکربیندیشند .
شیرین ترین خاطره من در لحظه لحظه زندگی ام اینست که هر روز با دانش آموزانی سر و کار دارم که به آینده ای روشن می اندیشند و از این که من و همکارانم می توانیم گوشه ای از آرزوهای شیرین آن ها را برلوح سفید قلبشان حک کنیم ، به خود می بالم . امیدوارم که این گل های بوستان علم و ادب در آینده ای که به آن ها تعلق دارد بتوانند جزو بهترین ها باشند .
تلخ ترین خاطره هر کس می تواند دوری از عزیزانی باشد که روزگاری انیس روزهای سختشان بوده و از دست دادن آن ها ضایعه ای جبران ناپذیر می باشد . مغفرت الهی را برای همه در گذشتگان مومنین ، از خداوند متعال خواستارم .
برای عید امسال برنامه ی ندارم ولی سعی خواهم کرد که از شهرهای نزدیک و از اقوام و دوستان دیداری تازه کنم .
بنده به نوبه خود سالی پر از خیر و برکت و سرزندگی و سرافرازی را برای هموطنان عزیز و به ویژه همشهریان گرامی ، از خداوند منّان مسئلت دارم و امیدوارم که در سال پیش رو با کمک خداوند بتوانیم بر تمامی مشکلات فائق آییم و به کوری چشم دشمنان مشکلات اقتصادی را به بهترین نحو پشت سر بگذاریم و در برابر آنان همچون ۳۵ سال اخیر ، سر افرازانه عبور کنیم .
در پایان جای دارد که از لطف و مرحمت جنابعالی و همکاران محترمتان ، کمال تشکر و قدر دانی را داشته باشم و از اینکه به این کمترین ، در سایتتان گوشه چشمی داشته اید بهترین ها را از خداوند آرزو و موفقیت شما را در انجام امور محوله و زندگی ، از احد واحد خواهانم .
رسیدن به کمال و نقطه مطلوب و قرب الهی ، آرزویست که دست یافتن به آن میسر نمی شود جز با رضایت خلق خدا که امیدواریم در این راه از دعا ی خیر مردم بی نصیب نباشیم و اینجاست که باید از مشقّت هایی که والدین گرامی ام و معلمین عزیرو گرامی ام به ویژه معلم شهید، شهید محمد حسین متذکر ، این اسوه و الگوی راستین ، که زندگی در امنیت ما در گرو خون گرانقدر آن ها بوده و خواهد بود ، به نیکی یاد کنم و از دوستان و سروران گرامی و همشهریان عزیر و بزرگوارم به جهت تمامی محبت هایشان ، سپاسگزار و قدردان باشم .
لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=12819

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. با سلام خدمت دوستان و علی الخصوص جناب آقای کلانتری بزرگوار

    بنده به نوبه ی خودم آغاز سال۱۳۹۳ و نوروز ۹۳ را خدمت همه ی دوستان، همشهریان و عزیزان تبریک عرض می کنم و برای همه ی عزیزان سلامتی، شادکامی و عزت و سربلندی در سال جدید، آرزومندم.
    همچنین خداوند درگذشتگان همه ی عزیزان را مورد رحمت و مغفرت قرار دهد. با امید اینکه در سال جدید نا امیدی در خصوص توجه به شهرستان در میان مردم و همشهریان عزیز تبدیل به امید و تلاش شود.

    آقای کلانتری عزیز، مصاحبه ی حضرتعالی بسیار زیبا و دلنشین و حاوی نکات زیبا و آموزنده ای بود. هم از جنابعالی متشکریم به دلیل همه ی نظرات و پیشنهادات و فعالیت هایتان در سال گذشته و احترام متقابل و ایجاد اشتیاق در دوستان در خصوص مشارکت در برطرف نمودن مشکلات شهرستان و حتی برای فردی مانند بنده در خصوص ارائه ی سخنانی که در گلویمان مانده بود و می خواستیم حرف خود را بزنیم،، و هم از سایت نبض سحر که علی رغم اینکه در برخی مواقع نظرات ما شاید برای برخی تند بود، با انتشار دادن آن ها و حتی پیگیری آن ها ثابت کردند که در شنوا کردن گوش مسئولین گام های بلندی برداشته اند و انشالله برخواهند داشت.

    • ضمن عرض سلام خدمت”شهروند خرمدرهای” وتبریک سال نو برای شما وآرزوی موفقیت
      از نظرات مفید و سازنده ی شما در سال گذشته کمال تقدیر و تشکر را دارم و امیدست در سال جدید با همکاری هم دیگر فعالیتهای خوبی را برای پیشرفت و ارتقاء شهرستان خرمدره انجام دهیم

      • با سلام

        مسئول محترم سایت نبض سحر، از لطف شما خیلی ممنونم و کمال تشکر را دارم . انشالله همکاری های خوبی در سال جدید داشته باشیم چرا که بنده معتقدم شهرستان خرمدره دارای پتانسیل های فراوانی است حتی همشهریان عزیز نیز پتانسیل های شهرستان محسوب می شوند و اگر به فعلیت برسند در زمینه های مختلف، حرف های بزرگی برای گفتن خواهند داشت.

        مسئولین استانی نیز هم برای مردم شهرستان خرمدره احترام خاصی قائلند و هم همشهریان عزیز مسئولین محترم استانی را دوست دارند. انشالله با روابطی که مدیران اجرایی شهرستان مانند: نماینده محترم مجلس، فرماندار، شهردار و شورای شهر، و روسای سایر ادارات با مدیران استانی دارند، در حرکت شهرستان خرمده به سمت پیشرفت و به سوی خواست اکثریت مردم یعنی ” شهر ایده آل” تلاش بکنند و موفق باشند.

        در انتها نیز برای همه ی دوستان آرزوی موفقیت و عاقبت به خیری دارم .
        یا علی

  2. سلام و عرض ارادت و آرزوی توفیق روز افزون برای همه همشهریان عزیز و بزرگوار ، لطف و محبت شما همیشه ، چراغ راه ما بوده و به امید خدا خواهد بود .انشاا… یاری خواهیم نمود شهردار عزیزمان را در برآورده ساختن ، خواسته های برحق شهروندان و آن چیزی نیست جز ، شهری در خور و شایسته ی همه ی همشهریان گرامی . بازهم متشکرم

  3. باسلام خدمت جمیع فعالان ودلسوزان وخدمت گذاران شهرستان خرمدره بخصوص‌ دلسوزان سایت نبض سحر که با مطرح نمودن مشکلات شهرستان مسولین را آ گاه میکنند انشاالله مسولین دلسوز هم باتلاشهای مستمر جهت رفع مشکلاتشهرستان

    گامهای مثبتی بردارند

  4. انشالله این بار باید آقای کلانتری خودشان آستین بالا بزنن و وارد گود شوند و ما هم حمایت کنیم تا ایشان عضو شورای اسلامی خرمدره شود و از فکر وتوان ایشان شهرمان بهره مند شود ……. یاعلی مدد فقط فریدون کلانتری …..

  5. باسلام ، علی جان از حسن نظر جنابعالی متشکرم ولی از دور ناظر باشیم بهتراست چون بهتر می توانیم مشکلات و نارسایی ها را ببینیم . باز هم تشکر .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.