• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
8

اهل تجاوز و جنگ نیستیم/در برابر هر تجاوز قاطعانه می‌ایستیم/نیروهای مسلح ایران لنگر ثبات منطقه آشوب‌زده خاورمیانه هستند

  • کد خبر : 13756
  • 29 فروردین 1393 - 10:29
اهل تجاوز و جنگ نیستیم/در برابر هر تجاوز قاطعانه می‌ایستیم/نیروهای مسلح ایران لنگر ثبات منطقه آشوب‌زده خاورمیانه هستند

رئیس‌جمهور در مراسم رژه روز ارتش گفت: نیروهای مسلح ما در دفاع مقدس دشمن را آگاه کردند که این سرزمین، سرزمین شیران است و به هیچ ابرقدرتی اجازه نخواهند داد توطئه‌ای را علیه این کشور به اجرا بگذارند. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در مراسم رژه روز ارتش که در جوار حرم […]

رئیس‌جمهور در مراسم رژه روز ارتش گفت: نیروهای مسلح ما در دفاع مقدس دشمن را آگاه کردند که این سرزمین، سرزمین شیران است و به هیچ ابرقدرتی اجازه نخواهند داد توطئه‌ای را علیه این کشور به اجرا بگذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در مراسم رژه روز ارتش که در جوار حرم مطهر امام راحل در حال برگزاری است، ضمن تبریک روز میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر، اظهار داشت: امروز یادگار امام راحل است، در روزهای اولیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گروهک‌هایی که به صورت شبه انقلابی در جامعه ظهور و بروز داشتند، نعره انحلال ارتش را مطرح کردند و این امام بزرگوار (ره) بود که ارتش را امید ملت لقب داد و روز ۲۹ فروردین سال ۱۳۵۸ را به عنوان روز ارتش نامگذاری کرد.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران که فرزندان به حق این آب و خاکند، به حق نهاد حرفه‌ای دفاع از میهن اسلامی است، ارتش بدون نگاه به خط کشی‌های سیاسی، حزبی و فرقه‌ای، همواره دفاع از آب و خاک و میهن عزیز و نظام مردمی را به عنوان هدف والای خود مدنظر قرار داده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ این ارتش همان نیروهایی است که پس از ۵۰ سال تبلیغ دیگران در پادگان‌ها، آن روز که پای اسلام، مردم و انقلاب به میان آمد در کنار مردم و انقلاب اسلامی خود را قرار داد و افتخاری چون ۱۹ بهمن و ۲۱ بهمن را آفرید و انقلاب اسلامی پیروز شد.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سخت‌ترین روزهای این مردم، میهن و نظام، کشور را تنها نگذاشت، در ماه‌های اولیه سال ۵۸ نیروی زمینی، هوایی و هوانیروز ارتش در مناطقی که آشوب‌طلبان به تحریک قدرت‌های بیگانه می‌خواستند کشور را دچار مشکل کنند، با حضور و فداکاری خود، لیاقت و صلاحیت خود را به جامعه و مردم نشان دادند.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: ارتش به حق نماد اسلام‌خواهی، میهن‌دوستی و مردم‌سالاری است و در همه صحنه‌های ۳۵ سال گذشته پس از پیروزی انقلاب در فراز و نشیب‌ها در خط مقدم دفاع از کشور، نظام و میهن و رهبری قرار گرفت.

وی افزود: در دوران دفاع ۸ ساله، سینه سپر کرد و به وظیفه و شرف و مردانگی و عزت خود عمل کرد و در صدها عملیات بزرگ و کوچک حضور یافت و آنجا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراح عملیات بود، در کنار سپاه ایستاد، با توپخانه‌اش، با نیروی هوایی‌اش، با هوانیروزش، با واحدهای پیاده و زرهی‌اش، در جنگ تحمیلی در برابر متجاوزین مقاومت کرد و فرماندهان عزیزی را در این راه تقدیم نمود.

رئیس‌جمهور با اشاره به شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش امروز ارتشی خودکفا و بهره‌مند از فناوری‌های نوین بوده و در عین حال که دانش‌محور است، همواره اخلاق‌مدار و ولایتمدار نیز بوده است.

روحانی عشق به فرهنگ اسلام و اهل بیت (ع) را نشانه‌ای از ولایتمداری یک نیروی نظامی مردمی و انقلابی دانست و افزود: اگر امروز نیروهای دیپلماسی و افسران میدان صلح در مبارزه سیاسی و در مذاکره‌ای منطقی با قدرت‌ در صحنه هستند و در مذاکره با قدرت‌های بزرگ از منافع کشور دفاع می‌کنند به پشتوانه رأی مردم، هدایت رهبری و اقتدار نیروهای مسلح و ارتش است.

وی با بیان اینکه ما در مذاکرات به دنیا اعلام کردیم که اهل تجاوز و جنگ نیستیم، اظهار داشت: ما اعلام کردیم که اهل منطق و گفت‌وگو هستیم؛ ما به هیچ کشوری تجاوز نمی‌کنیم اما در برابر هر تجاوز قاطعانه می‌ایستیم.

روحانی اقتدار نیروهای مسلح و حمایت مردم از مسئولین مذاکره کنندگان را باعث توانمندی آنها در دفاع از منافع ملی خواند و ادامه داد: ارتش همواره نشان داده که به وصیت امام راحل در عدم مداخله نیروهای مسلح در کار سیاسی عمل نموده است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: ارتش ضمن آنکه کاملاً به مسائل سیاسی آگاهی دارد اما هرگز در دسته‌بندی‌های سیاسی مداخله نمی‌کند و از ملت و دولت منتخب آن سهم‌خواهی نکرده و همواره به دنبال دفاع از میهن و انقلاب بوده است.

وی با تأکید بر اینکه ارتش و سایر نیروهای مسلح ایران لنگر ثبات و پایگاهی برای ثبات کل منطقه آشوب‌زده خاورمیانه هستند، تصریح کرد: همسایگان ما باید بدانند که ارتش و نیروهای مسلح ما حامی ثبات در کل منطقه بوده و همه کشورهای منطقه که می‌خواهند مستقل حرکت کنند می‌توانند به نیروهای مسلح ما اتکا داشته باشند.

روحانی عملکرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را همواره در مسیر خاص مردم دانست و افزود: ارتش ما همانند ارتش برخی کشورهای دیگر نیست که اگر انقلاب و قیامی در این کشورها رخ داد وارد صحنه شود، مردم را کنار بزند و به فکر قدرت‌طلبی باشد؛ ما برخلاف برخی کشورهای منطقه هرگز شاهد دولت نظامی نبوده‌ایم و همواره گردش قدرت در کشور ما بدون خشونت و بر اساس عرف دموکراسی بوده است.

رئیس‌جمهور قدرت اصلی نیروهای مسلح را اتکا به معنویت و ایمان خواند و اظهار داشت: امروز می‌بینیم که در سایه ایمان و معنویت و اخلاق ارتش ما به عنوان ارتش مجهز و بازدارنده نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با بیان اینکه کشور ما طی ۲۰۰ سال گذشته به هیچ کشوری تجاوز نکرده، گفت: اما همواره مردم ما در برابر تجاوز مقاومت کردند.

روحانی اضافه کرد: وحدت بین نیروهای مسلح و فرماندهی واحد به عنوان محوریت همواره توانسته است، قدرت بازدارنده‌ای را در برابر چشم طمع دیگران قرار دهد و تردیدی وجود ندارد که ایران با وجود چنین فرزندان شجاعی هرگز اجازه نخواهد داد تا تجاوزی را به خاک این کشور شاهد باشیم.

رئیس‌جمهور دلاوری‌های ارتش جمهوری اسلامی را در دوران دفاع مقدس یادآور شد، اظهار داشت: نیروهای مسلح ما در دفاع مقدس دشمن را آگاه کردند که این سرزمین، سرزمین شیران است و به هیچ ابرقدرتی اجازه نخواهند داد توطئه‌ای را علیه این کشور به اجرا بگذارند.

روحانی تصریح کرد: بی‌تردید امروز وحدتی که میان مردم و نیروهای مسلح وجود دارد آن ارتباط طلایی است که امروز به خاطر آن رابطه طلایی به جشن نشسته‌ایم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه روز ارتش یعنی روز قدرت ملت ایران، یادآور شد: روز ارتش یعنی اتکا مردم به یک نیروی مسلح، مردمی، اسلامی،‌ فداکار و ایثارگر و روز ارتش یعنی روز نشاط و شادابی همه نیروهای مسلح و در واقع به معنای وحدت و اتحاد بیشتر در میان صفوف مستحکم نیروهای مسلح است.

وی تاکید کرد: بی‌تردید ارتش اسلامی ما امروز کلمه طیبه و شجره طیبه است که ریشه‌هایش مستحکم هستند؛ «اصلها ثابت و فرعها فی‌السماء» در همه صحنه‌ها حاضر برای فداکاری هستند.

روحانی با بیان اینکه همه مرزهای کشور و قلب آن در امنیت قرار دارند، اظهار داشت:‌ این به خاطر وجود نیروهای مسلح در کنار فرماندهی عالم و فقیهی است که می‌تواند معنویت نیروهای مسلح را بیش از پیش حافظ باشد. به امید پیروزی همه ملت ایران از جمله نیروهای مسلح در تمام صحنه‌ها. به ویژه صحنه فرهنگی و اقتصادی.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: امسال سال فرهنگ و اقتصاد است. دولت از همه مردم و نیروهای مسلح می‌خواهد تا با فرصتی لازم برای بازسازی اقتصاد و توسعه فرهنگی و اجتماعی را به دولت خود بدهد و با حضور خود در همه صحنه‌ها امسال شاهد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و فعالیت بیشتر در عرصه‌های اقتصاد و فرهنگ باشیم.

انتهای پیام/منبع:فارس

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=13756

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.