• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
10

مسئولان به فرمان رهبر انقلاب مبنی بر رفع مشکل بیکاری جوانان لبیک بگویند

  • کد خبر : 17793
  • 27 تیر 1393 - 4:34
مسئولان به فرمان رهبر انقلاب مبنی بر رفع مشکل بیکاری جوانان لبیک بگویند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس٬ با انتقاد از آمار بالای بیکاری قشر تحصیل کرده در کشور٬ گفت: لازم است مسئولان اجرایی کشور با برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی به فرمان معظم انقلاب که توجه به جوانان نخبه را از وظایف مسئولان برشمرده‌اند لبیک بگویند. محمدرضا خان‌ محمدی، در نشست علنی امروز چهارشنبه(۲۵ تیرماه) مجلس شورای […]

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس٬ با انتقاد از آمار بالای بیکاری قشر تحصیل کرده در کشور٬ گفت: لازم است مسئولان اجرایی کشور با برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی به فرمان معظم انقلاب که توجه به جوانان نخبه را از وظایف مسئولان برشمرده‌اند لبیک بگویند.

محمدرضا خان‌ محمدی، در نشست علنی امروز چهارشنبه(۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی٬ در نطق میان دستور خود٬ با یادآوری مشکل بیکاری دانش‌آموختگان حوزه انتخابیه‌اش گفت: مسئولان به فرمان رهبری لبیک گفته و با ایجاد اشتغال مانع هدررفت سرمایه‌های کشور شوند.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: بسیاری از جوانان کشور با داشتن تحصیلات عالی و هوش کافی متاسفانه با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند لذا لازم است مسئولان اجرایی کشور با برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی به فرمان معظم انقلاب که توجه به جوانان نخبه را از وظایف مسئولان برشمرده‌اند لبیک بگویند.

وی با انتقاد از بی‌توجهی به رفع معضل بیکاری جوانان با توجه به تاکید وژه دولت و مجلس٬ تصریح کرد: فرصت‌های بیشماری برای رفع معضل بیکاری در کشور وجود دارد که یکی از بازرترین آن توجه به سرمایه نفت و گاز کشور است که با حضور دانشمندان طراز جهانی کشورمان در این صنعت امکان رفع بیکاری و رونق اقتصاد کشور فراهم است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ ضمن تشکر از دولتی یازدهم در مهار تورم٬ گفت: امید است با بستن کمر همت در جهت کاهش فشار رکورد و فشار بر تولیدکنندگان و جوانان جویای کار اقدام انقلابی در راستای حذف این معضل صورت بگیرد.

وی افزود: اقتصاد دلالی، تعاملات باندی،‌ اولویت‌نداشتن اقتصاد سالم و منصب گرفتن افراد در سایه امضاهای طلایی مشکلات جدی به اقتصاد کشور وارد کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم٬ اولویت‌نداشتن اقتصاد سالم و در منصب گرفتن افراد در سایه امضاهای طلایی مشکلات جدی را به اقتصاد کشور وارد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با درخواست از مسئولان برای مقابله با سوءاستفاده کنندگان و زندگی کردن با درد و رنج دردمندان در بخش دیگری از نطق خود با تشکر از وزیر بهداشت به واسطه اجرای طرح تحول سلامت، افزود: امیدواریم با تداوم اجرای این طرح خانواده‌های بیمار به گفته مقام معظم رهبری به جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشند.

خان‌محمدی‌خرمی با تأکید بر رعایت عدالت در اختصاص اعتبارات گفت:امیدوارم با دستور قاطع دولت و پیگیری معاونت برنامه‌ریزی اعتبار مستقل برای شهر سلطانیه اختصاص یافته و تا حدی از محرومیت آن کاسته شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ ‌ با تاکید بر ضرورت تخصیص اعتبار برای ارتقای روستاها و رعایت رتبه‌بندی معلمان زحمت‌کش در حوزه انتخابیه‌اش٬ تصریح کرد: از صدا و سیما توجه بیشتر به پوشش فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی را تقاضا دارم.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی افزود: راه‌ای ارتباطی روستاهای ابهر و خرم‌دره نیاز به اعتبار داشته و مسیر ابهر خرم‌دره به سلطانیه نیز ‌باید چهار بانده شود.

خان‌محمدی بر تکمیل پروژه بیمارستان‌های ابهر، خرم‌دره و سلطانیه تأکید کرد و از ضرورت تأمین غیر برای تکمیل راه‌های مواصلاتی سخن گفت و از وزرای کشاورزی و نیرو خواست مشکل آب شرب و کشاورزی ابهر و حومه را حل کنند.

وی همچنین تامین قیر راه‌های روستایی در جهت آبادانی آن‌ها را خواستار شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: از هیئت رئیسه مجلس می‌خواهم تا در جلسه‌ای علنی یا غیر علنی وضعیت سرمایه‌ای بانک‌ها و گردش مالی آنها را که به خاطر معوقات قفل شده مورد بررسی قرار دهندتا شاهد شفافیت لازم در این باره باشیم./

پایان پیام

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=17793

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. به به سلام
    آقای دکتر خانمحمدی
    پارسال دوست امسال آشنا!

    آقای دکتر ما خوب میدونیم وضعیت اقتصادی مملکت خوب نیست و شما کار زیادی از دستتون بر نمیاد ، حداقل انتظاری که ازتون داریم که با مردم باشید و در میان مردم باشید ، این روزها و شب های ماه رمضان بهترین فرصت برای در کنار مردم بودن هست .
    ازتون انتظار داشتیم با توجه به دیدگاه روشنی که جنابعالی به واسطه علم و فرهیختگیتون داشتید فراخانی به نخبگان شهرستان های خرمدره و ابهر میداید تا بیان و با تفکرات خلاقانه کمک حالتون باشن واسه توسعه و رونق شهرستان های خرمدره و ابهر
    آقای دکتر کاش یه فراخانی میدادید که به ایده های خلاقانه که با کمترین وابستگی به بودجه بتونن تغییرات مثبتی در منطقه و یا حتی کشور ایجاد کنن نیاز داریم ، لطفا یاریمان کنید!!
    آقای دکتر انتظار داشتیم با اومدنتون تفکرات ناسیونالیسمی حاکم بر شهرستان رو کم رنگ و کم رنگتر کنید ولی …

    آقای دکتر بخدا کارهایی از این قبیل هیج هزینه ای نداره ولی در عوض فوق العاده موثر و راهگشا هست .

  2. جناب آقای پرفسور خانمحمدی افتخار مجلس و منطقه ابهر خرمدره است و نتیجه تلاش و توجه ایشان به شهر خرمدره قابل رویت است . اززحمات شما متشکریم جناب دکتر

  3. آقای دکتر خانمحمدی
    مشکل بیکاری جوانان به این سادگی حل نمی شود. خود جوانان که درآمد ندارند و اصلا این نسل حوصله ندارد و به قول یکی از دوستان خسته است!. آقای دکتر فرصت های جالبی برای سرمایه گذاری در شهرستان وجود دارد که جزو صنایع تبدیلی در حوزه ی کشاورزی است و متاسفانه سود این موارد در جیب شهرهای دیگر مانند زنجان می رود. به قول همشهری مان، شما اگر فراخوان بدهید و از وقت مبارکتان هزینه کنید افرادی هستند که پیشنهاداتی ارائه دهند و با همکاری شما و مساعدت مسئولین برای اشتغالزایی گام بردارند.
    آقای دکتر قبول دارم هر کاری فرد متناسب با آن کار را می خواهد و به همین دلیل با اطرافیان و رابطان شما با مردم کاری ندارم اما فکر دلسوزان و جوانان شهرستان با آن عزیزان همخوانی ندارد. لطف کنید فرخوانی بدهید و کمیته ی فکر و تصمیم گیری و تصمیم سازی شهرستان را تشکیل دهید. با تشکر

  4. آقای دکتر،در این روزهای عزیز بنده از طرف خانوادم و دوستانم از اینکه ندانسته به شما رای دادیم از خداوند متعال طلب آمرزش داریم آمین…….

  5. آقای “محسن”. شما ظاهرا از کرده خود ناراضی هستید؟. زیاد ناراضی نباشید، به هر حال دل هیچ کس برای شهر ما و مناطق مظلوم نمی سوخت و نمی سوزد. خواهش می کنم اینقدر ناراحت نباشید. دکتر سیاست مدار نبود و تجربه ی کارهای سیاسی نداشت، ولی نماینده ی درستکاری است. امیدوار باشید و مطمئن باشید دکتر فعالیت های خوبی برای شهرستان ما انجام داده است که انشالله شاهد نتایج آن ها در سال جاری یا سال آینده باشیم ولی این را نیز قبول دارم که با این تیم فکری کاری از پیش نمی رود. ممکن است قابل رقابت با نماینده سابق برای کارهایی که در ابهر کرد، نباشد که واقعا نیست اما به هر حال ایشان دست تنها و با کسانی که در اطرافش هستند بهتر از این نمی تواند کاری بکند. بنده به ۱ سال و نیم باقی مانده امیدوارم. چون احساس می کنم ایشان امسال کارهایی انجام می دهند که باید ۲ سال پیش انجام می دادند.

    مسئولین دفتر دکتر اگر می خواهند واقعا به شهرمان خدمت کنند جلساتی برگزار کنند و منتقدین بیایند و نظرات و انتقادات خود را مطرح کنند. خدا را شاهد می گیرم این کار به صلاح شهرستان است. با تملق و ساکت نگاه داشتن هیچ کار مثبتی صورت نمی گیرد. الان هم دیر نیست، چرا که ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است.

  6. بسم الله الرحمن الرحیم
    مهمترین خواسته مردم شریف خرم دره از نماینده مجلس ، جناب آقای دکتر خانمحمدی
    خداوند را شاکریم که بعد از سالیان متوالی که آرای مردم شریف خرم دره در رای آوری نمایندگان مجلس دخیل بود ، این بار کرسی مجلس نصیب مردی از تبار علم و ایمان شد و ایشان بعد از سالها آمدند تا طعم شیرین خدمت فرا منطقه ای را در کام همه بچشانند و می رفت که آقای دکتر خانمحمدی خواسته های بر حق مردم شریف را که در طول این سالیان ، در تمامی جهات به فراموشی سپرده شده بود را به منصه ی ظهور برسانند ولی بخت و اقبال یارشان نبود و دولت و کشور عزیزمان در زیر ناجوانمردانه ترین تحریم های بین المللی قرار گرفت و در سال اول که تمامی همت نمایندگان به قول خود آقای دکتر صرف تهیه ی نان و داروی مردم شد . ولی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، به حول و قوه الهی در این سالهای پایانی عمر مجلس ، تنها خواسته مردم شریف خرم دره و دیگر مناطق کمتر برخوردار ، اینست که برای جوانان این مناطق قدمی و گامی ریشه ای برای حل معضل بیکاری آنان براداشته شود و اگر شد به همت خود سرمایه گذاران هم وطن و اگر نشد به وسیله سرمایه گذاران خارجی که هم اکنون کار مطالعاتی احداث کارخانه در استان را انجام می دهند بهترین و از نظر زیست محیطی سالم ترین شرکت تولیدی را به شهرک صنعتی خرم دره ارزانی دارند تا بدین وسیله تنها دغدغه خانواده ها برطرف گردد و باشد که این کار خداپسندانه جناب دکتر خانمحمدی ماندگار در تاریخ شهرمان و منطقه ، همانند ارتقائ شهر سلطانیه به شهرستان گردد .
    حتما خود آقای دکتر هم مستحضرند که در این سالها قدمی شایسته برای این مردم ، برداشته نشده و با این که شنیده می شود تمامی طرح های نیمه تمام در شهر ابهر به نتیجه می رسند در شهر ما چیزی که چشمگیر باشد متاسفانه دیده نمی شود و در شهرستان می توان طرح های نیمه تمام بسیاری را بر شمرد که نیاز به تکمیل دارند وهمچنین نیاز شهرستان است که طرح هایی احداث و کلنگ زنی شوند تا حداقال در دوره بعد مجلس ، به نتیجه برسند ، خواسته ی مردم عزیز اینست که جنابعالی در راه احداث کارخانه و یا دیگر طرح ها ، قدم هایتان را بردارید و اگر شما نتوانستید دراین دوره طرح را به نتیجه برسانید به امید خدواند در دوره ی بعدی مجلس حتما به نتیجه خواهد رسید .
    امروز شهرستان خرم دره نیازمند احداث یک کارخانه ی بزرگ فرآوری محصولات کشاورزی می باشد ، تا زحمات کشاورزان عزیز در خود منطقه فراوری و بسته بندی و یا تبدیل به محصولات دیگر شوند و با نام خود شهرستان به سراسر میهن اسلامی و اقصی نقاط عالم صادر گردند . ( حتی با احداث چنین کارخانه ای می توان تولیدات شهرستان طارم و دیگر شهرها را نیز که در سر زمین از بین می روند به بهره وری رساند ) البته از آنجائیکه شرکت های بزرگ تولیدی جهان از جمله خودروسازان اروپایی و آمریکایی در صورت رفع تحریم ها کار مقدماتی برای حضور در ایران را طی کرده و می کنند و می شود و می توانند آقای خانمحمدی که در کمسیون صنایع حضور دارند از این شرکتها به جهت نزدیکی شهرستان به پایتخت و از لحاظ تقسیم و اجرای مساوات در بین دوشهرستان هم شده ( ایرکو که در ابهرمسقر می باشد ) به خرم دره دعوت به عمل بیاورند .
    آقای دکتر خودشان بهتر واقفند که در این سالیان برای شهروندان خرم دره ای کاری نشده و تمامی همت نماینده پیشین وقف آبادانی خود شهرستان ابهر گردیده و با همتی که داشته اند ۶۰ درصد صنایع استان را در شهرستان ابهر جای داده اند واین بار نوبت شماست که در این مورد قدمی بردارید و اجحاف هایی که در این سالیان گذشته بر همشهری هایتان رفته را جبران نمایید و شما می توانید و این قدرت را دارید پس برای ماندگاری در اذهان که البته چهره ی علمی و جهانی شما ، بالاتر از این امور است و این افتخار شامل حال همشهریان بزرگواره بوده و خواهد بود ولی این تنها خواسته ایست که گره گشایی آن تنها بدست جنابعالی گشوده می گردد پس جوانان شهرتان را نا امید نفرمایید.
    می شنویم از دور و نزدیک که خیلی از اطرافیان نیز به خاطر بر آورده نشدن این خواسته از شما گله مندند ولی باور بفرمایید اگر جنابعالی از آن کارخانه های کوچک تولیدی که در مقیاس بزرگ ، تولیدات دارند و به روز و مدرن هستند را ، برای شهرستان به ارمغان بیاورید ، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و آنجاست که جوان بیکار به زندگی خود خواهد چسبید و برای شهر و دیارش معضل اجتماعی و فرهنگی ببار نخواهد اورد .
    آقای دکتر خانمحمدی با اینکه منطقه ما به وسیله آقای مهدوی به عنوان حاصلخیزترین منطقه ی کشاورزی ( البته برای عدم گسترش شهر و توسعه ی آن چنین اقدامی صورت گرفت ) قلمداد شد و در رتبه بندی زمین های کشاورزی ، درجه یک عنوان شد ، متاسفانه مسئولین ما از این بابت نتوانستند برای کشاورزان و منطقه کاری از پیش ببرند و قدم هایی در جهت توسعه و گسترش آبیاری تحت فشار – توسعه ی کشت گلخانه ای که می توانست عاملی برای کاهش بیکاری باشد ، بردارند ، در شهرستان دیده نشد و تنها نصیبی که از این عنوان قسمت شهر ما شد این بود که دیگر کسی از مناطق محروم به شهر ما کوچ نکرد و به شهرهای همجوار برای کسب روزی و سکونت ، کوچ نمود .
    در پایان بنده صحبتی با همشهریان بزرگوار دارم و آن اینست که ما تا زمانیکه در حل کوچک ترین مسائل شهری با هم ، همکاری و در تحمل یکدیگر ، سعه ی صدر نداریم ( مانند گسترش و توسعه خیابان های شهر – اهدا زمین به ادارات وچند سالیست که در این امور به مشکل برخورده ایم ) چگونه از نماینده انتظار داریم که برای شهر ما کاری از پیش ببرند و تا زمانیکه خواسته های شخصی از نماینده داریم در حل مشکلات کلان شهری ، کاری از پیش نخواهیم برد .
    در خاتمه این نظر شخصی بنده بوده و همشهرین بزرگوار در رد و قبول آن مختارند . ممنون و سپاسگزارم .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.