• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

نرخ بیکاری در شهرستان خرم‌دره، نگران‌کننده است

  • کد خبر : 13362
  • 19 فروردین 1393 - 8:50
نرخ بیکاری در شهرستان خرم‌دره، نگران‌کننده است

استاندار زنجان گفت: شهرستان خرم‌دره دارای بیشترین نرخ بیکاری در استان است که این آمار نگران‌کننده است. “جمشید انصاری” در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید شهرستان خرم‌دره که با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد، تصریح کرد: دولت‌ها در تمام کشورها همواره از مطالبات و توقعات مردم عقب‌تر هستند و این […]

استاندار زنجان گفت: شهرستان خرم‌دره دارای بیشترین نرخ بیکاری در استان است که این آمار نگران‌کننده است.

“جمشید انصاری” در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید شهرستان خرم‌دره که با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد، تصریح کرد: دولت‌ها در تمام کشورها همواره از مطالبات و توقعات مردم عقب‌تر هستند و این مطالبات و توقعات مردم همواره پابرجا است و متناسب با آشنایی مردم با سطوح زندگی و رفاه این تقاضاها افزایش می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به آمار ارایه شده از سوی فرماندار خرم‌دره، خاطرنشان‌ کرد: آمارهای ارایه شده در سایه تلاش و کوشش تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان و همکاری مردم حاصل شده است.

استاندار زنجان اظهار کرد: علی‌رغم زحمات کشیده شده در شهرستان در طی سال‌های گذشته، خرم‌دره دارای معضلات و کاستی‌های قابل توجه و جدی است، ولی با این حال ظرفیت و پتانسیل بالایی نیز برای فایق آمدن به این مشکلات را نیز دارد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه نرخ بیکاری در این شهرستان نگران‌کننده است، تاکید کرد: در حال حاضر میانگین نرخ بیکاری شهری و روستایی کشوری ۱۲ درصد است و از آنجایی که خرم‌دره دارای جمعیت روستایی قابل توجهی نیست، طبق آخرین آمار سال ۹۱ نرخ بیکاری این شهرستان ۱۵.۸ درصد است که این آمار نگران کننده است و باید اهتمام جدی در این زمینه وجود داشته باشد.

انصاری با بیان اینکه ایحاد اشتغال باید در اولویت کار فرماندار جدید شهرستان قرار گیرد، تاکید کرد: از آنجایی که جمعیت شهری شهرستان در مقایسه با جمعیت روستایی بالا است، باید کار متناسب شهرستان با جمعیت شهری ایجاد شود.

استاندار زنجان در ادامه با بیان اینکه اقتصاد شهرستان یک اقتصاد کشاورزی است، عنوان کرد: یکی از راهکارهای فایق آمدن به مشکل بیکاری شهرستان به ویژه بیکاری فارغ‌التحصیلان، حرکت به سمت توسعه خدمات و صنعت است و باید برنامه ویژه در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی وجود داشته باشد.

این مسوول در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان، گفت: شهرستان خرم‌دره یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان شیر در سطح استان است که علی‌رغم دارا بودن این پانسیل بالا، شیر تولید شده در جای دیگری فرآوری می‌شود که باید اهتمام جدی در راستای ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان وجود داشته باشد.

انصاری با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: مردم نقش اصلی را در تحقق شعار سال ایفا خواهند کرد و باید عزم عمومی در راستای رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی وجود داشته باشد.

در ادامه این مراسم نیز امام جمعه خرم‌دره با تقدیر از زحمات فرماندار سابق، اظهار کرد: در نظام اسلامی مسوولیت یک نوع امانت است که باید به نحو احسن از آن مراقبت شده و به نسل بعد از خود تحویل داده شود.

حجت‌الاسلام “محمود نورپور” یادآور شد: معتقدیم در نظام اسلامی، خود نظام، مردم، خون پاک شهیدان و آرمان‌های امام راحل نوعی امانت هستند که باید با چنگ و دندان از آن‌ها با توکل به خدا و توسل به اهل‌بیت(ع) محافظت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه خرم‌دره یکی از شهرستان‌های موثر استان است، عنوان کرد: این شهرستان از شهرستان‌های مهاجرپذیر استان است و دارای مشکلاتی نیز می‌باشد که بیشترین مشکل عنوان شده از سوی مردم در مراجعات، مشکل بیکاری است که باید اهتمام جدی از سوی مسوولان استانی و شهرستانی در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات مردم شهرستان وضعیت نامطلوب عمران‌شهری است، خاطرنشان کرد: آسفالت خیابان‌های شهرستان نیز نامطلوب است که این امر زمینه نارضایتی مردم را فراهم کرده است که باید اهتمام جدی از سوی شورای شهر و شهرداری در این زمینه وجود داشته باشد.

در ادامه این مراسم، فرماندار سابق خرم‌دره اظهار کرد: شهرستان خرم‌دره یکی از شهرستان‌های مهم استان است که در بسیاری از فعالیت‌ها و زمینه‌ها رتبه برتر استانی را کسب کرده است.

“رحیم نوری‌پور” در ادامه با بیان اینکه تعامل و همکاری مردم شهرستان با مسوولان مطلوب است، تاکید کرد: خدمت صادقانه به مردم همواره مورد تاکید بوده و در جلسات برگزار شده در فرمانداری همواره این موضوع به مسوولان شهرستانی گوش‌زد شده است.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست فرمانداری خرم‌دره در طرح تکریم ارباب‌رجوع، یادآور شد: همه ساله نظرسنجی این طرح توسط استانداری انجام می‌شود که امسال نیز شهرستان خرم‌دره برای سومین بار موفق به کسب رتبه نخست در این زمینه شد.

این مسوول عنوان کرد: با توجه به موقعیت آبی و خاکی مناسب شهرستان و وجود دو سد کینه‌ورس و شویر در زمینه آبیاری تحت‌فشار طی چهار سال اراضی شهرستان از ۱۷۰ هکتار آبیاری تحت‌فشار به ۱۳۰۰ هکتار افزایش یافته است و همچنین سرانه ورزشی از ۱۸ متر به ۵۴ متر رسیده و کتابخانه‌های شهرستان نیز از سه باب به ۸ باب افزایش یافته است.

در ادامه این مراسم فرماندار جدید شهرستان خرم‌دره نیز با بیان اینکه ارزش‌های انقلاب برای همه ایرانیان عزیز است، تصریح ‌کرد: در دوره جدید فرمانداری سعی خواهد شد تعامل مثبت و سازنده با همه اقشار جامعه وجود داشته باشد.

“جمشید شیخی” با اشاره به فرمایش امام صادق(ع)، اظهار کرد: بنا به فرموده ایشان که می‌فرمایند: “مردم به سه چیز احتیاج دارند که آن سه چیز امنیت، مساوات و رفاه است” که این سه موضوع همواره سرمشق قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه عدالت در محور کارها قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: تجربه ثابت کرده است که افراد تندرو به جایی نخواهند رسید، از این رو عدالت سرلوحه امور قرار خواهد گرفت.

شیخی در ادامه با بیان اینکه آحاد جامعه باید در تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیکاری یکی از معضلات اساسی این شهرستان است، تمام تلاش‌های لازم برای رفع این مشکل صورت خواهد گرفت.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات رحیم نوری‌پور به عنوان فرماندار سابق خرم‌دره تقدیر و جمشید شیخی به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام/منبع:ایسنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=13362

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. استاندار محترم استان زنجان، آقای انصاری به تعدای از مشکلات اساسی شهرستان و جوانان شهرستان خرمدره اشاره کرده اند.
    بنده خطاب به ایشان عرض می کنم که، آقای انصاری شما که از مشکلات شهرستان خرمدره آگاه هستید و خود به آن ها اشاره می کنید، خواهشمندیم نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشید تا مشکلات این شهرستان حل شود.

    از آقای نوری پور فرماندار سابق شهرستان نیز خیلی متشکریم، خاطرات خوبی از ایشان به یادگار مانده است و ما خرمدره ای ها هیچ گاه زحمات صادقانه شما را فراموش نخواهیم کرد.

  2. آقای انصاری استاندارمحترم ، دیروز یکی از شاگردان خود را دیدم که یکسالیست با وانت میوه فروشی می کند او متاسفانه با اینکه مدرک کاردانی فنی در بهترین رشته را داشت به زمین و زمان نفرین می کرد و می گفت سرمان را انداختیم پایین و برای گذران زندگی به این کار مبادرت کرده ایم ولی متاسفانه به جای حمایت در طی این چند روز چندین بار از سوی راهنمایی و رانندگی جریمه شده ام . نام و نشان این عزیز محفوظ است .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.