• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
10

کم سن‌و سال ترین شهید ایران

  • کد خبر : 17434
  • 19 تیر 1393 - 9:02
کم سن‌و سال ترین شهید ایران

مرور زندگی کوتاهت چنان انسان را متعجب می سازد ، وقتی که به پهنه وسیع دشت که تا بینهایت کشیده شده می نگرم به عظمت روح انسان می رسم یکی از افتخارات جنوب کرمان شهید حمید رضا رهبری ، کم سن و سال ترین شهید ایران می باشد که در بهشت زهرای جیرفت آرمیده است […]

مرور زندگی کوتاهت چنان انسان را متعجب می سازد ، وقتی که به پهنه وسیع دشت که تا بینهایت کشیده شده می نگرم به عظمت روح انسان می رسم

یکی از افتخارات جنوب کرمان شهید حمید رضا رهبری ، کم سن و سال ترین شهید ایران می باشد که در بهشت زهرای جیرفت آرمیده است .متاسفانه مسئولین و مردم جیرفت هیچکدام هنوز نمی دانند که کم سن و سال ترین شهید ایران در این دیار کهن آرمیده است ، متاسفانه مسئولین و مردم جیرفت  هنوز نمی دانند که کم سن ترین شهید  ایران در این دیار کهن آرمیده است .

حمید رضا رهبری که در روستای پایبندر ساردوئیه چشم به جهان گشود ، در سال ۶۵ با لبیک به فرمان پیر میکده عشق یعنی ۱۲ سال بعد از تولدش به جبهه های جنگ می رود و در کربلای ۵ شربت شهادت می نوشد

همه گفته اند به یک گل بهار نمی شود من اما دیدم که چگونه گل نگاه تو ، ای ژاله صبحگاهی خزان سینه ام را بهار عشق آفرید . همه گفتند خورشید فقط در آسمان است اما من تو را دیدم شک کردم ، چرا که دیدم چگونه در کوچه های بی گذر دلتنگی عبور کردی و حاله ای از نور وجودت تاریکیها را از بین برد .

گرچه بهار عمرت آنقدر کوتاه است که اگر دانه ای را در زمین بکاری ۱۲ بهار فقط شاخ و برگ و ریشه را از دل خاک بیرون می اورد . بهار کوتاه تو ، شاخ و برگهای نوشکفته ، با سایه های کوتاهش تا نیمه های دیوار زندگیت بالا نیامد .

تو حتی نتوانستی قامت رعنایت را به بلندای روح آسمانیت در این دنیای خاکی به تمنای دیدگان مادرت رخ بنمایی . ای قوی سبک بال تو راه صد ساله را یک شبه طی کردی ، تو با ۱۲ بهار توانستی زیباترین گلستان را بیافرینی .

مرور زندگی کوتاهت چنان انسان را متعجب می سازد ، وقتی که به پهنه وسیع دشت که تا  بینهایت کشیده شده می نگرم به عظمت روح انسان می رسم .انسانی چون تو که سرار وجودش بوی بهار می دهد ، شگفتی روح انسانها زمانی تجلی می یابد که زندگی تو را به تصویر نگاه کشند .

از پدرت می پرسم چیزی جز گذشت ، ایثار و مهرورزی و از مادرت باز می گوید حمید ، فقط و فقط واژه حمید را ترجمان می کند .

حمید جان تو  نمونه کامل یک انسان که به کمال می رسد ، اری کمال سن و سال ندارد نقطه عطفش ایمان به خدا و اخلاص در عمل .

وصیت نامه تو که پانزده سطر بیش نیست انگار تمام واژه های زیبا بیانگر همه مکنونات قلبی توست که در یک شب خلوت کردی و بر روی کاغذ کاغذ نوشتی جز خدا که می داند چگونه شهادت را باور کردی .

حمید رضا جز وارستگی و اخلاص که سراسر وجودت را پر کرده و هیچ پر و بالی تو را به این زیبایی به پرواز نمی آورد .

دانا

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=17434

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.