• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

دامن مادر نخستین مرکز آموزشی فرزندان است

  • کد خبر : 14060
  • 03 اردیبهشت 1393 - 9:54
دامن مادر نخستین مرکز آموزشی فرزندان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دامن مادر نخستین مرکز آموزشی برای فرزندان است،از دامن مادران شایسته علما، فضلا،فقها، اندیشمندان و بزرگ مردان پرورش یافته‌اند.آیت‌الله شیخ علی خاتمی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: این بانوی بزرگ اسلام کوثر بی‌پایان اهل بیت عصمت و طهارت محسوب می‌شود. […]

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دامن مادر نخستین مرکز آموزشی برای فرزندان است،از دامن مادران شایسته علما، فضلا،فقها، اندیشمندان و بزرگ مردان پرورش یافته‌اند.آیت‌الله شیخ علی خاتمی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: این بانوی بزرگ اسلام کوثر بی‌پایان اهل بیت عصمت و طهارت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه زن به عنوان عنصر پاک خلقت همواره به جامعه خدمت‌رسانی کرده است، بیان داشت: خدمات بانوان غیر قابل شمارش است.

امام جمعه زنجان تکریم پدر و مادر از سوی فرزندان باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: باید علاوه بر اینکه در این دنیا در خدمت پدر و مادر بود بلکه هنگامی که به دیار باقی شتافتند نیز با خیرات نسبت به آنها خدمتگزاری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مقام شامخ مادر از جایگاه ویژه‌ای در نظام اسلامی برخوردار است، ادامه داد: تربیت اولاد صالح از طریق مادران نمونه محقق می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه متاسفانه در زندگی ماشینی از این کارکرد غفلت شده است، تصریح کرد: تربیت اولاد صالح باید بیشتر مورد توجه مادران قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه فرزندان لایق در دامن مادران شایسته پرورش می‌یابند، خاطرنشان کرد: در دامن مادران پاک و عفیفه فرزندانی خلف رشد می‌کند.

امام جمعه زنجان دامن مادر را نخستین مرکز آموزشی برای فرزندان عنوان کرد و گفت: از دامن مادران شایسته علما، فضلا،فقها، اندیشمندان و بزرگ مردان پرورش یافته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان تربیت یافتگان دامن پاک مادران ایرانی بودند، ابراز داشت: نوع تربیت رزمندگان موجب شد تا نظام اسلامی در برابر ابرقدرت‌های زورگو بایستد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه از دیدگاه امام خمینی (ره) اگر زن‌های انسان‌ساز از ملت‌ها گرفته شوند، ملت‌ها به انحطاط و شکست کشیده می‌شوند، خاطرنشان کرد: ملت‌های بزرگ بانوانی بزرگ دارند.

وی با اشاره به برگزاری محافل مختلف قرآنی در استان ادامه داد: افرادی که در این محافل حضور می‌یابند از دامن مادران پاک به دنیا آمده‌اند.

 منبع:موج رسا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=14060

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.