• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
13

با “مونا کلانتری” یکی دیگر از فرهیخته گان علمی،هنری شهرستان خرمدره آشنا شوید

  • کد خبر : 15707
  • 10 خرداد 1393 - 9:20
با “مونا کلانتری” یکی دیگر از فرهیخته گان علمی،هنری شهرستان خرمدره آشنا شوید

گفتگوی اختصاصی سایت نبض سحر با خانم” مونا کلانتری” یکی دیگر از نخبگان علمی شهرستان خرمدره که ۱۴ مقاله علمی پژوهشی(ISI)  و هفت عنوان جلد کتاب در زمینه های  مختلف را به چاپ رسانده است.       نبض سحر: لطفا کمی از خودتان برای مخاطبین سایت بگوئید: من “مونا کلانتری” در سال۱۳۶۴ به دنیا […]

گفتگوی اختصاصی سایت نبض سحر با خانم” مونا کلانتری” یکی دیگر از نخبگان علمی شهرستان خرمدره که ۱۴ مقاله علمی پژوهشی(ISI)  و هفت عنوان جلد کتاب در زمینه های  مختلف را به چاپ رسانده است.

 

 

 

نبض سحر: لطفا کمی از خودتان برای مخاطبین سایت بگوئید:

من “مونا کلانتری” در سال۱۳۶۴ به دنیا آمدم ،تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در قزوین و زنجان سپری نمودم و دوران دبیرستان را در خرمدره در دبیرستان عصمت و دبیرستان شهیدعزیزی گذراندم ،وسپس با کسب رتبه ۲۰۰ در کنکور سراسری در رشته علوم ارتباطات دانشگاه تهران مدرک کارشناسی گرفتم و در مدرک کارشناسی ارشد خود را با کسب رتبه ی ۸۰ در کنکور در رشته علوم اجتماعی گرایش مطالعات فرهنگی در دانشگاه علم و فرهنگ تهران اخذ نمودم.

من با زمینه و علاقه­ ای که از دوران کودکی به شعر و ادبیات داشتم توانستم دو مجموعه از اشعارم را با نام های “پیچک خاطره “و کتاب” نوازش” در سال ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ به چاپ رساندم  و از طرف اداره فرهنگ و ارشاد خرمدره در جشن انقلاب (سال۹۲) و جشن تجلیل از هنرمندان برتر شهرستان خرمدره(سال۹۱) از این دو کتاب  رونمایی شد.

پیچک خاطره نوازش

نبض سحر: خانم مونا کلانتری از مهارتهای خویش گفت که در ذیل آمده است:

 ۱. دارای کارت خبرنگاری از باشگاه خبرنگاران جوان تهران.

۲. دارای گواهی پایان دوره مشاوره و روانشناسی از مرکز مشاوره دانشگاه تهران.

۳. دارای کارت هنرمندی در حوزه ادبیات و شعر؛ از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی.

۴. دارای کارت بسیج فعال از حوزه مقاومت الزهراء.

۵. دارای کارت بسیج اساتید استان زنجان.

۶. دارای کارت مربیگری بدمینتون از فدراسیون ملی بدمینتون.

۷. تسلط به زبان انگلیسی(دارای گواهی پایان دوره تافل از مؤسسه راهبرد پیمایش- تهران).

۸. دارای گواهی دوره آموزشی تخصصی مقاله نویسی از دانشگاه علمی کاربردی.

۹. عضو انجمن اهل قلم ایران، مؤسسه خانه کتاب، تهران.

 

کتب تالیف شده توسط این بانوی فرهیخته ی خرمدره ای:

۱.کتاب روش تحقیق و شیوه نگارش پایان نامه در علوم انسانی“، انتشارات آرمان رشد، چاپ اول، تهران، ۱۳۹۱.
۲.کتاب روش تحقیق و شیوه نگارش پایان نامه در علوم انسانی“، انتشارات آرمان رشد، چاپ دوم، تهران، ۱۳۹۲.

چاپ اول روش تحقیق

چاپ دوم روش تحقیق

۳. کتاب “پیچک خاطره”، مجموعه شعر مونا کلانتری، انتشارات پایور، تهران، ۱۳۹۱.

۴. کتاب “نوازش”،گزیده اشعار مونا کلانتری، انتشارات پایور، تهران، ۱۳۹۲.

۵. کتاب “رسانه ­شناسی“، انتشارات پایور، تهران، ۱۳۹۲.

رسانه شناسی

۶. کتابنظریه ارتباطات، رسانه­ ها، جامعه اطلاعاتی“،ناشر مولف/ کلانتری، مونا، خرمدره، ۱۳۹۲.

نظریه ارتباطات

۷. کتاب نظریه جامعه شناسی(خلاصه و تست)”،در دست چاپ.

 

 

عناوین مقالات علمی(ISI) خانم مونا کلانتری:

۱.    ۱. M. Kalantari, M. Rezaei (2010), “Women’s Perception & Consumption of satellite Series: a Case Study Victoria Serial in Farsi 1 Channel”, accept in international conference of culture study in Japan.

۲.    مقاله تحت عنوان «راهکارهای عملی تقویت هویت دینی و ملی دانشجویان (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان زنجان)»، چاپ شده در فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات قدرت نرم، (ISC) ، سال دوم، شماره ۵، بهار ۹۱.
۳.     مقاله تحت عنوان «راهکارهای عملی تقویت هویت دینی و ملی از دیدگاه امام خمینی و مقام معظم رهبری»، چاپ شده در آثار برگزیده کنگره ملی پیشگامان پیشرفت، شیراز، پائیز ۱۳۹۲.

۴.    مقاله تحت عنوان «بررسی خوانش مخاطبان سریال¬های ماهواره (مطالعه موردی شبکه فارسی¬وان)»، چاپ شده در مجله علمی-پژوهشی مرکز مطالعات زنان دانشگاه تهران،(ISC)، فصلنامه زن در فرهنگ و هنر، دوره ۳، شماره ۲، زمستان ۹۰.
۵.    مقاله تحت عنوان «ازدواج و تشکیل خانواده در فرهنگ رضوی»، چاپ شده در فصلنامه مطالعات افکار عمومی، سال اول، شماره ۳، پائیز ۹۱.

۶.    مقاله تحت عنوان «بررسی جایگاه نظام آموزش عالی از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در همبستگی ملی»، چاپ شده در فصلنامه مطالعات افکار عمومی،سال اول، شماره ۱، بهار ۹۱.

۷.    مقاله تحت عنوان «سواد رسانه¬ای»، چاپ شده در فصلنامه مطالعات افکار عمومی، سال اول، شماره ۱، بهار ۹۱.

۸.    مقاله تحت عنوان «زنان و مصرف¬گرایی در اثر تبلیغات ماهواره»، چاپ شده در مجله اینترنتی دخت-ایران، سال چهارم، شماره ۲۹، ۱۵ فروردین ۹۱.

۹.    مقاله تحت عنوان «بررسی و نقد کلان شهر زیمل و از خودبیگانگی انسان مدرن در شهرها»، چاپ شده در فصلنامه مطالعات افکار عمومی، سال اول، شماره ۴، زمستان ۹۱.

۱۰.    مقاله تحت عنوان «فرهنگ و قدرت اجتماعی»، چاپ شده در فصلنامه اندیشمندان حقوق، سال اول، شماره ۲، زمستان ۱۳۹۱.

 سوابق فعالیت¬های پژوهشی :

۱. عنوان پروژه «بررسی راهکارهای عملی تقویت هویت دینی و ملی دانشجویان(مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان زنجان)»، کارفرما: اداره کل دانشگاه پیام نور استان زنجان، بهار و تابستان ۱۳۹۰.

۲. عنوان پروژه «بررسی جایگاه نظام آموزش عالی از دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در همبستگی ملی»، کارفرما: اداره کل دانشگاه پیام نور استان زنجان، تابستان و پائیز ۱۳۹۰.

۳. عنوان پروژه «بررسی خوانش مخاطبان سریال¬های ماهواره (مطالعه موردی شبکه فارسی¬وان)»، دانشگاه علم و فرهنگ تهران، ۱۳۸۹.

وی هم اکنون مشغول تدریس در دانشگاه های استان زنجان می باشد.

نبض سحر:نظر و پیشنهاد شما برای ارتقاء جایگاه علمی و سطح فرهنگ شهرستان خرمدره چیست؟

مهمترین اصل اینست که روسا و مسئولین شهرستانمان به این باور برسند که بها دادن به نیروهای متخصص و ورزیده جای آنها را تنگ نمیکند بلکه به کارایی و افتخارات کارنامه کاری آنها نیز می افزاید و از همه مهمتر مشکلات شهروندان محترم از هر نظر را حل می نماید و عدم توجه به آن و اثرات زیانبار و هزینه های بسیاری را برای شهرمان به دنبال خواهد داشت که نمونه آن را در این چندسال اخیر بخاطر اهمیت ندادن به پتانسیل شهرستان و استفاده از نیروهای بومی دیده ایم.

از طرفی مدیران سازمان­ها  با  شناخت جایگاه فعالیتهای علمی و فرهنگی و نقش کلیدی و موثر آنها در برخورد با مردم و جلب مشارکت آنها موجب رشد و توسعه سطح کمی و کیفی شهرمان خرمدره شوند و شاهد حضور فعال و پررنگ نخبگان و فرهیختگان همشهریمان در محورهای اصلی فعالیت­های سازمان متبوع باشیم.

نبض سحر:مهمترین دغدغه ی فکری شما در شهرستان خرمدره چیست؟

دولت و مسئولان شهرستانمان ضمن آنکه باید دغدغه های رهبری معظم انقلاب را درخصوص شایسته سالاری  جدی تلقی نمایند، و این امر مهم محقق نخواهد شد مگر با ایفای نقش مدیران که استفاده از نیروهای توانمند را درک کنند و آگاهی مناسب از نحوه ی استفاده از  تخصص این عزیزان را داشته باشند.

با امید به روزی که شاهد ارتقاء جایگاه نیروهای خلاق و فعال بومی در شهرمان به عنوان بدیهی­ ترین و مهمترین بخش حل مسائل و شکل­ بخشیدن به رویدادها و آینده ای خوشایند برای شهرمان باشیم .

نمونه ای از اشعار خانم مونا کلانتری در زیر آمده است :

 

“لبریز”

حسِ نوشتن در سراسرِ قلبم می­ تَپَد

به سانِ شیشه ­ای لبریز از شوق

پُر از پروازم، پُر از اوج

جاودانگی از آنِ ماست

چو باران بر هیجانِ سکوتِ زمین می­بارم

پُر از فریادِ بودنم نه برگِ مستِ پائیزی

ترجمه­ی عشق را از بَرَم

من هم اکنونم پُر از آغاز

خط خطی می­کنم بر سنگفرشِ قدیمیِ احساس

رویِ خاطراتِ یک انسانِ گمنام

می­شناسم آنچه را اکنون نیست…

 “ساده”

بیگانه ­ترین چَشم نگاهم می­کرد

زندگی را سبز ترجمه کرد

خنده­ هایش همه هوشم را بُرد

دزدِ کاروان به نگاهم زده بود

غافل از تحفه­ ی درویشیِ عشق

نَفَسِ گرمِ صدایت

پُشتِ پرچینِ خیالم پیداست…

 

انتهای گفتگو

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=15707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 15در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۵
  1. سلام
    عالیه

  2. واقعا جای شکر داره که در شهرمان افرادی مثل سرکار خانم کلانتری و آقای دکتر بیگی و… زندگی میکنند

  3. مصاحبه خانم کلانتری را مظالعه کردم و خیلی خوشحال شدم و از اینکه سعادت نداشتم تا امروز ایشان را بشناسم برای خودم متاسفم.
    واقعا درود به نخبگان شهرستان.
    همشهریان عزیز خداشاهد است دقیقا همینطور است، عده ای نخبه مانند ایشان یا بسیاری دیگر در خرمدره هستند که جامعه ی علمی کشور، جامعه پزشکی کشور، جامعه مهندسی کشور، جامعه شیمیدانان کشور، و سایر جوامع … حتی در سطوح جهانی آبروی شهرستان خرمدره و استان زنجان و کشور ایران هستند اما متاسفانه مسئولیت بومی دست عده ای است که نه علم تخصصی دارند (خداشاهد است از اینکه می بینم برخی از این عزیزان لیسانس یا فوق لیسانس دارند تعجب میکنم چون اصلا مال این حرف ها نیستند!!!!!)، نه شخصیت برون شهری حتی در سطح شهرستان های اطراف دارند و نه می توانند در سطح استان بروند و مطالبات خود را طلب کنند تا چه رسد به سطوح بالاتر و سطوح ملی، اصلا طرف ۴ دقیقه نمی تواند درست صحبت کند و فقط مطالب حفظ کرده از کتاب ها را بیان می کنند درحالی که اصلا معنی آن را نمی فهمند.
    ما به افرادی نظیر ایشان، خانم کلانتری، دکتر بیگی و … همچنین افرادی نظیر آقای کلانتری، آقای مرادی و … افتخار می کنیم و برایشان آرزوی موفقیت داریم و آرزومندیم خیر دنیا و آخرت نصیبشان گردد.

    آقا “مرتضی” خیلی جای شکر دارد، ۱۰۰درصد با شما موافقم، اما حیف که برخی مسئولین کمبودهای متنوعی دارند و ….

    • ضمن عرض سلام
      اگر افراد دیگری را می شناسید که از لحاظ علمی،هنری،فرهنگی دارای سوابق درخشان همچون دکتر بیگی ،خانم کلانتری دارند به بنده معرفی کنید تا با آنان مصاحبه ای داشته باشیم
      تا همگان با نخبه گان شهر آشنا شوند
      ممنون از حضور مداوم و نظرات بسیارپربار شما”شهروند خرمده ای”

      • پیشاپیش اعیاد شعبانیه را خدمت همه ی همشهریان ولایی تبریک عرض کنم.

        خیلی ممنون آقای مرادی، بنده را شرمنده می کنید. البته اگر بعضی مواقع از بنده جسارت هایی سر می زند، حلال کنید. اگر ممکن بود و مقدور بود در صدای شهروند صفحه ای قرار داده شود تا آقای دکتر بیگی اگر فرصت داشتند در آن صفحه با همشریان مباحثه کنند تا بتوانیم فضایل اخلاقی خود را بهبود بخشیده و از قسمت های منفی قضیه بکاهیم. خیلی ممنون.
        در خصوص معرفی عزیزان، انشالله، فقط باید با برخی از همشهریان که بنده می شناسم صحبت کنم و از آن ها اجازه بگیرم و بعد آن ها را خدمت شما معرفی کنم. اما در رشته های برق، مهندسی مکانیک و شیمی افرادی داریم که همگی مدرسان دانشگاه های مختلفی هستند (از دانشگاه های منطقه بگیرید تا دانشگاه دولتی زنجان و دانشگاه های سایر استان ها و شهرها)و فکر کنم همگی هم سن کمتر از ۳۰ سال دارند . در خصوص پزشکی بنده شنیده ام که پزشکان متخصصی داریم البته با سن بیشتر، که اکثرا در تهران مشغولند و جزو پزشکان خوب کشور محسوب می شوند. در زمینه علوم هم در ریاضیات و فیزیک افرادی را می شناسم که از نوابغ شهرستان هستند، حتی به خاطر دارم دو نفر از آن عزیزان در انتخابات شورای شهر نیز شرکت بوده بودند. در زمینه کشاورزی ما کشاورز نمونه در شهرستان داشتیم که کلی سروصدا کرد. در زمینه هنری، خطاطی، نقاشی و موسیقی، تئاتر و … هنرمندان زیادی داریم حتی به خاطر دارم در خصوص موسیقی گروهی از نوجوانان شهرستان در شبکه ی جهانی جام جم اجرای زنده برنامه موسیقی داشتند.
        ولی با همه ی این اوصاف، به روی چشم، اگر کمکی از دست بنده بربیاید حتما انجام خواهم داد.

  4. سلام. من هم با نظرات سایر دوستان موافقم و شهروند خرمدره ای اصل و حق مطلب را ادا کرد و گفت… اما چه فایده سال های عمر می گذرند و حتی امید هم از ذهن جوانان شهرستان رخت برمی بندد… بازی شطرنج استفاده نکردن از نیروهای بومی و استفاده از نیروهای بی انگیزه و ناکارامد غریبه در شهرستان که نه دغدغه و دلسوزی برای مردم این شهر دارند و نه دغدغه پیشرفت و آبادانی؛ عاقبتش همین وضعی می شود که چند دهه است در خرمدره شاهد آن هستیم
    حتی چند نیروی بومی هم که مثلا در شورای شهر بوده و هستند فقط مترسکی بوده و نهایتا خیلی شاهکار کنند دست چندتن از اقوام خود را در ادارات بند میکنند و همین نتیجه ی اعتماد و انتخاب مردمی می شود که به سرنوشت خود را به دست افراد خودخواه و تن پرور که فقط طمع کسب مقام و شهرت و مال دنیا دارند؛ سپرده اند.
    وا اسفا که چگونه جواب خواهند داد در پیشگاه خدای خود و وجدان خود! البته اگر اگر و تاکید میکنم اگر ایمان و وجدان و انسانیتی هنوز برایشان مانده باشد…
    جوای آه مظلوم و حق کشی و فخر بیجایشان را باید داد
    پس کجایند مردم غیور خرمدره چرا میگذارید این همه بی اعتنایی نسبت به وجود شما و حق شهروندیتان و حق داشتن مسئولی مقتدر و کاردان؛ صورت گیرد
    چرا چرا چرا
    سرتان را مثل کبک در برف فرو نکنید… شعار ندهید… واقعا حیف است خرمدره با این همه انسانهای فرهیخته و شایسته

    • همشهری گرامی خانم “نازنین”

      بسیار شیوا و واضح مطلب خود را بیان کردید، خیلی ممنونیم. بنده به نوبه خودم از شما خواهش می کنم حتما در بحث های این سایت حضور داشته باشید. این سایت جدای از اینکه فضای مجازی است، محلی را برای امثال بنده و شما فراهم کرده است تا حرف هایی که نمی توان به گوش مسئولین رساند، بتوان منتشر کرد و به گوش مسئولین رساند.

  5. با سلام
    واقعا از اینکه شهروندانی فرهیخته و با دانش در شهرمان داریم به خود می بالم و امیدوارم تعداد این نخبگان در شهرمان بیشتر شود .

  6. سلام رزومه همشهری عزیز و نخبه شهرمان را خواندم واقعا جای بسی افتخار و مباهات است واقعا باید جایگاه و منزلت نخبگان شهرمان را بیشتر بدانیم و از تجربیات ارزشمند آنان در راه آبادانی شهر و کشورمان بهره ببریم .

    • با نظر شما موافقم اما نکته ی قضیه این است که این عزیزان معمولا دلی همچون دریا دارند و اندیشه ای الهی، اما مسئولین به فکر افزایش حقوق سر ماه و بعضا بخور بخور ها و ثبت کارها به نام خود و یا سو استفاده از نتیجه حاصله از انجام کارها برای منفعت شخصی و یا گروهی هستند. همین موارد باعث می شوند که نخبگان شهرستان در مدیریت شهرستان جایی نداشته باشند.

  7. باسلام با خانم کلانتری و اشعارشان در همایش روزی برای خرم دره آشنابودیم افتخار میهن اسلامی و سرزمین و خطه خرم دره هستند . موفق و موید باشند .
    از خانواده ی دکتر رستمی عزیز و هم شیره ایشان که با رتبه یک رقمی هم اکنون در تهران تشریف دارند و نیز دیگر عزیزان را برای مصاحبه و شناخت بیشتر ، همشهریان عزیز و بزرگوار معرفی نمایند تا این افتخارا آفرینان معرف حضور همه سروران باشند . متشکریم .

  8. ایکاش یه خبرنامه چاپی هم داشتین بابت برخی از مطالب خوبتون یا حداقل به مناسبتهای بزرگ و جشن ملی چاپ می کردین و میذاشتین باجه
    چون مردم شهرمون زیاد نمیان اینجا
    البته خیلیاشون همش اینترنت هستن و شاید گاهی هم سری بزنن و بخونن و بدون اینکه نظری بذارن برن اما تعدادشون کمتر از مخاطبین روزنامه های چاپیه

  9. خیلی خوب بود باعث افتخار شهر خرمدره هستن

  10. سلامخوشحال شدم ممنون

  11. واقعا جای خوشحالی داره که در شهری نخبه پرور زندگی میکنیم .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.