• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
13

بالا رفتن آگاهی افراد در زمینه اعتیاد، مصونیت جامعه را به دنبال دارد

  • کد خبر : 14209
  • 07 اردیبهشت 1393 - 8:13
بالا رفتن آگاهی افراد در زمینه اعتیاد، مصونیت جامعه را به دنبال دارد

فرماندار شهرستان خرم‌دره، گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که می‌تواند افراد را از خطر اعتیاد مصون نگه دارد، بالا رفتن سطح آگاهی اجتماعی و فرهنگی مردم است. “جمشید شیخی” ظهر امروز در جلسه شورای موادمخدر شهرستان خرم‌دره با اشاره به ضرورت پیگیری نتایج هر جلسه توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان، اظهار کرد: نتیجه هر جلسه را مدیران […]

فرماندار شهرستان خرم‌دره، گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که می‌تواند افراد را از خطر اعتیاد مصون نگه دارد، بالا رفتن سطح آگاهی اجتماعی و فرهنگی مردم است.

“جمشید شیخی” ظهر امروز در جلسه شورای موادمخدر شهرستان خرم‌دره با اشاره به ضرورت پیگیری نتایج هر جلسه توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان، اظهار کرد: نتیجه هر جلسه را مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پیگیری کنند، زیرا تا اعتقاد به حرکت از سوی عوامل اجرایی وجود نداشته باشد نتیجه نیز حاصل نخواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه مسایل اقتصادی در گرایش افراد به موادمخدر بی‌تاثیر نیست، تاکید کرد: درست است که فقر اقتصادی، از جمله بیکاری در گرایش افراد به موادمخدر بی‌تاثیر نیست، ولی تجربه ثابت کرده که ثروتمندان نیز به سمت مصرف موادمخدر به ویژه شیشه رفته‌اند.

 

این مسوول با بیان اینکه گاهی پول نیز فسادآور است و افراد را به تنوع‌طلبی در زمینه اعتیاد نیز وادار می‌سازد، عنوان کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که می‌تواند افراد را از خطر اعتیاد مصون نگه دارد، بالا رفتن سطح آگاهی اجتماعی و فرهنگی مردم است.

 

فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه هر چه آگاهی مردم بالا باشد جامعه نیز در برابر اعتیاد مصون‌تر خواهد بود، ابراز کرد: در حال حاضر اعتیاد مدام در حال تغییر شکل است که باید برای مبارزه با آن آگاهی کامل وجود داشته باشد تا در مبارزه با آن موفق عمل شود.

 

شیخی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی مرکز مشاوره خاص در زمینه اعتیاد در این شهرستان، تاکید کرد: باید یک مرکز مشاوره مرتبط با اعتیاد در شهرستان با کمک دستگاه‌های اجرایی شکل گیرد و در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شود تا بتوانیم در مبارزه با موادمخدر به صورت موفق‌تر عمل کنیم.

 

وی با اشاره به ضرورت شناسایی دانش‌آموزانی که والدین آن‌ها با اعتیاد درگیر هستند، خاطرنشان کرد: باید هر چه سریع‌تر نسبت به شناسایی دانش‌آموزان دارای والدین معتاد اقدام لازم قبل از اینکه خانواده و به ویژه دانش‌آموز از این موضوع صدمه ببیند، صورت گیرد.

 

در ادامه این جلسه، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم‌دره نیز با اشاره به هفته سلامت، ابراز کرد: یکی از کارهای مهمی که در هفته سلامت در راستای مبارزه با اعتیاد در شهرستان خرم‌دره صورت گرفت، کلنگ‌زنی پارک سلامت در روستای اردجین این شهرستان بود که شعار اصلی آن نیز مبارزه با موادمخدر است.

 

“جلیل کریم‌خانی” با اشاره به اینکه برگزاری همایش پیاده‌روی نیز یکی از برنامه‌های این شهرستان در طی هفته سلامت بود، عنوان کرد: این همایش در روستای سوکهریز شهرستان خرم‌دره برگزار شد که شعار آن مبارزه با موادمخدر بود.

 

وی در ادامه با اشاره به وجود مراکز درمانی ترک اعتیاد در شهرستان خرم‌دره، عنوان کرد در شهرستان خرمدره ۶ مرکز درمانی برای اعتیاد وجود دارد که از روان‌شناسان نیز بهره می‌برد و در چهار سطح درمان انجام می‌شود.

 

این مسوول با بیان اینکه کمبود روان‌شناس یکی از معضلات شهرستان خرم‌دره است، عنوان کرد: امیدواریم اهتمام جدی در راستای گسترش مراکز روان‌شناسی در شهرستان و بالا رفتن آگاهی‌های مردم در زمینه کار روان‌شناسی باشیم، چرا که وجود روان‌شناسان خارج از مراکز اعتیاد می‌تواند کمک شایانی به تقویت این مراکز کند، زیرا ترک اعتیاد نباید مختص به دارو باشد.

 

در ادامه این جلسه، رییس اداره بهزیستی شهرستان خرم‌دره، عنوان کرد: اقدامات بهزیستی در راستای مبارزه با اعتیاد در دو زمینه پیشگیری و درمان صورت می‌گیرد و در رستای پیشگیری نیز مهم‌ترین اقدامی که انجام می‌شود آگاه‌سازی افراد است تا از گرایش به موادمخدر کاسته شود.

 

“میترا رحمانی” در ادامه با بیان اینکه در زمینه آگاه‌سازی نمایشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود، عنوان کرد: این نمایشگاه‌ها در طول سال در شهرستان و در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود که هدف از برگزاری آن‌ها ارتقای سطح آگاهی مردم در زمینه مبارزه با موادمخدر است.

 

وی با اشاره به ضرورت آگاهی دادن از سنین کودکی به افراد، ابراز کرد: در مهدهای کودک نیز نسبت به آگاه‌سازی افراد اقدام می‌شود، زیرا با توجه به اهمیت دوران کودکی برنامه‌ریزی‌ها باید طوری انجام شود که از دوران کودکی افراد با معضلات اعتیاد آشنا شوند.

 

این مسوول در ادامه خاطرنشان کرد: برای پیشگیری و درمان اعتیاد باید یک بسیج همگانی وجود داشته باشد، زیرا تجربه ثابت کرده است که اگر در این مقوله کوتاهی شود در نهایت خودمان متضرر خواهیم شد.

 

در ادامه این جلسه نیز رییس آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه در زمینه مبارزه با موادمخدر با دو موضوع دفع و رفع مواجه هستیم، افزود: موضوع رفع در این زمینه بدان معنا است که با پیشگیری از گرایش افراد به موادمخدر جلوگیری شود و موضوع دفع نیز به این معنا است که فرد گرفتار شده، اصلاح شود.

 

“فرید باباخانی” با اشاره به مهم‌ترین دلایل گرایش به اعتیاد در کشور، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین دلایلی که موجب تمایل افراد به گرایش به موادمخدر در جامعه می‌شود، فقر فکری و فرهنگی است.

 

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های به عمل آمده، فقر فکری از دلایل عمده گرایش به موادمخدر بوده است، ابراز کرد: انجام اقداماتی در زمینه رفع فقر فکری افراد ضروری است که این کار را می‌توان در جاهای مختلف از جمله در خطبه‌های نمازجمعه، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها انجام داد و همچنین سبک زندگی اسلامی نیز که از تأکیدات مقام معظم رهبری است، می‌تواند در این مسیر راه‌گشا باشد.

انتهای پیام/منبع:ایسنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=14209

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.